LMSM skrev 2024-11-19 16:10:44 följande:
så tråkigt att höra. Hur gammal var donatorn nu jämfört med tidigare? Vet du hur många embryon som är med i matchen? Jag tänkte att det skulle vara så himla lätt för en normal fertil person att få blastocystrer när man väl lyckats befrukta äggen. Men se så fel man kan ha och hur svårt det faktiskt är.
Så tråkigt att höra alltså kag känner verjlign med dig. När man väl tagit det här steget så kan det väl för i helvete bara få flyta på!
Förstår att det känns väldigt jobbigt jag hade INTE orkat med det jag har tom tagit bort min partners mamma från instagram för jag orkar inte se alla bilder hon laddar upp med bebisar och min partner Såklart glad för deras skull men jag orkar inte se ngt jag inte kan nå upp till just nu. Man måste faktiskt ta hand om sitt eget hjärta. Tycker du är sjukt stark!!
Hon är 30 år och har donerat två gånger innan med graviditeter som resultat båda gångerna. Vet ej när hon gjort dom. De fick ut 10 ägg, 8 mogna och de använde ICSI. Enligt mailet på dag ett så var det 5 st som tog sig. Jag tyckte dock hon nämnde 6 st idag, men inte första gången man sagt fel siffra så.. (oavsett klinik).
Jo men lite så. Det är fruktansvärt tufft. Ish ja full förståelse för det! Är många andra som jag bläddrar snabbt förbi eller stängt av att följa i flödet för att slippa se deras barn. Men samtidigt så.. Min kusin har varit helt fantastisk, stöttat, frågat och verkligen försökt förstå hur jag mår och vad hon kan göra för att hjälpa. Kan bara säga att hon har gjort ett hästjobb som lyckats ändå få en sån pass förståelse för ens helvete även utan att själv behöva genomlida det ❤️ All cred till henne, 10 stjärnor av 5 möjliga liksom. Dessutom är vi tajta sen barnsben och älskar henne enormt. Så jag känner samtidigt att jag inte vill missa att skapa dessa minnen med henne och familjen ❤️ Dessutom jag som föreslog marknaden (dock med inställningen att ha fått en återföring). Så är rätt inställd på att oavsett mående så ska jag dit och göra det bästa av det och hoppas kunna skapa minnen att ändå njuta av i efterhand ❤️. Vi får se, man vet ju aldrig hur måendet är förrän den dagen.
Det är så sant, du har så rätt finaste du ❤️❤️ Du är också fantastiskt stark och har varit otrolig som krigat dig igenom så många försök och kommit hit! ❤️ Du är starkare än du ger dig själv cred! ❤️❤️