Vi som startar IVF 2023
Tack så mkt
Det är den 9/1, så mindre än en vecka kvar..
så spännande! det verkar ju konstigt om biverkningarna började så sent. så nära testdag nu! läste även att du varit på en lyckad dejt! Helt fantastiskt ! det här är ditt år !!
Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️
Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då.
Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller!
wow!!! Stort stort stort mega grattis! Som du kmäpat för det här och varit så sjukt stark! jag förstår att det kanske kan kännas läskigt ångest osv men det är nog helt naturligt. Jag tycker du är en förebild och jag hoppas jag kan bli lite mer som du snart!
Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt?
Tack så hemskt mycket! ❤️❤️ Ja bara ni är medvetna om hur mkt man vänt ut och in på sig själv, sökt kunskap, testat en massa grejer och lusläst saker för att kunna nå hit en dag.. ❤️❤️
Stort tack! ❤️❤️ Åh så långt vågar jag inte tänka än,❤️ var på samma punkt i somras och det var ett utomkveds, så har en del oro för att det ska ha hänt igen. Men har iallafall blivit gravid vilket jag är otroligt tacksam för! ❤️ Så hoppas vi det räcker hela vägen ❤️🙏
stort grattis Matilda!!! Vilket hopp du ger! ❤️ stort lyck till nu!!
Grattis Mathilda ❤️❤️❤️ Underbart att höra och så härligt att du också fick 3 bra blastocyster till frysen!
Tack så hemskt mycket fina du! ❤️
Var ett tag sen jag skrev nu. Fick ju ut mycket färre ägg vid vårt sjätte äggplock. Jag tror ändå det var för nära inpå aborten och att det kan ha påverkat. Av 6 mogna ägg blev 6 befruktade men endast en utvecklades till blastocyst som var av lite sämre kvalitet än vad vi fått tidigare. Till mig stora glädje och förvåning testade jag ändå positivt på testdagen. Kändes helt overkligt och fantastiskt att äntligen vara gravid igen efter vad vi gått igenom. Samtidigt kändes det som att det här kommer inte bli nåt, men tänkte att jag var bränd från tidigate erfarenheter.
I vecka 5+5 kom en färsk blödning. Den var dock liten och höll bara i sig i några timmar. Blödningen upphörde sedan. En vecka senare drömde jag att jag fick ett negativt test.. vågade inte ta ett test till, mår otroligt dåligt av spänningen innan man ser resultatet. Började känna trötthet, illamående, ilningar i livmodern och stick i höger eller vänster sida varje dag. Allt var frid och fröjd till vecka 8+1 när jag plötsligt fick en brun blödning. Fick en till brun blödning i 8+3, väldigt små båda gångerna men kändes ändå oroväckande för blödde inte en droppe vid senaste graviditeten. Samtidigt har jag läst att det oftast är ofarligt. Det har sen kommit en skvätt brunt blod varje dag sedan dess. Idag i vecka 8+5 gjorde vi UL. De såg inget foster och hinnsäcken mätte till 6 veckor. Graviditeten har alltså upphört för 2-3 veckor sedan utan att jag känt nån smärta eller större blödning och tvärtemot känt mig gravid varje dag.
Usch vet inte vad jag ska ta mig till längre. Gravid fyra gånger utan något barn. Gravid tre gånger senaste året. Blir så rädd av att 4 av 4 graviditeter har haft något kromosomfel, kan det vara bara otur fortfarande?
Åh nej din stackare!! 😭 Inte igen! Lider så med dig! Så himla tragiskt! ❤️
planerar FET nu på fredag. Fungerar inte detta denna gång så blir det ett nytt plock. Händer det så kommer jag vilja ta nya prover så att inget annat Uppenbart är fel.
Vi båda är ju fortfarande fortfarande ganska unga och min mans spermier var ändå ok (Även om det hade kunnat Röra sig Bättre).
Grattis till mig. Upptäckt nu vid kl.21 brun blödning i bindan. Har ju redan oroat mig lite för utomkveds, detta gjorde det bara värre utöver oro för missfall med nu.. 😭