• Mathilda88

Vi som startar IVF 2023

Sola13 skrev 2025-01-09 12:55:49 följande:
    Låter ju strålande, verkar som att hcg stiger fint i kroppen då, milstolpe med första 2-3 ❤️ Du kommer säkert få tid i Lund, annars Kanske Emmakliniken vid Erikslust kan vara ett alternativ, man kan boka UL där utan remiss, jag gjorde det själv (dock v 6+2 om jag minns rätt). Fick betala själv men de hundralapparna var det lätt värt och ingenting jämfört med vad man betalat i övrigt för ivf haha
    Tack! Fick även taget Hcg idag på Sellmer som var på 407, vilket de var mkt nöjda med. Visade sig att jag räknat fel och är inte på vecka 4+0 idag som jag trodde utan 4+3! Irriterande nog kan jag inte korrigera det i min app bara. 

Hoppas det! Skrev i tisdags, fick svar igår förmiddags om att de vidarebefodrat frågan för bedömning och snabb återkoppling, men inte fått ngn än.
    Åh stort tack för tipset! Ska kolla in dom då. Och så smidigt med BokaDirekt! Då jag inte litar på landstinget så bokar jag en tid på emmakliniken sålänge, går alltid att avboka om jag skulle få koll i Lund trots allt. Alternativt kontakta Malmö Gynmottagning där jag blev akut inlagd via vid Xet.
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-12 22:23:25 följande:

planerar FET nu på fredag. Fungerar inte detta denna gång så blir det ett nytt plock. Händer det så kommer jag vilja ta nya prover så att inget annat Uppenbart är fel.

Vi båda är ju fortfarande fortfarande ganska unga och min mans spermier var ändå ok (Även om det hade kunnat Röra sig Bättre). 

Lycka till!! ❤️
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-13 20:31:04 följande:
    Spännande med FET på fredag! Hoppas detta är gången!! ❤️

Ska också förhoppningsvis göra ET ungefär samtidigt, men för egen del så har jag redan tappat hoppet och är ledsen över att det inte kommer bli några bra resultat från äggplock / ET. Hoppas dock att jag motbevisas! 

Håller alla tummar och tår för er med! ❤️
  • Mathilda88

Grattis till mig. Upptäckt nu vid kl.21 brun blödning i bindan. Har ju redan oroat mig lite för utomkveds, detta gjorde det bara värre utöver oro för missfall med nu.. 😭

• Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-14 03:20:24 följande:
    Ååh nej!!! uppdatera hur det går 😭❤️
    Sitter på gynakuten nu - alltför bekant med dessa lokaler.. Kan inte minnas hur många gånger jag varit här sen vår IVF-resa började för två år sedan. Har pratat med sjuksköterska och lämnat prover. Väntar nu svar på dom och sen betittas av läkare.. 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-14 14:11:52 följande:
    Å nej !! Det är ju  väldigt vanligt med små blödningar  så det behöver ju inte betyda ngt men jag förstår din oro till 100%. Tänker på dig!!
    Ja, tack o lov var den lindrig, brun och slutade under dagen igår, så mindre än 24h. Hjärta
    Quincey skrev 2025-01-15 11:55:44 följande:
    Tänker på dig Mathilda ❤️❤️❤️

Dom såg en liten svart prick på 5mm på ultraljudet! Så läkaren var relativt positiv om att det kunde vara embryot Hjärta (men vågade inte lova till 100%). 
    Dessutom hade Hcg stigit från 407 den 9/1 till 5690 igår Hjärta Så känns lovande det med Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-16 10:21:40 följande:
    HjärtaHjärta

SÅ skönt att höra! Om det satt sig fel igen skulle de veta det nu då? Skulle man se det på ultraljudet? Inte konstigt att man oroar sig men sannolikheten är säkert liten? Det är väl slumpen som gjorde att det skedde förra gången? Klart man är skadad och traumatiseras från alla misslyckade försök och allt som gått snett men nu har du med stor sannolikhet ett friskt bra toppembryo återfört och sitter det rätt har du ju precis lika stora chanser som alla andra superfertila att det här ska gå hela vägen!! njut så mycket du kan! 
    Nu fick jag en yngre läkare som inte var så säker, så hon vågade inte lova att den satt rätt även om det såg lovande ut. Var bara på v.5+1 då. Där var en liten prick på 5mm som kunde tolkas som att den satt i livmodern. Den borde enl min app vara drygt 4 mm denna veckan så stämmer isåfall. 
    Ja sitter den bara rätt så kan jag slappna av och njuta av varje dag jag får med den Hjärta Har varit mest frustrerad över den motstridiga vården som å ena sidan säger att man måste kollas upp i förebyggande syfte att denna sitter rätt, för att nästa stund nekas och tiden bara går. 

Nej förra gången flushade gynekologen in mitt embryo för fort och för högt upp, så hon tryckte troligen ut den i äggledaren. Tragiskt nog.
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2025-01-16 14:49:52 följande:
    Åh vad skönt att höra, hoppas du ska slippa fler blödningar, när är nästa ultraljud? ❤️
    Tack så mycket Hjärta! Nästa är på onsdag den 22/1 nästa vecka, i vecka 6+2. Jag har fått återbesökstid till Blödningsmottagningen på Kvinnokliniken då nämligen Hjärta
    Och sen 3/2 i v.8+0 på Sellmer. Hjärta
  • Mathilda88

Ångest, ny brun blödning ikväll upptäckte jag nu på toan! Lite mer än sist. Jag som kände mig lugn och njöt.. ❤️ Kortvarigt!

• Mathilda88
    Quincey skrev 2025-01-17 01:19:07 följande:
    Usch jag förstår ångesten, så bra att du ska göra nytt UL om några dagar. Hoppas allt ser fortsatt bra ut. Läste mycket om blödningar nu när jag hade det senast och många hade det och allt såg bra ut ❤️ Men omöjligt att veta säkert utan ultraljud. Hoppas dagarna går snabbt fram till dess ❤️
    Tack Hjärta Ja det känns betryggande. Dock senarelagd något. De ringde igår förmiddags om att Hcg hade stigit mkt bra (11'041, hade 5'690 förra gången), så de la om ultraljudet från den 22/1 (v.6+2) till 27/1 (v.7+0). Förklarade om det som de kallar för bruna flytningar, men de avvaktade ändå. Blir säkert bra.. 
    Däremot fått från Sellmer att jag kan få ultraljud tidigare om blödningarna fortsätter för att se om det kommer från livmodern eller annanstans ifrån. Så vi tar en dag i taget. Det gjorde som sist och ebbade ut under eftermiddagen. Haft enbart minimalt under morgonen och lugnt resten av dagen. 
    Ja hoppas dagarna går fort Hjärta Enda nackdelen med att veta tidigt om man är gravid eller ej - alla milstolpar är så långt borta!
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-17 09:12:44 följande:
    Å nej!! Kan du inte bara få komma till läkare för ultraljud direkt ska du behöva vänta och vara orolig. Har du ont också? kan inte föreställa mig men lider med dig 
    Nej de var ganska lugna då Hcg stiger så bra och inget mer än min värk i vänster sida tyder på ett utomkveds. Min värk kan även bara vara sammanväxningar efter sommarens operation. Så för att vara säkra på att kunna se med större säkerhet så sköt dom på ultraljudet. 
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-17 17:28:09 följande:
    Ja, ring in och kolla med läkaren om du inte kan få komma igen?
    De ringde mig om Hcg som stigit bra, men ville ändå senarelägga ultraljudet för att kunna se mer säkert till v.7+0. Sellmer har erbjudit sig att ge mig ett tidigare ultraljud om blödningarna fortsätter, så får se hur det utvecklar sig närmaste dagarna. Hjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-17 17:38:08 följande:

Hade återföring av en (mitt sista) 5 dagars blasto idag. Nu hoppas vi att det äntligen fastnar för mig!

Åh! Så spännande!  HjärtaHjärta Hur har ni gjort, naturlig cykel? Likadant eller ngt annorlunda denna gången? HjärtaHaft några tillägg så som embryoglue eller assisted hatching? Hjärta Håller alla tummar och tår för er! Hjärta
  • Mathilda88
    Fma87 skrev 2025-01-18 21:34:36 följande:

Hej! Var aktiv i tråden när den startades då jag var tidigt gravid med hjälp av IVF. Nu har jag en 14 månaders bebis, evigt tacksam! På tal om blödningar så hade jag flera både bruna och röda av varierande mängd under hela första trimestern utan att det var något fel. Vissa blöder under sin graviditet, andra inte en droppe. Det var jättejobbigt psykiskt men tydligt normalt för vissa att det kommer blod då och då. Men alltid skönt att få det kollat såklart!

Hej! Va roligt att höra av dig igen! Och stort grattis till din lilla! 
    Tack så mycket för peppen och de lugnande orden HjärtaHjärta  Betyder mkt!
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-19 11:21:12 följande:

Ja vi har gjort det naturlig Cirkel. Likadant som tidigare gånger. Inga tillägg. Funkar inte det här denna gången så kommer vi att behöva sätta oss ner med läkaren och prata igenom olika alternativ. Vet du om någon annan metod som vi borde gå igenom med Sofiahemmet?

Det Är osannolikt att vi skulle ha så svårt att få ett embryo att fästa så det känns som något måste vara fel. 

Ja, jag håller alla tummar och tår för att det går denna gången!! HjärtaHjärta
    Jag har kört med embryoglue de två gånger det fäst. Sellmer tom råder till det sen i vinter, iallafall nu vid äggdonation. Det ökar oddsen för att fästa. Även assisted hatching körde jag förra gången med mitt egna ägg, kände inte behov nu med ungt donatorägg.
    Sen är det så svårt att veta. Man kan exempelvis kolla om man har bakterier eller virus i livmodern med ett test? Vissa gör en hystereskopi för att se om allt är bra eller finner ngt avvikande. Hoppas som sagt att ni inte ska behöva ngt utav det Hjärta
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023