• Mathilda88

Vi som startar IVF 2023

Quincey skrev 2024-10-01 08:41:15 följande:
    Wow verkligen berg-och-dalbana och många vändningar med äggdonator! Ändå snabba puckar om det blir redan i oktober, då kanske vi båda ruvar snart förhoppningsvis ❤️

Behövde du ta medicin själv inför återföring?

Tufft med sambon och hela situationen men förstår beslutet, inte så mycket val ❤️

Ja fy tusan, både först med spermadonatorn som jag var på väg att förlora pga saknade samarbetet och sen äggdonatorn.. Utöver exet.. Ja var snabbare än jag vågat hoppas på! 

Åh så underbart och spännande! Hjärta Ja håller tummarna för det! Hjärta

Vi ska köra naturlig cykel, så jag slipper den tunga medicineringen, men vet ännu inte om de önska ratt jag tar Ovitrelle och progesteron som inför min tidigare FET, eller hur de vill lägga upp det. Har mailat som igår och frågat om hur de önskar lägga upp det, men inte fått svar än. Bla frågat om jag kanske ska skjuta lite på min mens (har Primolut hemma nämligen så kan skjuta på den några dagar så embryot/na hinner transporteras från Århus till Köpenhamn då det preliminärt skiljer typ 5 dagar från det att de fryses in tills jag har ÄL+5. Däremot fått fakturan idag iallafall för äggdonationen. 

Stort tack för omtanken HjärtaHjärta Ni betyder så mkt i detta {#emotions_dlg.flower}

• Mathilda88
    J000ssan skrev 2024-10-01 13:22:06 följande:
    VILKEN KÄMPE DU ÄR❤️❤️man blir så imponerad av alla här innes driv och kraft! Jag håller alla tummar för att du får din återföring i oktober🙏❤️
    Tack så hemskt mkt! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta Ja alla här inne är helt fantastiska Hjärta
    Stort tack fina du Hjärta
  • Mathilda88
    HannaHQ skrev 2024-10-05 08:55:59 följande:

Hej allihop,

Jag var mer aktiv här i vintras men efter ett relativt sent missed abortion som vi upptäckte i samband med NiPT samt en återföring på försommaren som inte tog sig har jag mest följt er andras resa.

Nu gjorde vi vårt 3:e försök med en 5-dagarsembryo för en vecka sedan och testade negativt idag på rd7.
    Är det någon av er som har erfarenhet av att ha gjort ett negativt test vid denna tidpunkten för att sedan få ett positivt? Tidsmässigt är det ju 12 dagar efter befruktning så testet borde ju vara rätt säkerställt men vår officiella testdag är först om 5 dagar.

Mentalt har man ju nu ställt in sig på ytterligare ett misslyckat försök men hade samtidigt varit bra att få läsa om flera erfarenheter och kanske kunna bygga ett litet hopp i några dagar :)

Så fint att höra av dig igen, förstår att det varit en tung tid Hjärta Starkt jobbat att vara igång igen Hjärta
    Förstår också att hoppet tryter med testresultatet Hjärta Håller alla tummar och tår för att det vänder och visar positivt snart ändå! Hjärta

Hur ser planen ut om det inte går? Hjärta
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-10-03 17:10:07 följande:
    Åh skönt att köra i naturlig cykel. Vet du om äggen blivit plockade än? Så spännande!! ❤️
    Ja, det var en glädje Hjärta. Men kortvarig tyvärr. Hon var planerad för plockning och kunna få in embryona till min klinik nästa vecka, men igår fick jag besked via mail att hon inte reagerat på stimuleringen och därför har försöket avbrutits för att göra ett nytt försök nästa månad.

Ja o livet leker lite i allmänhet just nu Tungan uteFlörtObestämd Igår fick jag också veta att mitt bemanningsbolag ev kursar, är just nu under rekonstruktion, så får se om jag får betalt för mina extra pass under september och ett under oktober so far. Ringde en massa samtal så förhoppningsvis har jag kunnat få bytat övriga extrapass under oktober från det bolaget till mitt gamla bolag. 

Oklart om vi kommer ligga så bra i synk till nästa månad då jag inte vet hur lång hennes cykel är. Mina är på drygt 25 dagar så inte korta men inte långa heller. Så tar lite primolut nu för att skjuta lite till på mensen så att jag iallafall inte hinner springa om henne och vänta en hel cykel till ovanpå allt annat som ändå går åt helvete just nu Oskyldig

Ja och hörde konstiga nyheter kring sambons utsaga som han förnekar, vet inte vad som är sanning längre. Upptäckte även att adressändringen ännu inte genomförts även om han säger sig ha gjort det, men står ännu på min adress. Så har själv fått förflytta honom på Skatteverket nu, hoppas det funkar. 

Allt som händer jus nu får en absolut till att fundera över om det inte är meningen att jag ska ha barn? Varför kan ingenting funka?
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-10-06 08:34:41 följande:

Du skojar?! Herregud! jag hade en bild av att bara man gick över till donation så skulle allt flyta på. visar dock hur svårt det kan vara även för ngn med helt normal fertilitet och att det inte alltid är så lätt Ändå. 

jag håller verkligen tummarna för att allt flyer på from nu med synkning och allt! 

nej men så för du inte tänka men kanske meningen att det ska ske ngn månad senare :) 

Eller hur! Jag med.. Särskilt efter två tidigare donationer som skall ha gått bra. Ja uppenbarligen kan det strula för alla.. 

Tack så mycket Hjärta

Kan ju bara hoppas det. Just nu är det fortsatt så mkt med privatlivet med exet, jobbet med problem med en storrökare deluxe som skapar allvarliga symtom hos en själv o kollegor, med risk för jobbyte - pga en patient. Saknar stöd från chefen. Även visat lägenheten idag för en spekulant. Mkt städ, och rensning inför det efter att exet flyttat ut. Även renoverat en del så mäklaren var imponerad skrev hon efteråt! Hjärta

• Mathilda88
    LMSM skrev 2024-10-07 10:40:06 följande:

precis haft samtal med Thomas på CvL. Blir inte klokare. Han säger att det finns en chans att det går men den sjunker som så många försök. Han säger att de skulle säga åt oss att övergå till donation om det var tydligt. Han säger typ att vi skulle kunna försöka några gånger till och se om det dyker upp ngt bra. Att det är en "relativ X faktor" som antagligen är orsaken till att det inte fungerar för oss.

Vet verklige4n inte vad jag ska göra och det känns så jävla jobbigt. Han sa i princip att de är betydligt mkt äldre kvinnor som har mina resultat men att det är bra befruktning fins embryon dag 2 och åldern som gör att de ändå tänker att vi kan försöka lite mer. 

Inte lätt att ta beslut framåt med osäkra svar..! Hjärta
    Full förståelse för känslan och våndan i velandet! Gråter  Fruktansvärt! Lider med dig Hjärta
  • Mathilda88
    Quincey skrev 2024-10-07 16:12:45 följande:
    Åh fy fan vad tufft! Ibland händer verkligen allt dåligt samtidigt. Men det kommer vända såklart. Är helt säker på att det är meningen att du ska ha barn och du kommer bli en helt fantastisk mamma! Livet är bara så grymt ibland. När bebisen kommer kommer det vara menat att den skulle komma några månader senare bara.

Hoppas det löser sig med att du får ut lönen från dina pass! Adressändrade själv nyligen och det tog en vecka innan jag fick en bekräftelse från Skatteverket, blev förvånad att det tog sådan tid. Men bra att du har tagit tag i det själv så du är säker på att det är gjort.
    Tack så hemskt mkt för omtanken! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Tack Hjärta Det ser lovande ut iallafall och fått nytt bolag så kommande pass bör bli bra. 
    Fick bild fån exets brev efter 2 veckor som visade sig krävde bli signerat och inskickat igen - vilket han inte gjort då han bara trodde det var en bekräftelse, men inte läst det. Så fick löst det och samtidigt även fixa det inne på Skatteverkets hemsida. Så nu är det löst och kan snart andas ut på den fronten, så snart de sista grejerna är hämtade ur källaren.
    Ja man kan inte lita på någon annan än en själv att få ngt gjort.. 
  • Mathilda88
    Macbookpro skrev 2024-10-07 19:16:09 följande:

Ligger i samma fas som du. Eller, hade testdag för Två dagar sen och fick minus. Har googlat och googlat för att hitta hopp om att få ett minus på rd7 att bli plus men om det är insatt i en naturlig cykel så verkar det tyvärr som att de allra flesta fått positiv då. men chansen finns såklart!! 

jag måste tyvärr köra nytt äggplock nu.. inte säker på hur det kommer se ut tidsmässigt för oss..

Beklagar minuset :( Hjärta
  • Mathilda88
    BaeA skrev 2024-10-09 14:04:18 följande:

Då var ruvardagarna över för mig denna gång, och så även vårt femte och sista embryo. Fick tyvärr min mens idag, hade egentligen testdag 16/10. Gick på utrogestan denna gång, trots det kom min mens ändå enligt sitt schema. Blir det så för er andra med?

Kör direkt på äggplock, så tanken är att köra i morgon på CD2, väntar bara på stimschema och kontrakt! Är lite nojig, men ändå hoppfull! 

Beklagar! Gråter Men så skönt att köra på direkt igen och inte behöva vänta iallafall! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Hur har det gått?
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-10-16 09:51:55 följande:

Ja om det var möjligt hade jag verkligen kunnat offra ett tidigt embryo för testning  men man testar inte embryon då de dels förstör embryona och i Sverige även av etiska skäl. Precis som man inte testat blastocyster här. vi hade ju kunnat testa på dag fem utomlands men vi får ju ändå inte några blastocyster så i vårt fall är det dessvärre helt omöjligt.

ja nu kör vi på här en gång till i Sverige  inom någon vecka  och annars känns tandem som det bästa alternativet. kostar ändå lika mkt (ink resor inprincip) som det för med endast donation här hemma. 

de vill dock köra på med 375 (nu bemfola istället för gfonal f) men vill så gärna ha Max 300 men de verkar omöjliga. känns bara skit att köra på med samma sak gång på gång. 

ja jag vet har låst mkt bra men också hört många som menar att det kan försämra också. Det gäller att ha koll på sina värden och när jag testade mitt DHEA föe ett år sedan låg det precis i mitten på skalan. Inte testat testosteron nyligen men har för mig att jag haft relativt högt tidigare i livet och tror jag generellt har det. dhea kan ju höja testosteronet och har läst att det inte är så positivt då de olika förhållandena mellan hormonen ska vara bra. 

har du kört igång ännu?

Låter betryggande med en plan framöver, håller tummarna för detta försöket Hjärta

Va intressant med balansen mellan DHEA och testosteron. Förstår att du är försiktig med att ta extra då.
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023