• Mathilda88

Vi som startar IVF 2023

BaeA skrev 2025-01-02 18:46:11 följande:
    Åh äntligen! så fint resultat, hoppas att ruvandet går bra! När är TD?

Tack så mkt Hjärta 
    Det är den 9/1, så mindre än en vecka kvar.. Hjärta
  • Mathilda88
    Tingel skrev 2025-01-03 09:15:03 följande:
    Wow vad underbart!! Håller alla tummar och tår nu❤️
    Tack så mycket! ❤️
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-05 22:14:46 följande:

så spännande! det verkar ju konstigt om biverkningarna började så sent. så nära testdag nu! läste även att du varit på en lyckad dejt! Helt fantastiskt ! det här är ditt år !! 

Tack! 🙏 ❤️ Eller hur, var väl märklig taiming med sen start och just bara enstaka dygn efter återföringen, lägligt efter potentiell inplantering.. ❤️ Ja det känns väldigt lovande för detta året med denna starten iallafall ❤️🙏 Känns väldigt bra med dejten från bådas sidor hittills ❤️
  • Mathilda88

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2025-01-06 07:05:37 följande:
    Grattis Mathilda!! Du är en sån jäkla kämpe, detta plus är det du som åstadkommit! Blir så himla glad för din skull!!
    2025 händer det ❤️❤️
    Stort tack! ❤️❤️
    LMSM skrev 2025-01-06 10:57:02 följande:

wow!!! Stort stort stort mega grattis! Som du kmäpat för det här och varit så sjukt stark! jag förstår att det kanske kan kännas läskigt ångest osv men det är nog helt naturligt. Jag tycker du är en förebild och jag hoppas jag kan bli lite mer som du snart! 

Tack så hemskt mycket!! ❤️❤️ Du är så himla stark du med! ❤️
    Sola13 skrev 2025-01-06 11:38:50 följande:
    Yay!! STORT grattis!!! ❤️ så fantastiskt! om jag hade varit i den sitsen hade jag nog försökt få det tidiga ultraljudet innan då åker iväg, i vecka 8 någon gång, sen är du ju hemma igen innan det är dags för kub 🥰 

Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt? 

BaeA skrev 2025-01-06 11:43:32 följande:
    Mathilda, nu vänder det!!!! stort stort grattis, vad glad jag blir som du kämpat och vänt ut och in på allt! håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu ❤️

Tack så hemskt mycket! ❤️❤️ Ja bara ni är medvetna om hur mkt man vänt ut och in på sig själv, sökt kunskap, testat en massa grejer och lusläst saker för att kunna nå hit en dag.. ❤️❤️

SierraLeone skrev 2025-01-06 21:52:10 följande:
    Grattis Mathilda! Efter allt kämpande är du i mål! 

Stort tack! ❤️❤️ Åh så långt vågar jag inte tänka än,❤️ var på samma punkt i somras och det var ett utomkveds, så har en del oro för att det ska ha hänt igen. Men har iallafall blivit gravid vilket jag är otroligt tacksam för! ❤️ Så hoppas vi det räcker hela vägen ❤️🙏

• Mathilda88
    Sola13 skrev 2025-01-08 09:30:39 följande:
    Det tycker jag låter klokt med hänsyn till att du varit med om utomkveds tidigare! har du fortsatt ta tester eller håller du dig borta från det innan första VUL? 
    Tack Hjärta ! Har kontaktat Gynmottagningen i Lund för att få tidigt ultraljud där  pga tidigare utomkved efter råd från barnmorskemottagningen - och de skrev imorse att de skulle göra en bedömning och återkomma. Trodde jag skulle få bekräftat direkt att det ska göras.. Särskilt då jag har viss värk till och från i vänster sida. Förhoppningsvis bara växtvärk och inte ett nytt X. 

Testade idag med vanligt test som gav ett starkt streck Hjärta Plus en veckoindikator som visade vecka 2-3! Skulle haft mens igår om det varit vanlig cykel så är jättenöjd med resultatet Hjärta I somras fick jag bara som mest vecka 1-2.

Imorgon blir det Hcg-blodprov på Sellmers!
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-08 10:14:41 följande:

stort grattis Matilda!!! Vilket hopp du ger! ❤️ stort lyck till nu!! 

Tack så mycket ❤️ Även om det inte är med mina egna ägg ❤️ Tack så hemskt mkt!! 
  • Mathilda88
    Tingel skrev 2025-01-08 12:45:23 följande:
    Stort stort grattis!❤️
    Tack så jättemycket! ❤️
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2025-01-08 14:30:11 följande:

Grattis Mathilda ❤️❤️❤️ Underbart att höra och så härligt att du också fick 3 bra blastocyster till frysen!

Tack så hemskt mycket fina du! ❤️

Quincey skrev 2025-01-08 14:41:18 följande:

Var ett tag sen jag skrev nu. Fick ju ut mycket färre ägg vid vårt sjätte äggplock. Jag tror ändå det var för nära inpå aborten och att det kan ha påverkat. Av 6 mogna ägg blev 6 befruktade men endast en utvecklades till blastocyst som var av lite sämre kvalitet än vad vi fått tidigare. Till mig stora glädje och förvåning testade jag ändå positivt på testdagen. Kändes helt overkligt och fantastiskt att äntligen vara gravid igen efter vad vi gått igenom. Samtidigt kändes det som att det här kommer inte bli nåt, men tänkte att jag var bränd från tidigate erfarenheter. 

I vecka 5+5 kom en färsk blödning. Den var dock liten och höll bara i sig i några timmar. Blödningen upphörde sedan. En vecka senare drömde jag att jag fick ett negativt test.. vågade inte ta ett test till, mår otroligt dåligt av spänningen innan man ser resultatet. Började känna trötthet, illamående, ilningar i livmodern och stick i höger eller vänster sida varje dag. Allt var frid och fröjd till vecka 8+1 när jag plötsligt fick en brun blödning. Fick en till brun blödning i 8+3, väldigt små båda gångerna men kändes ändå oroväckande för blödde inte en droppe vid senaste graviditeten. Samtidigt har jag läst att det oftast är ofarligt. Det har sen kommit en skvätt brunt blod varje dag sedan dess. Idag i vecka 8+5 gjorde vi UL. De såg inget foster och hinnsäcken mätte till 6 veckor. Graviditeten har alltså upphört för 2-3 veckor sedan utan att jag känt nån smärta eller större blödning och tvärtemot känt mig gravid varje dag.

Usch vet inte vad jag ska ta mig till längre. Gravid fyra gånger utan något barn. Gravid tre gånger senaste året. Blir så rädd av att 4 av 4 graviditeter har haft något kromosomfel, kan det vara bara otur fortfarande?

Åh nej din stackare!! 😭 Inte igen! Lider så med dig! Så himla tragiskt! ❤️

• Mathilda88
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-08 19:36:40 följande:
    Stort grattis Mathilda88, fyfan vad underbart, vilken milstolpe!! ❤️
    Tack så mycket ❤️🙏 Ja men verkligen så det känns! ❤️
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2025-01-09 12:55:49 följande:
    Låter ju strålande, verkar som att hcg stiger fint i kroppen då, milstolpe med första 2-3 ❤️ Du kommer säkert få tid i Lund, annars Kanske Emmakliniken vid Erikslust kan vara ett alternativ, man kan boka UL där utan remiss, jag gjorde det själv (dock v 6+2 om jag minns rätt). Fick betala själv men de hundralapparna var det lätt värt och ingenting jämfört med vad man betalat i övrigt för ivf haha
    Tack! Fick även taget Hcg idag på Sellmer som var på 407, vilket de var mkt nöjda med. Visade sig att jag räknat fel och är inte på vecka 4+0 idag som jag trodde utan 4+3! Irriterande nog kan jag inte korrigera det i min app bara. 

Hoppas det! Skrev i tisdags, fick svar igår förmiddags om att de vidarebefodrat frågan för bedömning och snabb återkoppling, men inte fått ngn än.
    Åh stort tack för tipset! Ska kolla in dom då. Och så smidigt med BokaDirekt! Då jag inte litar på landstinget så bokar jag en tid på emmakliniken sålänge, går alltid att avboka om jag skulle få koll i Lund trots allt. Alternativt kontakta Malmö Gynmottagning där jag blev akut inlagd via vid Xet.
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-12 22:23:25 följande:

planerar FET nu på fredag. Fungerar inte detta denna gång så blir det ett nytt plock. Händer det så kommer jag vilja ta nya prover så att inget annat Uppenbart är fel.

Vi båda är ju fortfarande fortfarande ganska unga och min mans spermier var ändå ok (Även om det hade kunnat Röra sig Bättre). 

Lycka till!! ❤️
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-13 20:31:04 följande:
    Spännande med FET på fredag! Hoppas detta är gången!! ❤️

Ska också förhoppningsvis göra ET ungefär samtidigt, men för egen del så har jag redan tappat hoppet och är ledsen över att det inte kommer bli några bra resultat från äggplock / ET. Hoppas dock att jag motbevisas! 

Håller alla tummar och tår för er med! ❤️
  • Mathilda88

Grattis till mig. Upptäckt nu vid kl.21 brun blödning i bindan. Har ju redan oroat mig lite för utomkveds, detta gjorde det bara värre utöver oro för missfall med nu.. 😭

• Mathilda88
    Macbookpro skrev 2025-01-14 03:20:24 följande:
    Ååh nej!!! uppdatera hur det går 😭❤️
    Sitter på gynakuten nu - alltför bekant med dessa lokaler.. Kan inte minnas hur många gånger jag varit här sen vår IVF-resa började för två år sedan. Har pratat med sjuksköterska och lämnat prover. Väntar nu svar på dom och sen betittas av läkare.. 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-14 14:11:52 följande:
    Å nej !! Det är ju  väldigt vanligt med små blödningar  så det behöver ju inte betyda ngt men jag förstår din oro till 100%. Tänker på dig!!
    Ja, tack o lov var den lindrig, brun och slutade under dagen igår, så mindre än 24h. Hjärta
    Quincey skrev 2025-01-15 11:55:44 följande:
    Tänker på dig Mathilda ❤️❤️❤️

Dom såg en liten svart prick på 5mm på ultraljudet! Så läkaren var relativt positiv om att det kunde vara embryot Hjärta (men vågade inte lova till 100%). 
    Dessutom hade Hcg stigit från 407 den 9/1 till 5690 igår Hjärta Så känns lovande det med Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2025-01-16 10:21:40 följande:
    HjärtaHjärta

SÅ skönt att höra! Om det satt sig fel igen skulle de veta det nu då? Skulle man se det på ultraljudet? Inte konstigt att man oroar sig men sannolikheten är säkert liten? Det är väl slumpen som gjorde att det skedde förra gången? Klart man är skadad och traumatiseras från alla misslyckade försök och allt som gått snett men nu har du med stor sannolikhet ett friskt bra toppembryo återfört och sitter det rätt har du ju precis lika stora chanser som alla andra superfertila att det här ska gå hela vägen!! njut så mycket du kan! 
    Nu fick jag en yngre läkare som inte var så säker, så hon vågade inte lova att den satt rätt även om det såg lovande ut. Var bara på v.5+1 då. Där var en liten prick på 5mm som kunde tolkas som att den satt i livmodern. Den borde enl min app vara drygt 4 mm denna veckan så stämmer isåfall. 
    Ja sitter den bara rätt så kan jag slappna av och njuta av varje dag jag får med den Hjärta Har varit mest frustrerad över den motstridiga vården som å ena sidan säger att man måste kollas upp i förebyggande syfte att denna sitter rätt, för att nästa stund nekas och tiden bara går. 

Nej förra gången flushade gynekologen in mitt embryo för fort och för högt upp, så hon tryckte troligen ut den i äggledaren. Tragiskt nog.
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023