• BaeA

Vi som startar IVF 2023

J000ssan skrev 2024-10-10 12:33:31 följande:

Åh vad tråkigt 💔💔💔
    grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången! 

❤️❤️

ja, så tråkigt! men var typ inställd på det, så när mensen kom så kände jag bara att nu kör vi 3.0 och hoppas på att äggen och stim kommer fungera bättre denna runda. jag vet ju faktiskt att jag kan bli gravid och det är det som håller mig motivationen och hoppet uppe. har precis tagit min första spruta. menopur 225, ska tillbaka på tisdag för att se hur det går. men betydligt lägre dos än sist, för nu är ambitionen att få 5-7 st istället för 30st som senast. Hur mår du? 
  • BaeA
    JohannisenIVF skrev 2024-10-11 17:40:13 följande:

Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla. Hjärta

kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar. 

Åhhh, i mål vilken vinst! Stort grattis och tack för att du delar! ❤️
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-11 18:56:24 följande:
    har precis också börjar med sprutorna efter att missat med sista ägget! Nu kör vi!!
    Åh, heja heja! Vilket protokoll kör du? 
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-10-11 12:17:28 följande:
    Men va härligt och tänka så🙏hejja dig!❤️ 3.0 låter magiskt och klokt med färre bra ägg ist🙏🙏håller alla tummar för denna omgången, uppdatera gärna 🙏

jo jag mår helt ok, mkt tabletter varje kväll och onsdag är det dags för kontroll inför insättning, tyvärr inte alls peppad denna gång, nog undermedvetet att skydda sig för ännu ett misslyckande! ❤️💔
    Tack snälla, ja det kommer jag, ni är alltid de första att veta hur det går 😅! Känner med dig kring att skydda sig, hur ska man annars orka. Men håller tummarna för dig på onsdag, någon gång vänder det! ❤️
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-11 23:15:25 följande:

Det korta. själv? ska till Sofiahemmet redan den 16e för ultraljud.
    måste säga att jah ändå vant mig haha. sprutorna känns inte alls lika jobbiga för mig denna omgång.

Samma, ska till Eliva tisdag och sedan blir det plock torsdag fredag beroende på hur det ser ut. tycker inte heller menpouren är så illa, det mest fyremadel och gonapeptyl, med tjockare nålar! Men förhoppningsvis slipper man dem denna gång! 
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-12 16:59:57 följande:
    Vad får du för sprutor och doser? och hur vet du vad som är orsaken till att ni inte lyckats bli gravida på egen hand? 

jag får Gornal-f 150 och sen Ganirelix. 
    vi vet inte varför vi inte lyckats bli gravida på egen hand, min mans spermier har något låg motelitet men inget som skulle hindra egentligen. 
    Denna gång får jag en mycket lägre dos. 225 menopur som jag ska ta tills tisdag för att se hur folliklarna har   utvecklat sig. Sen antar jag det blir fyremadel eller gonpeptyl. Vi vet inte helt säkert med tanke på att alla tester vi gjort sett bra ut. Men troligtvis är det immunförsvaret som spökar. då jag haft förhöjda NK celler i blodet.  
  • BaeA
    Macbookpro skrev 2024-10-15 07:51:08 följande:
    Hur fick du/får man reda på om immunförsvaret är ett issue? De har inte sagt något om det till mig nämligen.
    jag kollade upp det privat via Marie på fertilitetsplus. som jag förstår det så tror inte landstingsanslutna kliniker jättemycket på att man kan ha immunproblem. men jag är även med i några fb grupper där det pratas mycket om immunproblem.

https://www.facebook.com/share/Tj99uYTwbYv4Ukca/?mibextid=K35XfP

https://www.facebook.com/share/Ru3vr5QxmCj44VKK/?mibextid=K35XfP
  • BaeA
    Gjorde mitt tredje ÄP idag, och det gick toppen. Hade lite lägre dos än sist, så vi fick ut 8st som kommer att befruktats via PICSI och Zymot. Skulle först fått göra en färsk återföring men fick gonapeptyl som ÄL spruta så därför måste jag vänta, lite segt såklart men uppskattar också att de vill göra ordentligt. Denna gång kommer vi   ni-PGT testa vätskan dem ligger i för att se så att det inte finns några kromosomfel. Så inväntar bortfallsblödning och sedan i nästa cykel kör vi modifierad naturlig. 
  • BaeA
    Mathilda88 skrev 2024-10-17 23:31:47 följande:
    Beklagar! Gråter Men så skönt att köra på direkt igen och inte behöva vänta iallafall! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Hur har det gått?
    Tack, det gick bra gjorde ÄP idag. 
  • BaeA
    Femling skrev 2024-10-18 19:59:17 följande:

Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)

igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️

följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️ 

Åh, vad fint att få läsa detta! minns när du delade er förlust och alla utmaningar ni varit igenom. Men att ert mirakel och storebror är här nu är otroligt! stort grattis, blir alldeles rörd av detta. njut av bebisbubblan och den nya fasen i livet och tack för hejaropen  ❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023