Vi som startar IVF 2023
Jag kan tydligen inte hålla mig ifrån denna grupp! Ni som känner till mig vet att jag har två kroniska sjukdomar och tar en kraftig medicin som gör att en bebis inte kommer kunna vaccinera sig sitt första halvår och vara infektionskänslig. Men vårt första IVF fungerade och vi skulle på rul 27 december. Dagen före julafton blev min mage helt platt och jag kände under fyra dagar inte de förmodade fosterrörelser jag tidigare känt. På rul säger hon att det knappt finns fostervatten och inte ser bra ut, och vi får en akuttid till överläkaren som ser samma sak och säger att vi får två veckor på oss, till idag, men att vattnet mycket sällan fylls på och att vi ska förbereda oss för att idag ansöka till socialstyrelsen om abort den sista dagen, dvs imorgon. Sen blir det annars en vanlig förlossning där vi troligen skulle se barnet dö. Under dessa veckor har vi inte haft någon samtalskontakt och vi har pratat med en präst om begravningen. Vii har gråtit som fan och min sambo som inte är en känslig typ har nästan tappat det. Men! Under dessa veckor har magen blivit lite större och framförallt har jag tydligt känt sparkar, och även min sambo har känt dessa och vi har till och med filmat dem utanpå magen. Och idag säger de att det är ett mirakel. Det är mer vatten, den rör sig, troligen har en inre fosterhinna spruckit utan att det kommit ut och läkt. Troligen är den inte sjuk och troligen kan det se bra ut på återbesök om två veckor. De tror inte heller längre att det är fel på den och att det är möjligt att vi får ett friskt barn i fullgången tid. Vi fick också för första gången veta att vi haft helt rätt, det är en underbar liten pojke vi väntar. Vi är helt chockade, har grav sömnbrist, men är försiktigt positiva. Tack för att ni läst så långt.