Vi som startar IVF 2023
@gvk gratiss 🥰
Då väntar vi på nyhet om det är en eller två 😃 imorgon blir det bara en bekräftelse! Super super! Och jag kan tänka mig hur lycklig du är...
@gvk gratiss 🥰
Då väntar vi på nyhet om det är en eller två 😃 imorgon blir det bara en bekräftelse! Super super! Och jag kan tänka mig hur lycklig du är...
Hej girls,
Jag vill gärna dela med mig min glädje med att testet visade positivt 😊😍
Jag tjuvtestade i måndags och det var redan en positiv streck men då tänkte jag ändå att dag D blir den dagen som ska säga rätt vilket faktiskt var igår,... då jag gjorde en test med streck och en med veckor indikator och båda var positiva (clear blue 2-3 v) 😊
Saken är att redan sedan måndag har jag gått igenom olika känslor, först var jag glad med glädjetårar, och väldigt happy under alla dagarna tills imorgon när jag testade igen.. Självklart blev jag glad med bekräftelse med ändå det känns såsom att jag är överkänslig till och med lite deppig (vilket är raka motsatsen till den initiala spänningen och glädjen).
Det hela är så fantastiskt och jag är otroligt tacksamt för att det går som det går...och jag gissar och läser att det är normalt med olika känslor 😌🙂 att det kan ta lite tid att tanken 'jag är på riktigt gravid' ska lägga sig...
P. S. Igår lämnade direkt meddelande till Malmö men de inte hört av sig ännu så jag ska ringa på måndag,.. vill gärna veta när är dagen för ultraljud och ev om det ska behövas fortsätta med lutinus.
Hade ni som stannade gravid samma känslor som jag? Från glädje till depression 😌🙂
Hej girls,
Var inte här ett tag, försöker komma igång med infon som ni lagt senast 🙂
Grattis @Gvk 🤗
När det gäller till Lutinus jag tog den i 14 dagar från plockdag om jag kommer ihag rätt. Och slutade 2 dgr innan ska testa mig enlig läkarens instruktion. Jag vet att det är olika med alla, eftersom jag känner några som tog den 12 veckor men samtidigt dem hade tidigare missfall. Så det är svårt att veta andra anledningar hur läkaren bestämer vem tar Lutinus längre tid.
Hoppas det fortsätter sig bra för dig.
Nästa vecka ska jag till första ultraljudet (vecka 9) och jag ser fram emot till detta.
Updatera mig gärna i nästa inlägg om jag missade några fina nyheter. Och självklart till all er som finns under pågående processen håller tummarna. 🤞
@orkide8181 det gick inte att citera på ditt inlägg att du ska på KUB om tre veckor.
Jag har lite funderingar och kanske du eller någon annan kan svara på dem.
I min kommun erbjuder de NIPT utan KUB. Men enligt allt som jag läst och enligt mina väninnor som en hel del fick barn efter 35års ålder är så att de två test ska komplettera varandra och inte utesluta varandra. I alla fall vill jag gärna göra KUB mest pga NUpp privat eftersom jag inte kan få det i regionen... och planen är att börja lleta efter en Gynmottagning efter första ultraljudet nästa vecka som jag ska ha i Malmö ☺️
Har du en eller fler kliniken att rekommendera som ligger i Blekinge/Skåne?
Andra sak gäller NIPT, när jag frågade vad ingår i detta, barnmorska blev ganska förvånad med frågan och då fick jag svar att det ingår trisomies 21, 18,13, Turner, Klinefltern syndrom, på vidare frågan om jag kan lägga andra saker som också kan testas med nipt fick jag svar att det ska jag kunna se med läkaren och att hon inte har koll på detta.
Om jag hade förstått rätt det är en basstest men fick inte svar om jag kan tillägga och betala extra för plus packet.
Det finns olika brend på Nipt men t.ex.om man ska skriva på mitt språk eller på engelska vad ingår i Nyfty det är tydligt att det finns basic, standrad och plus paket men på svenska hittar jag inte detta så tydligt delat.
Så...
- känner du eller kanske någon annan här i grupp vad ingår i testet, kanske hänvisa mig till en bra länk om detta,
- blir det så att region bjuder en basic test (kan det tilläggas andra delar),
- privat klinik i Malmö som någon kan rekommendera och som bjuder nipt?
❤️
@orkide8181 det är olika från regionen till regionen bjuder dem KUB eller inte. Ska kolla upp detta... Kanske det är lite känslig kring sådana frågor om nipt test, vet inte så ska inte skriva mer om det om inte någon annan känner att kan ge mig svar på mina funderingar.
Tack att du skrev. 🙂