Quincey skrev 2025-01-27 20:28:23 följande:
Ja, läkaren sa att det var en jättefin blastocyst men efter att jag tjatat om betyget var det en 3BB, vilket jag tror är det ?lägsta? man återför i Sverige. Men blev ju gravid och gick lite längre med den än med vår 4AA, så för mig personligen har det inte varit nån skillnad. Men kollar man statistik så är det rätt stor skillnad. Har också läst om massor i USA som blir gravida med C-blastocyster. Vad jag vet återförs de inte i Sverige fastän chansen är typ 25%. Förstår inte riktigt varför man hellre kasserar dem och gör en ny omgång med all osäkerhet det innebär.
Hur går det för dig Mathilda? Har du varit på något mer ultraljud?
Eller hur, tycker också det är fel att de kasserar sådant som fungerar. Nej tror inte de rör vid C-embryon, krävs minst BB.
Jag var på nytt ultraljud i måndags på v.7+0 på Blödningsmottagningen. De såg inte orsaken till de bruna flytningarna, men allt såg bra ut, vi såg ett tickande hjärta och embryot var i rätt storlek för tiden
. Hoppas nu att man kan få må bättre snart också, mkt påverkad av starkt illamåendet (medicinerar mot det med hanterbar effekt), mkt värk, trötthet och dämpad mentalt. Trodde jag skulle vara fortsatt uppspelt. Men det kommer väl igen tänker jag. För är samtidigt fortfarande tacksam, liksom som innan.
Har nytt ultraljud på Sellmerkliniken på måndag, v.8+0.