Vi som startar IVF 2023
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Dom såg en liten svart prick på 5mm på ultraljudet! Så läkaren var relativt positiv om att det kunde vara embryot
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Dessutom hade Hcg stigit från 407 den 9/1 till 5690 igår
Ångest, ny brun blödning ikväll upptäckte jag nu på toan! Lite mer än sist. Jag som kände mig lugn och njöt.. ❤️ Kortvarigt!
GrönaLjuslyktan och Macbookpro, om ni är intresserade av embryoutvecklingen och graderingen kan ni be om att få ut embryoprotokollet. Det har jag gjort för alla mina 6 plock. Där ska man se betyg, delning, fragmentering osv.
Min klinik har inte gjort någon stor grej av betyget, sist sa de inget (då visade det sig iofs vara rätt lågt betyg), tror inte de tycker det är så avgörande iom att det bara handlar om blastocystens yttre och inte inre. Men kan ju vara kul att se för sin egen skull.
LMSM, gör din sambo några tester också inför behandling i Cypern?
Testade nu när jag kom hem från jobbet. Återigen en stor besvikelse med negativt test. Helt förstörd.
Längesen jag uppdaterade här, har varit under nedreglering i två månader på Zoladex och Letrozol, skulle egentligen påbörjat processen för återföring nu, men min läkare vill att vi kör en extra månad, segt när man hade ställt in sig kom att komma vidare. Men vad gör 4 veckor när man väntat i 3,5 år, he he.. sjuka är att jag aldrig har mått så bra som jag gjort nu, så undrar om jag är östrogendominant och därför mår skit från ÄL, annars så PMS, men känt mig så stabil och lugn fram tills idag. Dock trodde jag innan att jag var låg på östrogen då jag inte får dem blinkande gubben på ÄL-test, den blir direkt statisk.
Det finns misstankar om silent endo, men gör det även för att krympa de myom som jag fortsatt har. Har tre 5 dagars i frysen och har blivit erbjuden att sätta in två (kommer bli min sjätte återföring), men är lite kluven. Några tankar från er? Stort grattis också till er som plussat och håller tummarna för er som ruvar, den eviga väntan och längtan.
Hur mår alla, galet att vi varit här sen 2023.
Hej igen! Så intressant att du mår bättre av nedregleringen.
Jag hade föredragit att sätta in en blastocyst framför två, eftersom det är mycket högre risk för fosterskador om det är fler än ett foster, också svårare att avgöra om de har kromosomfel. Dock har jag några 6-dagars blastocyster av sämre kvalitet i frysen så kommer fråga om vi kan sätta in två stycken när vi använt vår 5-dagars. Vi kommer betala för varje återföring och känns sådär att lägga 25 000 på en blastocyst som är av låg kvalitet när man istället kan göra en ny omgång. Men om du har 5-dagars hade jag kanske hållit mig till en åt gången.
Hej är så förvirrad ang min ivf procedur , hade uppskattat om någon hade kunnat ge mig lite råd eller hur ni tolkar detta ,
Gjorde embryoåterföring 17 januari,
Började blöda 25e januari ca 7 dagar efter embryoåterföring och det var som en mens som varade i 3 dagar.
Gjorde clearblue ultratidigt test 31 januari som visade "gravid". MEN i mitt huvud känns det som att något inte stämmer kan ja plussa fast ja blött eventuellt var de missfall å har fortfarande hcg att de blir ett "falskt" positivt? Om ni förstår hur ja menar.
För nu kommer det ännu mer förvirrande tog ett till graviditetstest 3 feb CB vecko indikation å den visade inte gravid, och så tog jag ett till clearblue ultratidigt igen idag och den visade positivt. Tycker de borde gått tillräckligt många dagar att de borde visas positivt på cb vecko indikation.
Hej tack för svaret ! Eller hur det var också min tanke att då borde de visa positivt på cb vecko indikator med, med tanke de ändå gått en liten tid , tycker också de låter som ett missfall å att man fått (falskt) positivt. Nej har tyvärr inga sträck tester men efter ditt råd borde ja nog inskaffa mig ett sådant som du säger själv att man ser om de avtar eller stärker med tiden , stort tack för hjälpen! Man blir så förvirrad :)