• LMSM

Vi som startar IVF 2023

Rockbrud skrev 2024-10-29 19:28:38 följande:
    Jag har också haft skyhögt prolaktin- magnetröntgen visade på en tumör i hypofysen.. så lär äta medicin mot den resten av livet.. hade även ordentligt med bröstmjölk, det var det som lade igång prolaktinundersökning för min del. Inget som direkt underlättar men vi hade också oförklarlig barnlöshet. Jag har också haft amh i taket (13) Iö hade jag också en MA i april? den fick efter många långa svängar, skrapas ut i påskas.. efterundersökningen visade inget extra efter det o i maj var jag huxflux spontant gravid. Är i v26 nu å börjar tro det skall gå vägen.  En massa komplikationer med graviditeten men lillen ser ut att ha det bra därinne nu. Så kämpa på! ?plötsligt händer det?
    wow vilken lycka att få bli spontant gravid tillslut. stort grattis! Hoppas att allt blir lättare nu framåt ! 
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-10-23 19:13:39 följande:
    Ah förstår, skönt att du hann prata med honom innan. Håller verkligen tummarna!!

Jag fick två ultraljud tillslut vilket jag är glad för för gick inte alls som planerat. Första var på dag 8, började med 375 menopur som sist, sen höjde vi till 450 menopur och ultraljud på dag 11. På UL 2 hade jag två stora blåsor men resten verkade inte ha vuxit alls.. De sa också till mig att det kan variera mellan månaderna men har gjort 5 plock på 1,5 år och det har inte varierat tidigare. Fått 12-18 ägg och nu gick det inte ens till plock. Hoppas hoppas det var tillfälligt annars blir jag lite rädd, iom att dosen var så hög också.
    Nej jag förstår att det måste vara väldigt otroligt att det plötsligt blir så få blåsor. kanske är det graviditeten som fick avbrytas och att hormonerna är lite upp och ner fortfarande. Jag tror inte du ska oroa dig över att det kommer fortsätta så här i framtiden det var nog bara en tillfällighet men förstår såklart att det känns så jävla tufft ändå. Att behöva gå igenom en behandling utan att komma till plock fy fan. Ska du vila lite mer nu eller köra på direkt igen? 
  • LMSM
    Rockbrud skrev 2024-10-30 20:43:51 följande:
    Tack! Tycker spontant låter så fel då det finns en 5 års kamp bakom. Tror det var alla sprutor som gjorde hormonbalansen så rubbad så det gick till sist. Men jag hoppas detta ger lite hopp åt er som kämpar på
    Ja jag förstår det, det är ju verkligen inte "spontant" man har ju kämpar hur mkt som helst såklart men någonstans har man ju eller i alla fall jag gett upp hoppet om att det skulle kunna ske utan hjälp med IVF fast det egentligen inte ens finns ngt fel så kan ju såklart gå. Jag har faktiskt en kollega som för 20 år sedan gick igenom ivf och fick i princip noll % chans att lyckas då hennes värden var helt knas. Ändå gick det hemma direkt efter en misslyckad ivf behandling så hon tror samma, att hormonerna gjorde så ngt hände med henens värden och det gick . Oavsett vilken otrolig lycka! SÅ glad för din skull. 
  • LMSM

äggplock igår på dag 16. De fick ut 10 ägg så var ändå nöjd eftersom vi använt lägre dos den här gången. 225 bemfola + 75 menopor så 300 totalt. 

De ringde imorse och sa att endast 4 av 10 ( 9 mogna) blivit befruktade. Katastrofal befruktningsgrad den här gången som i början av mina behandlingar. Förstår inte vrf det blir så ibland trots mogna ägg och ICSI. Känns helt kört nu som vår historik men m ånga befruktade och ingen till dag 5 av de man fortsatte odla från dag 2.

Vi hade bestämt att odla vidare och återföra på dag 5 den här gången för att se hur äggen utvecklas men nu när det bara är fyra med i matchen så känns det helt hopplöst.

Vi har alltid haft fyra som odlats vidare hade velat ha fler för att se om det faktiskt var ngn som fortsatte till dag fem.  Nu vet jag inte hur vi ska göra. Man säger att man inte ska bli förkrossad den här gången och räknar med att det inte kommer lyckas men ÄNDÅ blir man helt tom och ledsen och det känns lika tungt ändå. 

• LMSM

är det någon som vet eller upplevt att en låg befruktningsgrad betyder sämre kvalitet på äggen?

Add De som blev befruktade är av sämre kvalitet alltså. Det känns ju så som att de som blev befruktade är av mkt sämre kvalitet än tidigare omgångar då befruktningsgraden var hög eftersom så få blev befruktade...

• LMSM
    Quincey skrev 2024-11-05 10:49:42 följande:
    Åh tufft att höra, 10 ägg varav 9 mogna är ju toppen annars. Jag hade en gång 5 befruktade av 10 mogna. Det var tyvärr vår sämsta omgång. Fick då höra att den låga befruktningsgraden berodde på för få bra spermier. Har också haft typ 10/12 befruktade och fått dåligt resultat, tror det är omöjligt att veta hur det kommer gå. Det räcker med ett bra embryo vilket du fortfarande har chans att få men förstår känslan ❤️❤️
    Tack för svar Hjärta

Hur menar du att det var er sämsta omgång? Var de ägg som blev befruktade av sämre kvalitet och hade sämre utveckling generellt än de gånger då befruktningsgraden varit högre?

Önskar att de kunde ge oss besked om varför befruktningen var så låg den här gången. IOM att man gjorde ICSI och kunde se att äggen var mogna så antar jag att det är kvaliteten på äggen alternativt dåliga spermier. Tror dock inte det är fel på antalet spermier och antagligen är det mina ägg som vanligt. 

Ja det räcker ju med 1 såklart men känns som att det krävs 400 för att en ska ha en chans att dela sig till dag fem för oss. Gråter

Känns så jäjlka surt jag har lagt 6 000 på akupunktur senaste  månaden och över 1000 kr på Q10 (8 tabletter om dagen) I VECKAN  och ändå blir det så här dåligt.  
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-11-05 11:30:28 följande:
    Ja vi hade generellt bra embryon dag 3 som inte blev något till dag 5 men den omgången var det bara en som såg ok ut på dag 3. Detta har jag sett i efterhand när jag kollat protokollet. Kan tillägga att 6 ägg också var omogna den gången och jag tog maxdos så det kändes inte helt rätt från början. Jag blev spontant gravid enda gången i livet två månader tidigare så var förbryllande med den dåliga utvecklingen.

Vet ni när ni ska göra återföring? Fy jag förstår, vissa får dock aldrig dag 5 och får ändå barn ❤️❤️

Förstår det är så dyrt när man hållit på ett tag, ändå kan man inte sluta för man vill inte ta risken att inte göra allt man kan.
    Okej jag förstår. Kanske är 9 mogna ägg av 10 plockade ändå på grund av allt man gjort så det kan ju ha givit något såklart men blir ås ledsen när man bara har 4 som är med. När jag kollar tidigare embruoprotokoll så är det flera som blivit befruktade men som inte fortsatt vidare dag två så man blir ju så rädd att det kanske inte ens finns ngt imorgon.

Jag tror vi väntar till dag 5 ändå. Thomas säger att de ska börja övergå till det i samtliga fall ändå nu snart och att det inte spelar ngn roll om det är i labbet eller livmodern. orkar inte gå runt med hormoner 2 veckor nu i onödan och jag mår ändå skitdålgit under ruvartiden så kan lika gärna ta smällen direkt dag fem i sånt fall känner jag.  
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-11-07 08:24:52 följande:
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.
    Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat
  • LMSM
    Intressant att de ska vänta till fem dagar i samtliga fall, också skönt på något sätt att inte sätta in och göra ruvtiden i onödan ❤️❤️

Jag har börjat en ny stimulering nu, får se vad som händer.. De har stängt nästa månad så kunde inte vänta en månad till.

Ja, tror de ska följa många kliniker i Europa som alltid verkar odla till dag fem. Det är väl klokt om det är så att de har samma förutsättningar i labb som livmoder att utvecklas men annars är det ju inte så bra. 

Jag fick precis ett jättetråkigt samtal till från cvl. Skulle ha haft återföring imorgon och de skulle ha ringt då men om det inte blev ngt men de ringde redan idag. Av fyra ägg är ett på 6 celler ett på 5 och två på fyra idag dag 4.. Katastrof alltså.Ska räkna med att det inte blir återföring imorgon mao, det hade jag iof redan räknat med men hade hoppats på att det skulle finnas lite hopp för ngn i alla fall. inte att de skulle sluta på max 6 ynka celler.  Jag går sönder och nu verkar det bara bli sämre och sämre resultat

håller tummarna för att det går bra med stimuleringen den här gången!! 
  • LMSM
    Macbookpro skrev 2024-11-08 10:22:57 följande:

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

Macbookpro skrev 2024-11-08 10:22:57 följande:

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

va tråkigt att höra jag beklagar. Hjärta
    Har ni fler ägg i frysen eller måste du göra ett nytt äggplock? 
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-11-10 23:33:56 följande:
    Nej, tudelat det där på så vis.

Åh nej! Gråter Beklagar! Hjärta Ska ni ha något samtal om resultatet, nytt försök eller hur ser det ut framöver? Hjärta
    tack Hjärta

Ja thomas ska ringa imorgon tisdag men det är dags att avsluta våra försök där. 
    Nu ska vi hitta rätt klinik i Europa, antagligen Cypern för att gå vidare med tandem. Dvs att jag och donator stimuleras samtidigt och lyckas man få några blasten med mina ägg så är det prio 1. Känns skit faktiskt är så himla rädd och otroligt olycklig över att inte få ett genetiskt barn. Känner mig förjävlig och självisk och hemsk som tänker så samtidigt som jag känner mig så jävla dålig och mindre värd som intte kan få egna barn. Sjukt irrationell jag vet det och tänker såklart inte så om ngn annan men fan va den här resan förstör en. 

Hoppas att allt går bra för dig? 
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-11-10 09:34:39 följande:
    Åh vad tråkigt att höra, hur har det gått? Fy fan det är så frustrerande när resultaten går fram och tillbaka och inte bara blir bättre för varje gång man gör IVF ❤️❤️

Även om det inte går bra denna gång så hoppas jag verkligen att det vänder om ni testar IVF i Cypern. Fick ett mail från Olga igår om ett webinarium där ett svenskt par fick en 3-dagars på 4 IVF-omgångar i Sverige och sedan två blastocyster varav en normal på deras första försök hos Olga. Man undrar ju hur den behandlingen kan vara så annorlunda att de får ett helt annat resultat 🤯
    Det gick åt skogen. De ringde ju på fredagen och sa att det inte såg bra ut, 6 5 och 4 celler på de embryon som blivit befruktade. De skulle fortsätta odla ändå men ringde såklart på lördagen och sa att inget hänt. Som att de skulle kunna bli en blastocyst från att vara 6 celler dag 4 hehe. 

Jag vet sig ocsp dt mejlet har faktiskt anmält mig till det semiarimet imorgon. Måste höra vad de säger. Jag bar ju på en förläsmning med Olga i stglm för ett år sedan och det enda de pratade om var hu de testade blasten på dag 5 och sedan väntade med insättning för att livmodern skulle vara i perfekt skick osv osv osv. Jag tänker bara att jaha jag får inte ens en blast så jag skiter typ i allt annat just nu. vad kan ni göra för mig för att få en blasto att testa ens hehe. Har mejlat dom också och de vill ha massa jobbiga tester jag måste betala massa mer för att få så brf har jag ten gjort det innan men nu lär jag få boka tid för ultraljud och ta samtliga nya blodprover. 

Hoppas allt går bra med din stimulering Hjärta
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023