Känner mig lite arg och besviken, både på mig själv och kliniken. Redan från start när jag började min fertilitetsbehandling så sa läkarna till mig att jag hade "kissing ovaries" och jag googlade det lite lätt och läste då att man ev. kunde ha endo. Gick tillbaka till kliniken och frågade om det, men de sa till mig att jag inte behövde oroa mig och att alla kroppar ser olika ut. Sedan har jag igen vid olika tillfällen frågat om det, men det har stötts bort. Nu har jag fått info om att min klinik vill göra nedreglering på mig, och frågade då om det beror på om jag har endo, men fått svar att det främst är för att man vill krympa mina myom. Men sen tog jag mig en ordentlig googling gällande "kissing ovaries" och iprincip överallt står det att det är steg 4 av endo, och det gör mig så arg och ledsen. Är detta orsaken till att vi har kämpat i flera år, att jag har silent endo, som de iprincip har 'vetat' men ignorerat. Så många gånger man haft den där staven uppkörd och alla läkare man varit hos, och INGEN som reagerat på mina jävla äggstockar, när det finns studier och info om att de kan ge fertilitetsproblem även i kombination med förhöjda NK celler, hittade en Studio från Umeå 2020. Väntar på att kliniken ska ringa upp mig, för behöver förstå mer.
Ska börja nedregleringen nästa fredag i två mån, så blir tidigast återföring i feb för min del, som tiden springer ifrån än. Någon som har insikt kring detta?