• Macbookpro

Vi som startar IVF 2023

J000ssan skrev 2024-10-29 16:52:35 följande:
    Hur räknade du ut oddset?
    vår läkare sa de var 50% chans för oss med det embryot! 7:e insättningen och jag är 38 år

Egentligen är det bara den kumulativa chansen. Låt säg att det är 40 % per Varje enskilt försök. jag är 31 år och har en normal cykel och normal ägglossning, inga avvikelser etc. 

om jag gör 4 insättningar så är 87% chans stt jag blir gravid. Men hehe är bara ett sätt att räkna, det Är ju jag som gissar att jag har 40% per varje enskilt försök

1?(0,6)4=1?0,1296=0,8704

• Macbookpro
    Macbookpro skrev 2024-10-29 19:43:07 följande:

Egentligen är det bara den kumulativa chansen. Låt säg att det är 40 % per Varje enskilt försök. jag är 31 år och har en normal cykel och normal ägglossning, inga avvikelser etc. 

om jag gör 4 insättningar så är 87% chans stt jag blir gravid. Men hehe är bara ett sätt att räkna, det Är ju jag som gissar att jag har 40% per varje enskilt försök

1?(0,6)4=1?0,1296=0,8704

Ska vara ett minus där det står ? :) 
  • Macbookpro
    Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Stort grattis!!! Tack för att du delar, det ger hopp!
  • Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-11-01 07:17:59 följande:

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

ÅÅÅH vad kul ändå J000ssan! :D

Ser så fram emot att se ett plus. Fattar att du är orolig men försök att se det som positivt att du kan få ett plus :) 

• Macbookpro

Är på RD 9 med en 5 dagars så borde kunna testa nu men är livrädd att det kommer vara negativt. Känner inget alls i kroppen. vet inte om jag ska dra av plåstret imorgon bara eller om jag ska vänta till testdag den 11e. Varför sätter de festdagen så pass sent egentligen? Känns nästan lite överdrivet? 

• Macbookpro

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

• Macbookpro

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-11-11 20:45:06 följande:
    Jaaa verkligen🙏❤️ja min privata gynekolog är så snäll och förstår oron och att man vill följa det! Så tacksam för honom🙏❤️tack snälla du!! Hoppas verkligen det är vår tur nu!
    Grattis!!! så härligt att det går bra ❤️❤️
  • Macbookpro

Lycka till idag. berätta hur det gick! 

jag mår okej ändå. Måste vänta till nästa mens för nästa insättning och då kommer det tyvärr att krocka med julledighet på sophiahemmet. Det kommer tyvärr inte bli insättning förrän  januari, men vi får försöka på vanligt sett så länge. 

J000ssan skrev 2024-11-17 16:06:51 följande:

Tack❤️❤️men vågar verkligen inte va glad alls! 

bytt VUL imorgon för och se om hjärtat slår! Såååå nervös! Hur mår du?

• Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-12-26 00:04:32 följande:

Uppdatering härifrån. Mensen kom tillslut den 13/12! Fick till äntligen valt spermadonator och det känns bra.  Det blev den andra, så inte densamma som första rundan. 
    23/12 genomfördes äggplock på äggdonatorn. De fick ut 15 st, varav 10 var mogna för ICSI. Sen hade de semester på julafton. Så idag fick jag veta att av dessa 10 har enbart 5 tagit sig.. Jag brukade ha bättre siffror själv under mina försök.. Så min goa magkänsla föll! Tappat hoppet igen. Så av initialt 15 är bara 5 kvar nu. 

Tacksam för att jag har börjat dejta igen så man har ngt annat att sprida tankarna med och ha ngt mer att hoppas på för framtiden och inte behöva fortsätta begränsa sig i livet. Överraskad över hur otroligt open-minded de jag har pratat med har varit kring min infertilitet och att jag faktiskt är i aktiv fas med att försöka bli gravid med dubbeldonation, de vill ses ändå!
    Har nu träffat en helt underbar man! Känns väldigt lovande, bara lång distans att överbrygga. 

5 ägg är ju ändå 5 ägg! Håller tummarna där! 

Vad kul med dejtandet! 

För mig blinkar smileyn på ägglossningstestet fortfarande? enligt min kalender borde jag haft ägglossning den 21a så fattar inte riktigt varför det är så. Någon gissning?

• Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-12-26 22:20:37 följande:
    Tack, känns som att alla tummar och tår kan komma behövas Hjärta 

Tack! Ja känns så underbart! Hjärta 

Hm, den är svår! Min första gissning är att den helt enkelt är försenad. Min var ju också det nu i december.. Med en vecka och hade utslag likt ditt alla dagarna.. För hade den kommit så borde det bar vara en rund ring kvar. Hoppas det släpper snart!
    Var blinkande imorse också. Hoppas att det släpper snart. När jag googlar tycker att det ser ut som att östrogen Ökar i två omgångar under en cykel. Så stämmer det verkligen att det måste vara En rund ring?
  • Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-12-28 11:40:46 följande:

Hej Macbookpro! Det behöver verkligen inte vara det, men man kan få blinkande smiley många dagar i rad Ifall man har PCOS. Kanske värt ändå att nämna till din läkare nästa gång att du fått blinkande smiley många dagar i rad och se vad de säger. 

Håller tummarna för ert julmirakel <3

/ Hälsningar från en annan som hoppas på ett julmirakel 

Jag har inte PCOS men jag höll ju på med alla sprutor För ett par cyklar sedan. Kan ju fortfarande fortfarande vara påverkad av det. Vi får se sen när jag får mens.

Vad hände med dig då då? :) Har du precis gjort en återinföring Eller försöker ni naturligt Denna cykel? När har du BIM? 
  • Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Hurra Mathilda!! Stort grattis 🙌 nu hoppas vi
  • Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-03 16:31:57 följande:
    Beklagar :( Hur gör ni nu kommande cykeln?

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Hoppas med allt jag har att 2025 äntligen blir året för oss i 2023-tråden!!! ❤️

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

• Macbookpro
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-01-03 16:31:57 följande:
    Beklagar :( Hur gör ni nu kommande cykeln?

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Hoppas med allt jag har att 2025 äntligen blir året för oss i 2023-tråden!!! ❤️

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023