Vi som startar IVF 2023
Ja om det var möjligt hade jag verkligen kunnat offra ett tidigt embryo för testning men man testar inte embryon då de dels förstör embryona och i Sverige även av etiska skäl. Precis som man inte testat blastocyster här. vi hade ju kunnat testa på dag fem utomlands men vi får ju ändå inte några blastocyster så i vårt fall är det dessvärre helt omöjligt.
ja nu kör vi på här en gång till i Sverige inom någon vecka och annars känns tandem som det bästa alternativet. kostar ändå lika mkt (ink resor inprincip) som det för med endast donation här hemma.
de vill dock köra på med 375 (nu bemfola istället för gfonal f) men vill så gärna ha Max 300 men de verkar omöjliga. känns bara skit att köra på med samma sak gång på gång.
ja jag vet har låst mkt bra men också hört många som menar att det kan försämra också. Det gäller att ha koll på sina värden och när jag testade mitt DHEA föe ett år sedan låg det precis i mitten på skalan. Inte testat testosteron nyligen men har för mig att jag haft relativt högt tidigare i livet och tror jag generellt har det. dhea kan ju höja testosteronet och har läst att det inte är så positivt då de olika förhållandena mellan hormonen ska vara bra.
har du kört igång ännu?
Ja förstår att man vill vara försiktig då innan man tar det.
Jag är igång igen. Skulle ta samma dos som sist och bara ett ultraljud eftersom de förväntade sig samma resultat som sist. Bad om ett tidigare ultraljud som jag brukar ha och där kom en liten chock. Har ungefär hälften så många blåsor som jag haft vid IVF1-5? De är dessutom små och läkaren nämnde att vi kanske får avbryta? något känns ju fel, vet inte om det är för nära inpå aborten. Ska höja till maxdos nu 😩