• LMSM

Vi som startar IVF 2023

Mathilda88 skrev 2024-11-10 23:33:56 följande:
    Nej, tudelat det där på så vis.

Åh nej! Gråter Beklagar! Hjärta Ska ni ha något samtal om resultatet, nytt försök eller hur ser det ut framöver? Hjärta
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-11-10 09:34:39 följande:
    Åh vad tråkigt att höra, hur har det gått? Fy fan det är så frustrerande när resultaten går fram och tillbaka och inte bara blir bättre för varje gång man gör IVF ❤️❤️

Även om det inte går bra denna gång så hoppas jag verkligen att det vänder om ni testar IVF i Cypern. Fick ett mail från Olga igår om ett webinarium där ett svenskt par fick en 3-dagars på 4 IVF-omgångar i Sverige och sedan två blastocyster varav en normal på deras första försök hos Olga. Man undrar ju hur den behandlingen kan vara så annorlunda att de får ett helt annat resultat 🤯
    Det gick åt skogen. De ringde ju på fredagen och sa att det inte såg bra ut, 6 5 och 4 celler på de embryon som blivit befruktade. De skulle fortsätta odla ändå men ringde såklart på lördagen och sa att inget hänt. Som att de skulle kunna bli en blastocyst från att vara 6 celler dag 4 hehe. 

Jag vet sig ocsp dt mejlet har faktiskt anmält mig till det semiarimet imorgon. Måste höra vad de säger. Jag bar ju på en förläsmning med Olga i stglm för ett år sedan och det enda de pratade om var hu de testade blasten på dag 5 och sedan väntade med insättning för att livmodern skulle vara i perfekt skick osv osv osv. Jag tänker bara att jaha jag får inte ens en blast så jag skiter typ i allt annat just nu. vad kan ni göra för mig för att få en blasto att testa ens hehe. Har mejlat dom också och de vill ha massa jobbiga tester jag måste betala massa mer för att få så brf har jag ten gjort det innan men nu lär jag få boka tid för ultraljud och ta samtliga nya blodprover. 

Hoppas allt går bra med din stimulering Hjärta
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-13 12:49:21 följande:
    Ja alla de där extra testerna och undersökningarna fick mig till att ge upp, tid, hitta och kostnad - men jag är helt enkelt så slutkörd efter allt hittills så har ingen kraft kvar till det med. Samma med Cypern. Plus att det tar så lång tid vilket jag kände mig färdig med.. Heja dig om du orkar! ❤️ 
    Jag vet precis vad du menar, ör helt jäkla slut och allt detta utomlands känns övermäktigt.Stor anledning till att jag valde Cvl redan förra året och inte gick vidare med Olga då. Jag önskar dock nu i efterhand att jag valt Olga redan då då jag faktiskt hade en hel del kvar i mig jämfört med nu. Att ens hitta en gynekolog och ens orka läsa mejlet med alla tester de vill ha och förstå hur en behandling och kontroller ska gå till från Sverige gör mig helt matt haha.

Igår berättade min partner att hans brors flickvän skulle göra kejsarsnitt idag. Bröt ihop helt och har int sovit någonting och idag vill jag bara gråta. Känner mig hemsk som inte ens kan känna lite lite glädje för dom men är så jävla ledsen och arg för min egen skull att det tar över allt annat. Skäms men det är så här jag känner. De hade inte ens träffats när vi gjorde vår första ivf. Känner att de inte förtjänar detta de försökte inte ens. Är bara så arg och ledsen och samtidigt vet jag att dt här är helt sjukt att känna... 

orkar inte med hela dt här helvetet längre så trött på det här alltså haha Livet var så härligt innan. 

Är det dags för din donation snart?:) så spännande! 
  • LMSM
    TheC123 skrev 2024-11-18 13:47:56 följande:

Hej alla kämpar,
    jag har tidigare varit aktiv i tråden när jag började IVF resan i juni 2023, men på senaste tiden bara följt. 

jag och min sambo har försökt få barn i snart 3 år. 3 IVF som resulterat i totalt 5 blast och 4 hittills insättningar, varav 1 inte fäste, 2 & 3 MA och nu 4e som inte fäst (dag 7 idag) Och ett väldigt negativt tidigt test. 

mina förra har jag haft symtom och fått positiv vid detta laget så nu tänkte jag sluta med proggisarna för att få mens så fort som möjligt.. 

fan för denna resa.. hur ska man orka kämpa?.. 7 st vänner/bekanta är gravida samtidigt, helt spontant, direkt efter att de tagit ut spiralen. Fan vad jag bara hatar just nu, är så otroligt trött på gravid-besked gång på gång.. 

ville mest bara skriva av mig inför er som fattar, förlåt för negativt inlägg, men känner mig så arg, besviken och förtvivlad.  

Hej!

beklagar att det inte gått för dig! 
    Jag har själv gjort 8 iver 79 ägg utan en enda blastocyst och börjar känna hur jag börjar bli riktigt riktigt deprimerad.

Samma här, min pojkväns bror och hans tjej fick barn förra veckan. Min bästis meddelade i helgen att hon är gravid. Ingen av dessa par hade ens träffat varandra när vi gjorde vår första ivf för två år sedan. Är så jäkla arg och ledsen för min egen skull. Är så orättvist att man kämpar med exakt allt man har så går det inte medan andra bara råkar få till det... Jag hatar också. så mkt. Det är så svårt att v ara glad för ens sorg är så himla stor. Så får man dåligt samvete för det också. Vet inte vad jag ska säga mer än att du inte är ensam
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-16 09:52:45 följande:

Äggdonatorn donerade i torsdags 10 ägg, 8 mogna varav 5 tog sig med ICSI. 

Bortfallet skrämmer mig, bara hoppas att det blir några blastocyster. Är så orolig för att det inte blir någon, eller bara en och bara får en chans som inte tar sig och måste jobba ihop 100?000 till för nytt försök.. 

å så spännande!
    Jag förstår att man oroar sig efter att själv ha gått igenom den här resan med så dåliga resultat och dålig utveckling men kan tänka mig att om en normalt fertil person gjorde ivf så skulle den få blastocyster betydligt mkt lättare än oss som behöver göra ivf. Snart får du veta! är också så exalterad för din skull! :)

Jag var på ultraljud på Hedda idag för att skicka till bla Olga på cypern. 
    Den första i sverige någonsin som frågar vad jag har gjort för att förbättra kvaliteten. Hon sa att killen borde sköta sig bäst haha. Äta profertil, omega 3, Q10 inte dricka inte snusa osv. Sen sa hon att allt ser störigt bra ut i livmodern och äggstockarna osv och att jag inte ska ge upp. Alltså det är ju skönt att det antagligen inte kommer vara massa krångel med att få livmodern i rätt skick om man nu skulle lyckas få en blastocyst någon gång hehe
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-16 09:47:25 följande:

Förstår dig till hundra procent ❤️! Samtidigt som man undrat om man inte provat CVL.. Ja svår den där avvägningen och hinna välja de större valen medans orken faktiskt fortfarande finns.. 

Åh så himla tufft att höra nu mitt i allt! ❤️ Tänker på dig ❤️. Vad hjärnan tänker och vad hjärtat skapar för känslostormar är två vitt skilda ting ❤️. Va snäll mot dig själv, evolutionen har skapat dessa känslor för oss för att vilja reproducera oss.. Vilket blir ett helvete när det inte fungerar fysiskt. 😢
    Eller hur, så oskyldigt innan! 

Jo det är på gång, bara hoppas det går..

Ja så är det ju, jag var nära på att välja en klinik på cypern nu som min kusin rekommenderat men pratade med ngn slags samordnare eller vad det var som kan rekommendera olika kliniker osv och de sa att det var en av de kliniker de starkt avråder ifrån. SÅ svårt det här speciellt när det inte finns några offentliga siffror på klinikernas resultat utomlands. ALLA skriver att de är bäst haha.

tack Hjärta ja jag börjar faktiskt bli väldigt deprimerad har velat åka till psyket flera dagar haha. Min bästa vän som inte heller träffat sin partner när vi påbörjade våra iver meddelade i helgen att hon är gravid. Jag vet faktiskt inte hur mkt mer jag orkar. Det är inte det att jag inte är glad för deras skull men det gör så jääävlöa ont att man själv kämpar med allt man har men att det bara inte går. Finns det ngt som får en att avsky sig själv så mkt som den här resan.... 

Så spännande håller tummarna för dina små embryon! 
  • LMSM
    TheC123 skrev 2024-11-18 18:12:39 följande:

Tack LSM för ditt svar och så ledsen för din skull. Fyfan vilken pärs att gå igenom 8 IVFer kan inte ens föreställa mig.. och tack för att du delar med dig om ilskan. Den liksom tar över en helt, och håller med om det dåliga samvetet.. 
    får jag fråga hur gammal du är och vad ditt nästa steg är? vart har du gjort dina IVFer? såg Att du verkar vara på g till Olga? Vad säger dem, vad kan man göra annorlunda Om inte äggdonation där? 

Ne det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle behöva göra eller orka men det är väldigt väldigt svårt att slita sig då det känns som om man bara står helt still om man inte fortsätter. Ja jag vet verkligen helt och hållet det är fruktansvärt. 

Jag där 36 fyller 37 i april. Jag gjorde den första när jag var 34 skulle snart fylla 35. 

Jag vet inte riktigt nästa steg ännu, har tagit en massa nya tester och ska prata med lite olika kliniker om vad de föreslår. En del har sagt att de rekommenderar donation och en del andra att jag kan fortsätta försöka men hittills har ingen gett ngt helt annat upplägg än i Sverige. Väntar just nu på datum för konstulation med Olga. Deltog i ett webinarium med dom förra veckan och de pratade då om att det tar en del ultraljud innan de bestämmer sig för att börja med ganirelix eller liknande läkemedel för att se att man börjar den dag då blåsorna uppnått en viss storlek. Detta låter ju smart så man inte hämmar äggen onödigt tidigt. SÅ de är en hel del extra ultraljud innan man beslutar för att ta nästa steg i själva stimuleringen och ägglossningspritan. Sedan är det ju hur de kollar livmodern osv innan   man gör återföring. Den delen är jag inte lika orolig för då dt i mitt fall främst gäller att kunna få en blastocyst.

Mina värden har förändrats en del senaste året fick svar på nya blodprover idag. 

FSH har stigit från 5,5 till 10 vilket gör mig väldigt ledsen och orolig. Kanske är det at man tvingat kroppen gå igenom 8 iver med höga doser som gör så alla värden blir helt bananas. 

TSH är också mkt lägre nu på 0,7 från att ha legat spå kanske 1,5. 

AMH är dock något högre från 0,71 22 till 0,9 nu. Antal blåsor var 13 igår så amh har inte sjukt drastiskt på 2,5 snart 3  år i alla fall 

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-19 15:41:15 följande:

Idag är dag 5, väntat på mail från Sellmer om ngt frusits in. De ringde istället. Inget ser bra ut 😭 De odlar till imorgon (tveksam dock om jag vill ha dag 6 embryon efter att ha lagt 100 000 på dom), men de kikar redan efter ny donator..
    Kanske en som kan börja i början av december, men blir då en månad till och kommer krävas medicinerad cykel som jag undvikit pga alla biverkningar jag får av dessa hormoner.. 

Alltså vet inte hur många käftsmällar man pallar med, ska jag nånsin få bli mamma 😭 Donatorn som donerat två gånger innan med graviditeter båda gånger och nu funkar plötsligt inget. Vad är oddsen?!? 
    Ska på julmarknad 7 december med höggravida kusinen, hoppas man mår mentalt bra den dagen och inte har en låg dag.. 

så tråkigt att höra. Hur gammal var donatorn nu jämfört med tidigare? Vet du hur många embryon som är med i matchen? Jag tänkte att det skulle vara så himla lätt för en normal fertil person att få blastocystrer när man väl lyckats befrukta äggen. Men se så fel man kan ha och hur svårt det faktiskt är. 

Så tråkigt att höra alltså kag känner verjlign med dig. När man väl tagit det här steget så kan det väl för i helvete bara få flyta på!
    Förstår att det känns väldigt jobbigt jag hade INTE orkat med det jag har tom tagit bort min partners mamma från instagram för jag orkar inte se alla bilder hon laddar upp med bebisar och min partner Såklart glad för deras skull men jag orkar inte se ngt jag inte kan nå upp till just nu. Man måste faktiskt ta hand om sitt eget hjärta. Tycker du är sjukt stark!! 
  • LMSM

Ja verkligen! det som känns så läskigt och ångestfyllt med att välja klinikter utomlands man har ju ingen koll!
    Å är så ledsen för din skull blir så arg! Men tänk kanske kan de lyckas dela sig till perfekta böastocyster imorgon, det kan ju gå fort kanske är det tom ngn som börjar bli en sån kläckt blasto! Man vet aldrig vi håller alla tummar vi kan tills imorgon!!! Hjärta

Mathilda88 skrev 2024-11-19 15:32:15 följande:
    Oj! Läskigt ja att inte veta.. Vilken tur du hade kontakt med samordnaren.

Ja denna resan är verkligen inget upplyftande medan man kämpar.. 
    Min kusin väntar sin andra i februari plus fyra andra vänner, och jag får inte ens ett försök nu i november heller 
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-20 00:51:26 följande:

Hon är 30 år och har donerat två gånger innan med graviditeter som resultat båda gångerna. Vet ej när hon gjort dom. De fick ut 10 ägg, 8 mogna och de använde ICSI. Enligt mailet på dag ett så var det 5 st som tog sig. Jag tyckte dock hon nämnde 6 st idag, men inte första gången man sagt fel siffra så.. (oavsett klinik). 

Jo men lite så. Det är fruktansvärt tufft. Ish ja full förståelse för det! Är många andra som jag bläddrar snabbt förbi eller stängt av att följa i flödet för att slippa se deras barn. Men samtidigt så.. Min kusin har varit helt fantastisk, stöttat, frågat och verkligen försökt förstå hur jag mår och vad hon kan göra för att hjälpa. Kan bara säga att hon har gjort ett hästjobb som lyckats ändå få en sån pass förståelse för ens helvete även utan att själv behöva genomlida det ❤️ All cred till henne, 10 stjärnor av 5 möjliga liksom. Dessutom är vi tajta sen barnsben och älskar henne enormt. Så jag känner samtidigt att jag inte vill missa att skapa dessa minnen med henne och familjen ❤️ Dessutom jag som föreslog marknaden (dock med inställningen att ha fått en återföring). Så är rätt inställd på att oavsett mående så ska jag dit och göra det bästa av det och hoppas kunna skapa minnen att ändå njuta av i efterhand ❤️. Vi får se, man vet ju aldrig hur måendet är förrän den dagen. 

Det är så sant, du har så rätt finaste du ❤️❤️ Du är också fantastiskt stark och har varit otrolig som krigat dig igenom så många försök och kommit hit! ❤️ Du är starkare än du ger dig själv cred! ❤️❤️

Å jag förstår. Detr är inte många som förstår den här resan och hur smärtsamt det är det märker jag när jag pratar med folk och deras kommentarer. SÅ tacksamt att ha ngn nära som verkligen försöker och vill förstå och bryr sig så mkt om dig. förstår att det blir helt annorlunda då! Hjärta 

Läste också att ingen klarade sig till blastocyst. Otroligt alltså, är faktiskt väldigt förvånad för det här går emot allt jag trodde. Samtidigt gör det ju så man inte hatar sin egna kropp lika mkt för så självklart verkar det kanske inte vara trots allt. 

Är så ledsen för din skull, motgångarna tar fan aldrig slut. Snacka om att man kämpar i motvind! MEN tänk den otroliga tacksamheten du och vi andra som kämpat så otroligt länge kommer känna den dagen vi får plus. Hoppas du gillar den nya donatorn de föreslårHjärta 
  • LMSM

Hej allihopa!
    hur går det för alla?

för mig känns det som tiden står still samtidigt som den bara rusar iväg och man står kvar på samma ställe.

två år av det här helvetet och har inte kommit någonstans, är så himla trött och olycklig och får panikattacker hela tiden. Förstår inte hur ni som lyckats gå över till donation lyckats bli av med all ångest ab att ge upp egna. Jag behöver ställa om mina tankar men känner mig så oerhört ledsen och panikslagen? hur har ni gjor Hur ska man tänka !

fprecis fått reda på att min bror och hans partner lyckats med ivf PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET! Ett enda embryo som klarade sig till dag fem och fäste.. otroligt! De hade ända försökt i nästan två år och ändå gick det så snabbt med ivf?

dessutom har min bästa vän precis meddelat att hon är gravid. De hade inte ens träffats när jag gjorde mina första  iver i februari maj 2023. så jävlq orättvist och känner mig bara ARG ! helt orimligt jag vet men har mardrömmar om det här varje natt och känner bara skit skit skit!
    hoppas att det går bättre för er andra Hjärta

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    å så glad och Pirrig jag blev av att läsa detta!!
    äntligen! 

njut nu du har oerhört stora chanser att vara gravid snart!!  
  • LMSM
    Macbookpro skrev 2025-01-04 21:47:56 följande:

Vi har ett kvar i frysen som vi stoppar in så fort ägglossningen kommer. Funkar det inte kör vi uttag igen. Drar ner kaffekonsumtionen till en kopp per dag nu och slutar med all alkohol tills dess att vi får lyckat resultat eller mensen kommer nu. Alltid något. 

Ja hoppas verkligen på oss alla i år. är så less på detta och alla runt omkring mig är gravid med antingen första eller andra barnet.. är glad för deras skull men blir ledsen ändå för jag vill ju också vara där 

Åh hoppas Verkligen detta är vårat år. Så trött på den här skiten. och samma här ALLA runt mig är gravida de kände inte ens varandra när jag påbörjade mina ivfer. Min brors flickvän och min bästa vän. är så ledsen men så arg också faktiskt för det är så jävöa orättvist. Sen orkar jag inte höra folk klaga på illamående heller som de trycker upp i mitt ansikte varje dag. Känner ba om du bara visste hur tacksamma ni ska vara över att ni mår illa för att nu är gravida. Haha
  • LMSM
    Noelani skrev 2024-12-31 15:15:42 följande:

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

Wow? otroligt vilken lycka! Kan inte föreställa mig 

grattis Hjärta

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2025-01-03 02:21:07 följande:
    Hjärta Åh fina du!

Tack så mycket! Det ska jag! Hjärta Njuter av att jag på nyårsaftons morgon vaknade vid 04:50 av stark värk i magen. Den har jag fortfarande i mer eller mindre grad. Med tanke på att den dök upp efter att embryot bör ha implanterat om allt gått bra så hopas jag på att det är embryot som växer och inte bara hastigt påkommen biverkan av cyclogesten (har ändå tagit sedan 23/12 utan den känslan). Hjärta

så spännande! det verkar ju konstigt om biverkningarna började så sent. så nära testdag nu! läste även att du varit på en lyckad dejt! Helt fantastiskt ! det här är ditt år !! 

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 02:46:37 följande:

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

wow!!! Stort stort stort mega grattis! Som du kmäpat för det här och varit så sjukt stark! jag förstår att det kanske kan kännas läskigt ångest osv men det är nog helt naturligt. Jag tycker du är en förebild och jag hoppas jag kan bli lite mer som du snart! 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023