• BaeA

Vi som startar IVF 2023

J000ssan skrev 2024-11-14 10:42:49 följande:
    Tack fina du🙏❤️

åh men gud vilka bra odds 🙏🙏håller alla tummar för många blastisar och en återföring på söndag!❤️❤️
    Hur mår du? 
    Vart tyvärr ingen färsk återföring för mig, pga vätska i buken. Så inväntar mens och sen får vi se om planen blir Lupron eller om vi ska försöka med ett FET i naturlig cykel först, det är nästan min önskan om det blir många blaston. Vill gå på så lite horomner som möjligt pga mår skit av det.
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-17 16:06:11 följande:

Jo jag mår helt ok, trött som fan, ömma bröst och så fortf! Tog test igår som fortf var 3+! men så rädd ändå! Ska på nytt VUL imorgon och se om hjärtat slår🙏sjukt nervöst! 

åh jävla skit:( jag har aldrig gjort en färsk heller?. Också viljat prova det! Vet hormonerna kan få en och må skit men samtidigt, tagit mest hormoner denna gång och aldrig kommit så långt iaf! Så ngt måste det ju hjälpa🙏nästan rädd för och sluta nu ist! 

Fick precis svar att jag har fått tre blastocyster till frysen. Även om jag blev lite besviken på att det var så ?få? på 12 befruktade är vi jätteglada. 4AA, 4AB & 5AC så håller tummarna för att dessa är friska nu! Skickar alla på testning.

läste att du var på VUL idag och ska tillbaka för att mäta nästa vecka, håller tummarna att den lilla fortsätter växa som den ska. ❤️
  • BaeA

Är det någon av er här som har koll på spermierna och mobilitet/fragmentering. Pratade med kliniken idag och frågade vad den främsta orsaken till att embryona avstannat och fick då till svar fragmentering, undrade om det var jag eller min man. men fick då höra att hans rörlighet sjunkit drastiskt. i juni 2023 när vi gjorde första plocket låg de på 67%, gick sen till 58%, 48% och nu sista plocket på 41%. Han är ung 32 år. Äter kosttillskott och har tagit tag i hälsa och träning bättre sen vi började detta även om han varit lite sloppy innan. men absolut inte ohälsosam. vi båda vart nog lite chockade över att de sjunkit så, så tänkte därför höra med er om ni vet? 

• BaeA
    Quincey skrev 2024-11-19 17:46:23 följande:
    Skulle inte oroa mig för mycket för det. Anledningen vi fick till att vi inte fick blastocyster på våra 3 första IVF försök var just fragmentering. Min sambos rörlighet har sen varierat mellan 67% och 35% i år och vi fick samma resultat båda gångerna sett till befruktade ägg och blastocyster. Tror det varierar mycket i allmänhet, 40% rörlighet anses inte vara nedsatt, gränsen går väl vid 32%.
    Tack så mycket för svar, när jag pratade med sköterskan och frågade så hon nämligen 50%, men hon är också ny. för vid en snabb googling läste jag 40-75%. Men vi fick tre fina blaston iaf och innan jag stressar över framtiden så ska vi se till att återföra dem! men gillar alltid att vara steget före. 

hur länge ska du stimuleras? 
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-11-23 16:27:22 följande:
    Åh! Hjärtat slår fint och mätte exakt på rätt dag 🙏den hade flyttat sig lite så lättare att mäta! ❤️❤️
    Åh, så fint!! ❤️ heja lilla embryo!
  • BaeA

Känner mig lite arg och besviken, både på mig själv och kliniken. Redan från start när jag började min fertilitetsbehandling så sa läkarna till mig att jag hade "kissing ovaries" och jag googlade det lite lätt och läste då att man ev. kunde ha endo. Gick tillbaka till kliniken och frågade om det, men de sa till mig att jag inte behövde oroa mig och att alla kroppar ser olika ut. Sedan har jag igen vid olika tillfällen frågat om det, men det har stötts bort. Nu har jag fått info om att min klinik vill göra nedreglering på mig, och frågade då om det beror på om jag har endo, men fått svar att det främst är för att man vill krympa mina myom. Men sen tog jag mig en ordentlig googling gällande "kissing ovaries" och iprincip överallt står det att det är steg 4 av endo, och det gör mig så arg och ledsen. Är detta orsaken till att vi har kämpat i flera år, att jag har silent endo, som de iprincip har 'vetat' men ignorerat. Så många gånger man haft den där staven uppkörd och alla läkare man varit hos, och INGEN som reagerat på mina jävla äggstockar, när det finns studier och info om att de kan ge fertilitetsproblem även i kombination med förhöjda NK celler, hittade en Studio från Umeå 2020. Väntar på att kliniken ska ringa upp mig, för behöver förstå mer. 

Ska börja nedregleringen nästa fredag i två mån, så blir tidigast återföring i feb för min del, som tiden springer ifrån än. Någon som har insikt kring detta?

• BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-11-29 17:32:51 följande:

Men gud va frustrerande isåfall! Oavsett om de ignorerat det eller helt enkelt saknat insikt! 😢 Så mycket slöseri med tid, pengar och mående! 

Har dom ringt idag? Vad sa dom?

fick ju bara prata med sköterskan så hon sitter ju inte p alla svaren, men hon fick info vidare och fick svar att man inte misstänkt endo förrän nu och isf en silent sådan. men ska prata ordentligt med dem när jag ska dit på fredag. om man har äggstockar som är som mina hade det väl varit enklast att direkt bara testa nedreglering efter 2-3 ggr när det inte direkt kan ta skada. 

hoppad det gått bra för dig på VUL, segt att ÄL ska vara sen just när man som minst behöver det

• BaeA
    Noelani skrev 2024-12-31 15:15:42 följande:

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

Åh men wow, grattis att du är gravid igen! också sjukt hur snabbt tiden har gått och att det ?redan? är dags för ett syskon. Håller tummarna att allt går enligt plan och att ni efter så många års kämpande blir helt kompletta. God fortsättning! 
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Åh äntligen! så fint resultat, hoppas att ruvandet går bra! När är TD?
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 02:46:37 följande:

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

Mathilda, nu vänder det!!!! stort stort grattis, vad glad jag blir som du kämpat och vänt ut och in på allt! håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu ❤️
  • BaeA

Längesen jag uppdaterade här, har varit under nedreglering i två månader på Zoladex och Letrozol, skulle egentligen påbörjat processen för återföring nu, men min läkare vill att vi kör en extra månad, segt när man hade ställt in sig kom att komma vidare. Men vad gör 4 veckor när man väntat i 3,5 år, he he.. sjuka är att jag aldrig har mått så bra som jag gjort nu, så undrar om jag är östrogendominant och därför mår skit från ÄL, annars så PMS, men känt mig så stabil och lugn fram tills idag. Dock trodde jag innan att jag var låg på östrogen då jag inte får dem blinkande gubben på ÄL-test, den blir direkt statisk. 

Det finns misstankar om silent endo, men gör det även för att krympa de myom som jag fortsatt har. Har tre 5 dagars i frysen och har blivit erbjuden att sätta in två (kommer bli min sjätte återföring), men är lite kluven. Några tankar från er? Stort grattis också till er som plussat och håller tummarna för er som ruvar, den eviga väntan och längtan. 

Hur mår alla, galet att vi varit här sen 2023. 

• BaeA
    Mathilda88 skrev 2025-02-01 22:14:47 följande:
    Hej igen!
    Åh ja förstår känslan ja - så nära och laddad för att kunna göra ngt för att potentiellt komma i mål Hjärta Starkt ändå att kunna sätta det i perspektiv. 
    Fascinerande att du har mått så bra! Jag mådde också himla bra under nedregleringen. Vet dock även att min mamma och mormor ska ha haft mkt lindriga klimakterier utan problematiska symtom. 

Med tanke på optimeringen ni gör nu så hade jag nog helst tagit en åt gången. Och lagt till embryoglue. Har de uppgett någon gradering på embryona eller varför erbjuds ni att återföra 2 samtidigt? Hjärta 

Jo, är ordentligt allmänpåverkad av gravidsymtomen. Ser fram emot en förhoppningsvis positiv vändning vid vecka 12. Försöker att inte berätta ngt på nya jobbet då kollegor redan är upprörda av oklara anledningar för att jag har fått en 100% nattjänst, tror inte det blir bättre av att jag potentiellt försvinner i september.
    Ja, exakt så! Man får bara upp på hästen igen <3 Skönt att de mådde bra, jag skulle dock vilja förstå vad det beror på med tanke på att jag annars reagerar så starkt på hormoner. Embryoglue har vi inte testat däremot ska jag få ett lite mer avancerat immunprotokoll. De är AA, AB och AC alla 5 dagars. Antaligen för att jag har gjort så många misslyckade så de inte ser högrisk för tvillinggraviditet? 

Åh, jobbigt med krämpor så tidigt, men samtidigt lite "glad" för din skull att du faktiskt är påverkade, det kanske gör det hela enklare att greppa? Hur mår du mentalt, så stark som gått igenom så mycket dessa år. Vilket team ni kommer vara, du och bebis! 
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-02-03 15:18:52 följande:

Hej igen! Så intressant att du mår bättre av nedregleringen.

Jag hade föredragit att sätta in en blastocyst framför två, eftersom det är mycket högre risk för fosterskador om det är fler än ett foster, också svårare att avgöra om de har kromosomfel. Dock har jag några 6-dagars blastocyster av sämre kvalitet i frysen så kommer fråga om vi kan sätta in två stycken när vi använt vår 5-dagars. Vi kommer betala för varje återföring och känns sådär att lägga 25 000 på en blastocyst som är av låg kvalitet när man istället kan göra en ny omgång. Men om du har 5-dagars hade jag kanske hållit mig till en åt gången.

Tack för inputen, tycker det är så svårt att veta. Samtidigt som man såklart gärna hade velat ha en lyckad tvillinggravditet om det gick, men med all otur man haft så blir en ju tveksam. Alla dessa pengar, det är så himla sorgligt att det också är en klassfråga, att man också ska vara tacksam för att man har möjligheten att göra detta. Önskar att det fanns en bättre set-up spec när det föds för lite barn och vi är många som kämpar, men alla inte har ekonomin. Håller tummarna för guldägget, när ÅF?
  • BaeA
    GrönaLjuslyktan skrev 2025-02-02 14:03:55 följande:
    Hej igen BaeA, undrade vad du hade för dig, men då förstår jag. Bra ändå med en läkare som vill försöka skapa optimala förutsättningar, hoppas de extra 4 veckorna gör just det! Inga tankar från min sida gällande 1 eller 2 embryon, men önskar dig stort lycka till när insättningen väl sker ❤️
    Tack för omtanken <3 och ledsen att det blev en kortvarig lycka för dig. Usch, vet precis känslan av att ha kommit vidare och sedan slutar det ändå inte som man tänkt efter all tid man försökt. Så ortättvist! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023