• Mathilda88

Vi som startar IVF 2023

BaeA skrev 2024-10-22 07:05:51 följande:

Som jag förstår det är det en relativt ny teknik, hade inte heller hör om det innan. Tror det kanske har något annat namn med? 

förstår att du är helt slut, så mycket emotionellt, mentalt, ekonomiskt som man ska försöka hålla huvud högt för. men du får försöka ta en del i taget och inte allt på en gång för det brukar iaf för mig, öka på stressen. men lättare sagt än gjort, visst?! Men hejar på dig och hoppas det kan bli bra med donatorn också, så ni timear bra.

Jag mår bra, men är lite besviken över mitt resultat denna sprutomgång. Men det är bara påt igen. Väntar svar om jag får göra det direkt nu vid bortfallsblödningen eller om jag måste vänta en cykel. 

Vet inte om det var du som skrev eller Quincey men ja det verkar vilja odla den som är kvar till dag 5 ändå. 

Okej, spännande ❤️

Du har så rätt så ❤️ Det har varit dränerande. Mkt. Och nu i slutet av veckan fick jag till slut nog angående ångesten och stora arbetsmiljöproblemet på jobbet som negligeras uppifrån. Så jag har sagt upp mig och slutar om en månad. Mitt nya jobb börjar inte förrän i mars, men har fått tag i några timanställningar att fylla upp de månaderna emellan fram tills dess. En sån lättnad, såklart i kombo med annan osäkerhet om man kommer ha rimligt med jobb kommande period, men känns ändå mkt bättre. Ny styrka, sitter vid ratten igen. 

Förstår det! ❤️Håller tummarna för det! ❤️ 

• Mathilda88
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-10-22 10:46:09 följande:

Hej alla kämpar! Det gör verkligen så ont i hjärtat att läsa om vad alla går igenom 💔 Skrollade bara en dags chat och ser hur mycket BaeA, Mathilda88, Macbookpro och Quincey kämpar! Och vet att det finns massor mer av oss! Hur länge ska vi behöva hålla på, känns så orättvist!
    Uppdatering från mig är att vi sedan min MA i maj försökt själva utan resultat. Skulle egentligen ha gjort nytt äggplock efter sommaren, men i och med förhöjda prolaktin-värden, så har IVF pausats tills det är utrett. Tar nu medicin för det och väntar fortfarande på kallelse för röntgen. Parallellt till detta, efter tips från Quiency så bad jag min IVF läkare om hydrosonografi (pga oro om sammanväxningar efter skrapning) och fick då veta att jag har 2 polyper eller adherens och har nu fått tid nästa månad för hysteroskopi. Så äggplock och IVF blir för mig tidigast efter nyår. Från att ha varit 11 veckor gravid i våras med planerad BF i November, så är jag nu så ogravid man kan vara med röntgen och operation framför mig. Försöker vara stark och tacksam för hjälpen, men ibland blir det bara för mycket. Alla dessa grejer, medicin för sköldkörteln, medicin för prolaktinet, hysteroskopi för att ta bort polyper, det är ju jag själv som drivit detta! Enligt vården så har jag oförklarig infertilitet och inget av detta hade kollats upp eller behandlats om jag själv inte bad om det. Vet inte om jag gör mig själv en tjänst eller otjänst, hoppas innerligt på det första ❤️

Ush ja din stackare. ❤️ Ibland blir det bara överväldigande mycket ❤️ 
    Hur går det just nu? ❤️
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-10-22 17:47:39 följande:

Ja så bra vi kämpar alla!! tycker att det känns skönt att heja på andra och själv bli påhejad. Att skriva av mln oro och sorg här känns också skönt. 

vad sjukt att de inte kollar efter polyper egentligen? Är hysteroskopi ett svårt ingrepp eller? 

Kan för övrigt meddel att min insättning blir på lördag istället! :) det var hela 6(!!!!) av mina 7 ägg som befruktades nämligen. från att ha varit så otroligt ledsen igår och imorse så är jag just nu hoppfull! hoppas att många klarar sig till dag 5 nu. 

Fantastiska siffror! ❤️❤️❤️
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-10-23 08:02:10 följande:
    Jag förundras över hur stark du är gång på gång Mathilda. SÅ mycket du behöver kämpa med på samma gång. Försök återhämta dig rejält så det inte blir värre, förstår att man känner att man måste arbeta på osv och samtidigt har en massa sker som behöver ordnas men man behöver ju återhämtning också för att klara av allt. Jag håller tummarna för att du och donation kommer i synk och att allt gårså bra som det kan det här månaden!!!
    Massa styrka och kärlek till dig!! Hjärta

Tack så hemskt mycket! ❤️❤️❤️❤️ Värmer så att höra, man ser det inte själv mitt uppe i situationen ❤️ 

Fick nog för några dagar sedan och har nu sagt upp mig. Har kontaktat ett par ställen och har timanställningar på gång där, så just nu känner jag mig mest stärkt och en del av ångesten har släppt. Fri. Hoppas allt reder sig fram till mars, men känns lovande. 

Stort tack detsamma! ❤️❤️

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Jisses vilken pärs, och fantastiskt kämpat! Stort grattis till er grabb! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby
  • Mathilda88
    Rockbrud skrev 2024-10-29 19:28:38 följande:
    Jag har också haft skyhögt prolaktin- magnetröntgen visade på en tumör i hypofysen.. så lär äta medicin mot den resten av livet.. hade även ordentligt med bröstmjölk, det var det som lade igång prolaktinundersökning för min del. Inget som direkt underlättar men vi hade också oförklarlig barnlöshet. Jag har också haft amh i taket (13) Iö hade jag också en MA i april? den fick efter många långa svängar, skrapas ut i påskas.. efterundersökningen visade inget extra efter det o i maj var jag huxflux spontant gravid. Är i v26 nu å börjar tro det skall gå vägen.  En massa komplikationer med graviditeten men lillen ser ut att ha det bra därinne nu. Så kämpa på! ?plötsligt händer det?
    Så fantastiskt att till slut kunna bli spontant gravid efter alla års kämpande! Hjärta Starkt jobbat och heja heja för resten av resan! Hjärta
  • Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-11-01 07:17:59 följande:

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

Stort grattis!!!! HjärtaHjärtaHjärta
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2024-11-04 13:49:23 följande:
    Stort grattis! Låter lovande! hade också så svårt att våga tro på det efter flera insättningar och såväl kemiska som MA. Men, nu sitter jag här i v 32 och än så länge har allt gått fint! Håller tummarna för att detta är gången det går hela vägen för dig ❤️
    Jisses vad tiden går, redan vecka 32?! Hjärta Känns inte som så länge sedan!
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-11-05 07:36:40 följande:

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

Hade provat med ett testa tidigt innan jag vågat tänka att det är kört. Jag fick mitt plus först på testdagen.
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-05 11:19:34 följande:
    Önskar att de kunde ge oss besked om varför befruktningen var så låg den här gången. IOM att man gjorde ICSI och kunde se att äggen var mogna så antar jag att det är kvaliteten på äggen alternativt dåliga spermier. Tror dock inte det är fel på antalet spermier och antagligen är det mina ägg som vanligt. 

Ja det räcker ju med 1 såklart men känns som att det krävs 400 för att en ska ha en chans att dela sig till dag fem för oss. Gråter

Känns så jäkla surt jag har lagt 6 000 på akupunktur senaste  månaden och över 1000 kr på Q10 (8 tabletter om dagen) I VECKAN  och ändå blir det så här dåligt.  
    Förstår precis känslan Gråter Både önskan om svar om varför befruktningsgraden varierar, att man typ behöver så himla många fler ägg för att ens ha en chans på att få en - och frustrationen över hur mkt man lägger i både pengar och tid för att verkligen optimera sina chanser - och ändå händer sånt som dålig befruktning etc Gråter Har gjort detsamma som dig, lagt stora summor på akupunktur och den dyrare varianten av Q10 utöver andra tillskott med pendlande resultat, men aldrig bra nog för att lyckas hela vägen Skäms.. Mognadsgraden var ju annars så bra! Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-05 12:03:56 följande:
    Okej jag förstår. Kanske är 9 mogna ägg av 10 plockade ändå på grund av allt man gjort så det kan ju ha givit något såklart men blir ås ledsen när man bara har 4 som är med. När jag kollar tidigare embruoprotokoll så är det flera som blivit befruktade men som inte fortsatt vidare dag två så man blir ju så rädd att det kanske inte ens finns ngt imorgon.

Jag tror vi väntar till dag 5 ändå. Thomas säger att de ska börja övergå till det i samtliga fall ändå nu snart och att det inte spelar ngn roll om det är i labbet eller livmodern. orkar inte gå runt med hormoner 2 veckor nu i onödan och jag mår ändå skitdålgit under ruvartiden så kan lika gärna ta smällen direkt dag fem i sånt fall känner jag.  
    Ja det kan det vara Hjärta

Jag hade börjat tänka i samma banor och gjort detsamma om jag hade genomfört fler IVFer.. Va intressant att dom tänker så. Och som Quincey säger, skönt på ett sätt att inte sätta in något som kanske ändå inte klarat sig mer än till nästa dag och gå med i två veckor. 
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Åh så spännande, stort lycka till! Hjärta Kör ni likadant som senaste rundan eller några förändringar? Hjärta
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-11-08 10:22:57 följande:

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

Åh nej, jag beklagar HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-08 12:54:34 följande:

Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat

håller tummarna för att det går bra med stimuleringen den här gången!! 
    Nej, tudelat det där på så vis.

Åh nej! Gråter Beklagar! Hjärta Ska ni ha något samtal om resultatet, nytt försök eller hur ser det ut framöver? Hjärta
  • Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-11-09 08:33:36 följande:
    Milstolpe för oss idag att få 3+ på veckoteste!är i v 5+1 om jag räknat rätt!  aldrig fått det innan🙏men fortf försiktigt glada🙏❤️
    Fantastiskt!! HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-11 14:00:31 följande:
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 

Hur gick det idag med samtalet? Kan förstå det 😔. Klokt att prova ngt annat med de gångna resultaten.
    Är det Cystoplasmic Tandem transfer ni ska prova då? Det känns som ett himla spännande koncept! Hade jag haft mer ork för resor, undersökningar, prover, tid och pengar så hade jag velat prova det. Känns som att oddsen ökar ordentligt om det är äggens tillväxtfaktorer som fallerar ❤️ 🙏. 

Förstår precis vad du menar, känner så väl igen känslorna. 😢 Det är fruktansvärt. ❤️ Lider med dig! 

+ Sola: Jag vet faktiskt inte riktigt. Mailade för 1,5 vecka sen, då fick jag veta att donatorn var planerad att påbörja stimuleringen den helgen. Mailade igen i måndags förra veckan om hon var igång, de svarade då att de inte hört ngt från henne så då bör hon vara igång och att ultraljud var planerat på torsdagen. Liksom förra gången stimuleras hon typ 4 dagar innan första VUL, det förvånar mig. Men men, de lär ju veta vad de gör. Planen är preliminärt äggplock i mitten av månaden var deras besked tidigare. Förra gången mailade de att cykeln avbröts pga utebliven effekt, så just nu tänker jag att inga besked är positivt..

Då min cykel uppenbarligen är kortare än hennes så har jag tagit alla mina Peimolut för att skjuta på min mens, och sen fortsatt med Lutinus som jag hade över från min första IVF i maj 2023. Så har lyckats förskjuta mensen med en vecka 🙏. Hoppas det ska räcka. Har inte vågat hämta ut Ovitrelle eller mer Cyclogest än. Bara till att vänta och se..

• Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-11-11 20:04:09 följande:
    Bra🙏🙏🙏den sitter där det ska och säcken och gulesäcken mäter som det ska, men så tidigt så svårt och se mer! Ska tillbaka om 1 v och då sa han man ska se hjärtslagen om det fortf är bra🙏❤️❤️sov flera timmar när vi kom hem, är helt slut fortf, så mkt anspänning❤️❤️
    Åh så underbart att höra! ❤️❤️
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-11-11 14:04:53 följande:
    Det gick åt skogen. De ringde ju på fredagen och sa att det inte såg bra ut, 6 5 och 4 celler på de embryon som blivit befruktade. De skulle fortsätta odla ändå men ringde såklart på lördagen och sa att inget hänt. Som att de skulle kunna bli en blastocyst från att vara 6 celler dag 4 hehe. 

Jag vet sig ocsp dt mejlet har faktiskt anmält mig till det semiarimet imorgon. Måste höra vad de säger. Jag bar ju på en förläsmning med Olga i stglm för ett år sedan och det enda de pratade om var hu de testade blasten på dag 5 och sedan väntade med insättning för att livmodern skulle vara i perfekt skick osv osv osv. Jag tänker bara att jaha jag får inte ens en blast så jag skiter typ i allt annat just nu. vad kan ni göra för mig för att få en blasto att testa ens hehe. Har mejlat dom också och de vill ha massa jobbiga tester jag måste betala massa mer för att få så brf har jag ten gjort det innan men nu lär jag få boka tid för ultraljud och ta samtliga nya blodprover. 

Hoppas allt går bra med din stimulering Hjärta
    Ja alla de där extra testerna och undersökningarna fick mig till att ge upp, tid, hitta och kostnad - men jag är helt enkelt så slutkörd efter allt hittills så har ingen kraft kvar till det med. Samma med Cypern. Plus att det tar så lång tid vilket jag kände mig färdig med.. Heja dig om du orkar! ❤️ 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023