• Noelani

Vi som startar IVF 2023

Sola13 skrev 2024-05-10 05:25:33 följande:
    Jag har ingen aning, men ni lyckades nyligen, tycker det borde säga något om era chanser just nu! Har du funderat på när du tror att du skulle vara redo att prova igen? ❤️
    Handlar ju eg bara om pengar och att man bör vänta 1 år efter kejsarsnitt... Men annars hade jag nog kunnat köra direkt 😅 Pengarna har vi dock inte.. 

Men du kanske har rätt. De är ju bara 9 månader sen vi lyckades och skulle man börja testa om 6-7 månader så kanske inte så mycket hunnit förändrats..
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2024-05-31 15:37:42 följande:

Tack så mkt ❤️

Varit på ultraljud nr.1 idag som visade på 9 större äggblåsor. Flertalet små också. Nytt ultraljud på måndag direkt efter nattjobbet. Preliminärt äggplock den 5 eller 6. 

Förstår det, hade gärna kört korta protokollet med om vi inte haft så mkt resultat med det långa. 

Yes tack detsamma! ❤️

Håller tummarna för er ❤️❤️
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2024-05-31 19:50:31 följande:
    Tack så mycket ❤️ Kan behövas. ❤️ Nu är det sista försöket. Annars blir det äggdonation nästa gång.. ..
    Förstår att de måste vara många blandade känslor Hjärta Innan vår kille blev till var jag faktiskt rätt anti ägg/ spermadonation. Kändes inte på något sätt som något jag ville eller något som var för mig. Men kan säga nu att efter han är född att jag utan tvekan hade valt det nu - dna eller inte, att få bli förälder är viktigare än allt annat. Och chansen att ni lyckas med det är ju väldigt stor! 

Men håller såklart tummarna extra mycket att denna sista gång fungerar så ni slipper fler behandlingar. Stor kram!
  • Noelani

Mathilda88!!!!! ❤️❤️❤️❤️ Jaaa!! Så himla underbart att höra och JA hur många som helst har blödningar i början och det går hur bra som helst. 

Är det 2 dagars ?  Stort stort grattis - nu vet ni att det går!! 

• Noelani

Åh nej Mathilda88, så ledsen jag blir för er skull ❤️❤️❤️ Skickar massor med kramar och hoppas verkligen ni lyckas på stört med ÄD. Är det några som förtjänar det så är det ni ❤️🙏

• Noelani
    Mathilda88 skrev 2024-07-02 12:04:39 följande:

Stort tack alla för era fantastiskt stöttande ord ❤️❤️❤️ Ni betyder så mkt ❤️❤️❤️ 
    Och Nu blev det jobbigt. Min läkare från Sellmer ringde för att höra hur vi tänker framöver, om vi helt bestämt oss för äggdonation eller vill prova igen. 

Jag sa att vi tänker äggdonation då vi iallafall gissar att mina ägg nog troligen inte klarar sig längre än så här. Han höll med om att det är tydlig äggfaktor, samt att han just nu är velig - han hade inte avrått från att göra fler äggplock då han ser det finns potential då det nått hit, men samtidigt inte heller kan ge några som helst garantier att det faktiskt kan gå längre. Men att denna gången ändå gjorde att han har mer tro om mina ägg än efter första försöket i vintras.. Alltså hur jobbigt blev inte detta nu.
    Samtidigt som jag fortfarande kan se krasst på det - inget bra förut i Malmö, en 3AB till frysen försök fyra som inte klarade upptiningen, inga graviditeter nån gång. Nu körde vi dock för första gången med både assisted hatching och embryoglue, vilket verkade funka. Men embryot klarade sig ändå inte längre än så här. Är det ens rimligt att försöka fler gånger?
    Tankar kring annan klinik i Sverige för att prova igen men ha mer pengar över? Typ CVL, men sen tillkommer resor och hotell, samt utebliven inkomst av att vara borta flera dagar med kort varsel. Vet att sambon kommer må jättedåligt över det, känns som att jag kommer pusha honom för långt med en sådan lösning..
    Det låter som en bra läkare som ger realistiska förväntningar. Sanningen är ju den att ingen vet vad som kommer fungera och inte när det gäller IVF. Någon med bättre värden lyckas ändå inte osv.

Man vet aldrig. Ett missfall behöver eg inte heller betyda att de är bara pga dina ägg det beror på. Det kan lika gärna bara varit en jäkla otur. Alla, bokstavligen alla jag känner som fått barn på naturlig väg (utom en) har också haft minst ett missfall. Det är nämligen såå vanligt. Våra två embryon fäste ju också med assisted hatching men vi förlorade den ena. Men den andre tog sig och ligger här på min arm nu. 

Jag förstår att beslutet är tufft. Det är inte alls lätt när det både handlar om ekonomi, känslor och ork. Jag vill gärna försöka igen men min man säger helt nej. Men fanns det minsta hopp hade jag tagit det.

Fundera ordentligt vad du känner och vad du kan leva med i framtiden vad gäller att ha försökt / inte försökt. Ett ÄD-barn blir lika mycket ditt barn men det är nog viktigt att också bearbeta känslorna på vägen dit ❤️
  • Noelani

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

• Noelani
    SierraLeone skrev 2024-12-31 15:24:35 följande:
    Grattis Noelani! Vi har också tänkt försöka med syskon fast under 2025, hoppas det tar sig och att det lyckas. Tar inget för givet! men så tacksam för barnet som kom till oss genom IVF. 
    Tack ❤️ 
    Vi tänkte egentligen i februari-mars också men jag sa till min man att kör vi nu i december är det säkert större chans att vi lyckas så man får sitta nykter på ännu ett nyår 😅

Håller varenda tumme för er att ni lyckas 🙏
  • Noelani

Kikar in och säger hej till er alla då jag precis passerat v.12 och vågar börja andas ut 😅 

Haha ja som några skrev så är jag alltså gravid igen och det är helt otroligt och helt annorlunda än första gången. Jag minns att jag sa att jag aldrig skulle klara av att vara gravid igen för jag hade ju sånt fruktansvärt illamående i flera månader men denna gång har det varit mycket mildare och känns som det har lagt sig det värsta redan. Det började dock tidigare denna gång..

Hur går det för dig Mathilda88? 
    Någon som hört något från Zaro eller Gvk? 

Vår lille son blir alltså storebror i höst om allt går vägen och denna gång får jag vara höggravid under sommaren haha.. Sist ville jag så gärna ha en flicka men nu är jag kluven. Min son är mitt allt och det hade varit så fint om han fick en bror. 

Håller tummarna för er alla att ni plussar snart ❤️

• Noelani
    BaeA skrev 2025-03-06 19:54:57 följande:
    Så himla fint och hoppfullt att lösa detta, för vill minnas att ni kämpat i över 10 år med första? blev ni spontant gravida nu eller väg det med embryo kvar i frysen. också nyfiken på hur långt det blir emellan dem? 
    Jaa, nästan 11 tom.. 
    Nej vi körde IVF igen och ny runda då vi aldrig lyckats få något till frysen. Och även denna gång blev det få ägg och återföring av 2 dagars. Helt galet när jag tänker på det nu att vi för 2 år sen trodde vi aldrig kommer lyckas och snart kommer vi ha 2 st. Man ska verkligen aldrig ge upp! 

De kommer vara ca 16 månader mellan dem ungefär lite beroende på när kejsarsnittet blir bokat. Och jag kommer hinna fylla 42 år.. crazy! 😅
  • Noelani

Jag ammande inte alls... och första mensen kom tillbaka ganska precis 2 månader efter födseln. Om man ammar eller det är nära att man precis slutat borde de nog vara sämre chanser - även med IVF tänker jag?

Sen är det kanske inte optimalt att bli gravid så snabbt igen, framförallt eftersom jag är snittad men vi har ju inte direkt åldern med oss..

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023