Gvk skrev 2023-10-17 00:18:59 följande:
Noelani: Jag vet vi har olika uppfattningar om kliniken. Det är helt ok. Du har lyckats så förstår du är av en annan uppfattning. Min åsikt är som den är. Jag hade aldrig satt min fot där igen frivilligt. Gällande betyg så ser det inte lika positivt ut om man läser på Google om dem.
Svend, Jan, Sten vad den 4:e heter minns jag inte men samtliga av dem är iaf långt över pensionsåldern. Så för mig är de gamla gubbar som jag helst inte vill bli behandlad av nej. Mina usla resultat ger en fingervisning om att något inte står rätt till, då det bara var 1 månads mellanrum mellan bra försök på annan klinik med många blastocyster och CFC.
Jag har kommit fram till att deras inkubatorer inte klarar av att odla fram några blaston. Vet inte någon som fått något av de 3 jag känner och som inte heller är nöjda.
Quincey: Eller hur! Tror också de mörkar. Tack för du hoppas på mig. Det gläder mig!
Hoppas på dig också i december! Det är svårt det där med när man ska frysa och inte, varje klinik verkar ha sin procedur. Att jag valde klinik i Danmark berodde på att jag ville välja donator själv och ha en öppen donator. Dessvärre är det konceptet inte tillåtet i Sverige.
Nej! Du har helt rätt. Sverige ligger lite efter i IVF om man jämför med övriga Europa. Vet att Vitanova i Tallin t.ex har rekord på lyckade graviditeter på kvinnor över 40.
Skulle jag göra det här igen så skulle jag välja en klinik som har bebis eller pengarna tillbaka garanti. Vet det finns flera sådana. Då år man liksom tryggad i att kliniken inte bara är ute efter att tömma ens plånbok. Känns mera säkert och rättvist. Min läkare i Göteborg är så arg på kliniken att hon på riktigt funderar på att anmäla dem. Att de ändå valde att återföra 2 embryon trots att min slemhinna bara var 4mm tjock var helt galet menar hon.
De kunde lika gärna bara kastat de embryona sa hon.
(Slemhinnan ska optimalt vara 1cm för att embryon ska kunna fastna).
Mathilda88: Vad galet att de inte kan hitta vad som felar med dig! Jag gjorde plock utomlands innan jag kom till kliniken i Danmark och resultaten där var 5ggr bättre kan jag iaf säga utan att ta i och då räknar antal ägg, embryon till frys. Fick flera blaston också. Därav vet jag äggkvaliteten sen innan. Haha! Ja det minst sagt behagligt att vara totalt likgiltig (förutom ekonomiskt sett).
Brukar aldrig vara just likgiltig så vet inte varför jag blivit sån i detta. Något psyket hittat på kanske. Tack! Känns bra att du och ni andra här ute tror på mig iaf. Hur det blir framöver om det inte skulle ta sig har jag inte landat i än. Vill iaf absolut flytta mina embryon och fortsätta på annan klinik.
Nog om mig mer om dig! Vad är det för nässpray du ska ta? Vad gör den? Förlåt jag repeterar mig själv nu men när hade du nästa återföring/behandling. Blandar ihop er härute (förlåt).
Ja känns jättejobbigt att man ska vara så svår att hitta problemet på, ofta jag inte stämmer in inom ordinarie mallen.. Oavsett om det är ägg som inte utvecklas eller sjukdom. Nu blir man irriterad också när man första gången hade granulerade/stressade ägg och allt dog på dag 2 - vilket ska innebära äggkvalité. Men nu andra gången så dog 6 av 7 ägg på dag 3 - som ska tyda på spermakvalité! Båda gångerna grad 3 fragmentering. Garh! Har ju som sagt markerat att jag inte tror på deras teori, men det betyder ju såklart ingenting inom landstinget.
Har nu tagit antibiotika i 1,5 dygn, inte mkt men änsålänge ingen förbättring, tvärtom. Hoppas det vänder imorgon! Annars är det snart dags för återbesök, och det vill jag verkligen slippa!
Pratade med RMC idag angående äggjournal och kommande behandlingen (inget om mitt mående eftersom akuten nu har koll på det och avvaktar om jag skulle behöva be RMC om hjälp senare). Ssk skulle försöka lösa det med journalen, skulle ta det med embryologerna. Hoppas det går denna gången..
Och sen angående att läkaren uppgett att jag skulle kollas före stimuleringen och min oro för att ngt skulle gå fel även denna gång som med så mkt annat på vägen. Hon beskrev det som att man gjorde det förr men såg att i princip alla var nedreglerade efter de 2 veckorna. Samt att man skulle ju koma få en blödning 8-14 dagar senare - jag kände mig dock väldigt tveksam till säkerheten i den grejen - mens har jag ju beräknad då oavsett så var rädd att det bara blir en vanlig mens och att jag inte vet skillnaden - så körs stimuleringen igång. De var jättesnälla där då och bokade in mig för check på morgonen samma dag som stimuleringen är planerad att starta
. Så tacksam!
Ush så svårt det där med att välja rätt privat klinik. Och som du pratar om, med baby-garanti. Har redan försökt börja skriva ihop om olika kliniker i en liten anteckningsbok för att få lättare översikt, men det är samtidigt olika uttryckt på olika ställen. Och hittar ex inte trepack hos Sellmer? Många hittar jag inte heller äggdonation hos, känner delvis att det skulle vara skönt och betryggande att välja en klinik som man kan börja med egna gemener och om det inte funkar bara kan gå vidare med donation och slippa söka ny klinik igen och skapa ännu en ny relation.. Men kanske ska satsa på Danmark för egna gemener och sen Sverige (Lund, Malmö eller Uppsala) för donation. Ush så mkt tankar som snurrar. Ska börja med att bli frisk kanske. Bara hoppas att det löser sig för dig med kliniken oh att de gör som överrenskommet till slut! Hoppas din läkare anmäler dom för det dom nu missköter! Så ingen annan försätts i samma sits som du! För det där är helt sjukt! Kan tänka mig att hjärnan skapat likgiltigheten som ett skydd och sätt att hantera situationen. Att bryta ihop av känslostormar hade gjort det svårt att rädda situationen
Jag ska ta Synarela-spray from 30 oktober, den kommer försätta mig i klimakteriet. Ska få någon form av mens/blödning sen innan den 15 november - planen den dagen är att först undersökas så man verkligen fått full effekt av nedregleringen, sen om så är fallet får jag påbörja stimuleringen med Menopur samtidigt som jag drar ner på nässprayen från 3 ggr/dag till 2. På så vi slipper jag ta Ganirelix utöver Menopuren då även sprayen motverkar ägglossning.
Du får hellre fråga flera gånger!
Uppskattar det desto mer