Vi som startar IVF 2023
Tack för omtanken ❤️🥺
Tack för omtanken ❤️🥺
Har du fått samma hormon varje gång?
Jag är svårstimulerad och har alla ggr haft 1 ledande blåsa dag 8 Med olika hormon och doser. Allra sämst med Bemfola maxdos.
Fick ju nu senast 2 dagar till (12dagar) då var det 5 blåsor som var runt 20-22mm Vilket blev 4 ägg, 1 moget. Hade många under 15 och 10. Försökte få ännu flera dagar då vi planerade behandlingen denna gång, men de verkar inte vilja lägga på många fler dagar än 2.
Hur många har det blivit för dig vid tidigare långa behandlingar? Hur många mogna?
Hej,
Ni som har gjort alla era regionsfinansierade försök, hur har ni kommit fram till fortsättning?
Har ni fått välja 3-pack IVF trots att det inte gått bra innan? Vet inte var man ska börja, nu igen? det är ju så himla dyrt. Hade velat testa insemination (då vi är samkönade) och inte har testat det. Men Ivf*4=få ägg och bara 1 i återföring. Jag har endometrios vilket också kan påverka negativt. Men tänk om jag bara inte svarar bra på behandlingen? Och det skulle kunna funka? Annars är jag helt inställd på dubbeldonation, men det är hemskt dyrt. Testa insemination i Sthlm med donerade kostar ca 20000 och det är ju väldigt mkt pengar för liten chans. Känner mig vilsen nu och vill inte att tiden bara fortsätter gå utan att komma igång med något. F*n vad kämpigt detta är 😢💔
Bästa kliniken i Sthlm om man kör privat? Är CVL i Uppsala en av de bättre? Danmark är så långt bort och det var kämpigt att pendla 4ggr till Falun som vi gjort.
Just nu står det still, vi måste ta beslut om fortsättning efter 4 misslyckade regionsförsök. ❤️
Vilken klinik har ni varit hos och vilken del av Sverige?
Så spännande att följa er som det gått vägen för 🙏
@Noelani
Ja!
Man blir också påmind om vilken känslomässiga berg och dalbana detta är!!
På ett sätt- hopp om att bli förälder- men å andra sidan - som du säger en stor andel kan bara omogna och det kanske inte betyder någonting🤷?♀️
Ja herregisses....
Alla här är så starka!! Menar det verkligen!!
Inte lätt detta att kastas mmellan hopp och förtvivlan!!
Mitt hopp nu kan snabbt ändras till förtvivlan på fredag om de knappt får ut något bra ägg.
I december hade jag 3 äggblåsor och de fick ut 2 ägg. Båda tog sig till dag 3.
Så jag räknar kallt med att det ska bli liknande nu- men så behöver det ju verkligen inte bli!!
Men ja- de har bokat in återföring på måndag. Det blir 3 dagar
Jag tror de inser i mitt fall att det inte finns så mycket att förlora på det i mitt fall. Där de vet att jag kanske inte får någon äggblåsa igen nästa månad. De sa den gången jag fick återföring att det är lite större chans att den överlever i livmodern så så vida man inte har bra chanser att få ett 5 dagars så tar de alltid tillbaka dag 3.
Håller alla tumma för dig nu🙏 vilka bra nyheter! 🤗
Det är verkligen tvära kast mellan hopp och förtvivlan I denna process.
Hur många dagar har du tagit sprutor innan plsnerat plock?
Jag har oftast haft omogna ägg vid plock och tror att jag behöver stimuleras mer än 12 dagar om de ska mogna. Så beroende på hur vi väljer att fortsätta så kommer jag kräva minst 14 dagar och två VUL Innan.
Hej,
Ni som kör privat i Sverige, får man betala för alla mediciner också? Trodde att de ändå gick på högkostnadsskyddet, men ex nordic ivf skriver i prislistan att kostnad för hormonstimulering tillkommer 😬 då blir det ju jättedyrt!