Björkenli skrev 2024-09-23 12:56:33 följande:
Nästa chock!
Jag skrev ju till kliniken i Danmark samma kväll hur frustratad jag var ang att inte ha fått information ang den extra kostnaden, men framförallt att läkaren inte hade luft alternativet ivf när hon visste att kostnaden nu för IUI skulle närma sig den för ivf.
Jag fick ett svar dagen efter, som jag inte läste förrän nu, för det var så himla mycket annat jobbigt förra veckan att min ångestnivå var i taket som det var.
Nu läste jag- och är i helt chock.
De skrev att jag inte får vara en patient hos dem längre. Och att de tar bort mig från väntelistan för äggdonation!
Jag hade glömt betala in, men var ändå uppsatt på listan.
Hur kan de göra så?
Istället för att be om ursäkt?
Allt jag hade behövt var
1. En ursäkt att ge glömt informera (vilket jag faktiskt inte fått)
2. Att läkaren förklarade för mig hur hon tänkt, varför hon inte tagit upp det på ett annat sätt.
Det känns så sjukt att bara för att jag blev upprörd över detta så bara drar de sig ut.
Jag svarade ett mail ungefär som jag skriver här.
Och att jag hoppas att det får vara mitt val om jag vill vara patient, eftersom det vore väldigt omständigt för mig att byta klinik.
Egentligen vill jag inte ens göra äggdonation på en annan klinik i Danmark, eftersom denna ger mest information om donatorerna. De andra jag hittat anger bara hårfärg osv, och jag vill veta mer.
Så det vore i själva verket katastrofalt för mig att inte få fortsätta.
Och det känns jättekonstigt att de skriver så.
Mitt mail var mycket mer argt än jag normalt sett brukar uttrycka mig! Jag brukar hålla tillbaka för att jag är konflikträdd, men nu kändes det som ett så stort övertramp att jag kände att jag ville förmedla hur frustrerad jag faktiskt var.
Och jo de skrev att de stryker fakturan. Men de skrev ingenting om varför läkaren inte gett mig info.
Bara kort att de har bestämt att jag inte får vara patient, vi tar bort dig från listan, tack och hej.
Är i chock.
Men gud! Vad förfärligt.
Du kanske ska föröka att be om ursäkt om din ton lät arg och föreslå ett möte så ni kan prata om upplägget? Att du gärna vill vara deras patient och att du litar på deras kompetens etc.
Förstår såklart att det inte är det du vill säga egentligen men tänker mest så att du ska få det som du vill i slutendan.