Vi som startar IVF 2023
vet inte ännu är på spturdag fem idag och har första ultraljud på måndag 2/9. Senast hade jag plock på dag 16 så totalt 13 sprutdagar innan ovitrellen om jag minns rätt. Antar att plock blir mellan dag 13-16 den här gången också så antar plock mellan 6/9-9/9
De är det negativa med Cvl de är sjukt noga när de beräknar hur många sprutor och doser de skrivit ut. Sophia var lite enklare. Men tänker säga ifrån på måndag om det blir så att jag måste ta flera dagar och måste byta spruta för också inte mer så mycket nålar det gör så jäkla ont efter några dagar också.
Jag tycker du ska försöka åka iväg om du orkar och inte blir stressad av det- Oavsett om det bara är en wknd eller längre så är det så skönt att tänka på annat ett tag. Om du hade ägglossning nu eller senare så har du ju i alla fall några veckor innan mensen är slut. Okej jag förstår, antar att sannolikheten att samtliga skulle ha samma avvikelse är väldigt liten. Det kommer gå bra tillslut helt övertygad!
Du har rätt ❤️ Åkte iväg en helg mellan mitt andra missfall och andra stimuleringen på cvl och det hjälpte mycket. Älskar att resa annars så har känts som att det enda roliga jag har kvar tagits ifrån mig också. Tack ja liten risk för samma kromosomfel, är dock lite orolig för mina kvarvarande blastocyster, nästan alla är dag 6 och har läst att chansen att de ska implantera är mycket lägre än dag 5. Men förhoppningsvis är det nån som orkar kämpa.
Vad är det förresten som kollas med karyotypning, är det också risken för kromosomfel?