LMSM skrev 2024-09-02 11:52:01 följande:
ja jag förstår precis vad du känner. Jag känner mig helt avtrubbad det här försöket glömde tom ta första sprutan som förhindrar ägglossning så fick ta den morgonen efter. Tror jag redan gett upp på ngt sätt hehe.
Jo men det har jag nog, måste få mkt högre dos för att få ut några ägg och sen har jag ju inte lyckats få ngn till frysen eller bli gravid. Sen är det ju som du säger inte så bra att jämföra kanske även om man kanske får lita att luta sig mot om det är dags att kolla andra alternativ osv.
Å herregud, om det är 18 äggplock måste det vara en supermänniska haha. Vet att min kusin gjort 14 innan det gick men då var det tillslut med donation tror jag.
tack detsamma.
Ja jag tänkte att det skulle vara skönt på ngt sätt men enligt läkaren handlar det om frågor som kan dyka upp eller situationer som kan bli jobbiga. tex att min syster i framtiden skulle få svårt att få barn eller om barnet blir sjukt eller min systers barn ( hon har inga idag oklart om hon någonsin vill) skulle bli sjukt. Han gjorde helt klart så en del frågor jag inte funderat på dök upp men jag tror det är enda alternativet för oss då min pojkvän verkar helt emot allt annat.
Min bror och hans flickvän har precis gått igenom sin första ivf, de fick ut 15 ägg och 5 6 delade sig vidare men endast en klarade sig till dag fem och gick att frysa in ( överstimulerad) tänk att få en till frysen på första försöket var allt jag kunde tänka!
Ush ja, det tar verkligen ut sin rätt alltså. Heja dig!
Håller alla tummar och tår!
Bra o bra, men iallafall svårt att jämföra
. Nej det håller jag helt med om, det är skönt att ha något att kunna luta sig mot i denna väldigt osäkra värld och tid
. Var kanske också bidragande till allt mitt velande, för andra med problem liknande mina - men ändå inte så lika insåg jag senare - har lyckats till slut. Men känner att vi nu hittat vårt problem och bättre resultat lär vi inte kunna få. Lättare nu när vi iallafall lyckats hitta problemet. Hoppas ni ska kunna lösa ert och lyckas!
Ja det är så himla bra att kunna få tips och råd om alternativ och lösningar som fungerat för andra! Känns som att det ofta ger mkt.
Ja tänkte detsamma! Lät som äggplock, men var inte hundra klart så förhoppningsvis en del återföringar. Oj , wow så tufft för din kusin med!
Aha, då förstår jag. Ja, livet är så svårt att förutsäga! Men förstår definitivt er känsla för att det känts bättre med hennes ägg än ngn okänd. Det betyder ju faktiskt väldigt mkt att ha ändå få dela samma genetik.
Åh stackarna, så de behöver också genomgå IVF. Men så underbart att de fick två till frysen! Ja det känns ju väldigt lovande! Ja jag hade tänkt och känt precis som du där!