Vi som startar IVF 2023
Jag testade med babyplan. Svagt positivt igår ❤️
Stort Grattis
Jag testade med babyplan. Svagt positivt igår ❤️
Hej,
kan ni inte testa skicka in egenremiss?
vi bor i Malmö och jag skickade in egen och kom dit på egenhand.
Vi kom just hem från ultraljud (8+1) och har fått se en 18mm med tickade hjärta. kan Inte förstå att det är sant :,)
Hej @Loovaa,
Tack för att du skriver. Först lycka till med ivf och hoppas det går bra för dig med sprutor 😌
Våra provar är lämnat av en ginekolog (Skårgardsgyn Karlskrona) och skickades till Malmö. I brev står det att vi ska bli kallad till RMC, IVF. Så jag tolkade det som att det är redan bestämt att det blir ivf, att dem listade det ut enligt resultat och åldern. Det är nog bäst att jag ringer och frågar vad första mötet innebär.
P. S. Vet du hur man svarar i träd bara till en person, förstår inte riktigt hur det görs ed kanske #350 i sidfot? 🙄😅
Någon mer som gjort nipt och väntar på svar? Hade ultraljud igår och liten hade växt och var nu ca 3,5 cm, man såg en liten hand som vinkade :,) Men alla denna väntan är oliiiidlig.
Hey 👋🏽
Ny här, har läst mestadels av inläggen här då vi själva väntar på att starta våran första behandling efter att ha försökt själva i lite mer än 1 år. Det ända ?problemet? läkarna har hittat är att jag har för låg AMH och för få ägg, för 1 månad sen hittade de 7 ägg. Men vi håller hoppet uppe att det är tillräckligt. Jag är under 30 år och min man under 40 år, så vi håller tummarna att IVF ska funka och att vi kan bli föräldrar. ❤️
Slutar inte bli förvånad över hur starta människor är, vilka krigare alla här inne är 🔥❤️
jag har en fråga, vi är inskrivna på RMC Malmö och jag får min menstruation vilken dag som helst. Har någon här nyligen gjort IVF på RMC Malmö och vet hur lång väntetiden är?
ha en fin dag 🌸
Ja! Det kommer gå super Vi var också så förberedda att få bli nekade i alla fall en gång. Så försöker glädjas i att vi fick starta direkt även om det inte gick helt hur vi önskat såklart. Men nu är man lite varm i kläder! Men håller tummarna för er och att ni får starta nu!! Är ju så skönt att bara få känna att man äntligen är i loopen.
Vi förstod inte heller att smittproverna inte skulle läggas in på 1177, så var så stressade över det och att gången bara skulle falla bort. Så oklart vad som registreras och inte ibland.
Hoppas Rekovelle passar dig bättre än vad det gjorde för mig i alla fall. Har antagligen inget med medicinen generellt utan min kropp som var lite mer motsträvande än vad som var tänkt. Funka gjorde den ju, men inte tillräckligt för att få så många blåsor som är möjligt för mig!
Har annars inte känt av den något speciellt och sprutan känns inget heller. Så kommer gå galant!!
Ja, Melmyself. Hoppas nu allting går bra med frysåterföringen, hur länge fick du vänta på att få göra den, en cykel?
Ska bli roligt att få följa er alla
Åh, hoppas nu allt går bra!
stort lycka till :)