Noelani skrev 2024-07-02 15:30:06 följande:
Det låter som en bra läkare som ger realistiska förväntningar. Sanningen är ju den att ingen vet vad som kommer fungera och inte när det gäller IVF. Någon med bättre värden lyckas ändå inte osv.
Man vet aldrig. Ett missfall behöver eg inte heller betyda att de är bara pga dina ägg det beror på. Det kan lika gärna bara varit en jäkla otur. Alla, bokstavligen alla jag känner som fått barn på naturlig väg (utom en) har också haft minst ett missfall. Det är nämligen såå vanligt. Våra två embryon fäste ju också med assisted hatching men vi förlorade den ena. Men den andre tog sig och ligger här på min arm nu.
Jag förstår att beslutet är tufft. Det är inte alls lätt när det både handlar om ekonomi, känslor och ork. Jag vill gärna försöka igen men min man säger helt nej. Men fanns det minsta hopp hade jag tagit det.
Fundera ordentligt vad du känner och vad du kan leva med i framtiden vad gäller att ha försökt / inte försökt. Ett ÄD-barn blir lika mycket ditt barn men det är nog viktigt att också bearbeta känslorna på vägen dit ❤️
Ja, han har varit ärlig från start. Så har känts sådär när man fått andra läkare även om de också varit bra. Velat ha honom med på hela resan så han skulle få grepp om alla detaljerna. Nej det är sant, det går aldrig att jämföra sig med andra.
Så kanske det är. Har svårt att se det bara ur min vinkel just nu. För tillfället känns det som enda möjliga anledningen. Att de inte orkar vidareutvecklas eller möjligtvis kromosomfel. Man vet att det är vanligt, men tragiskt att höra så frekvent i vänskapskretsen..
Nej det är så sant det du skriver
. Det är väldigt tufft. Och så har man samtidigt resten av familjen omkring sig med egna barn som är daglig påminnelse om vad man inte har. Satt dessutom igårkväll och redigerade bilder ifrån julafton. Fan det var jobbigt.. Har haft lite beigea/bruna flytningar hela tiden, men tror jag börjat blöda nu.