Vi som startar IVF 2023
Räknat fel.. är ju på RD10 😅 blandade ihop dagarna med äggplocket.
Betyder ett sånt tidigt pluss att chansen för tvillingar är stor ? Återförde ju 2 embryon..
Räknat fel.. är ju på RD10 😅 blandade ihop dagarna med äggplocket.
Betyder ett sånt tidigt pluss att chansen för tvillingar är stor ? Återförde ju 2 embryon..
Hej alla! Jag har kikat in här i tråden till och från hela sommaren men inte kommit mig för att skriva förrän nu. Mitt första inlägg så hoppas det hamnar rätt. Jag var bara tvungen att skriva stort grattis till er Noelani!!! Så himla roligt, jag blev verkligen så glad att se ditt plus på stickan.
Jag och min sambo gjorde vår andra IVF i juni och en återföring av ett tvådagars som inte tog sig. Fick dock ett till frysen som vi hoppas få återföra nu i september! Första omgången gjorde vi i februari och fick då bara 4 ägg varav inget klarade sig till dag 5 så det känns hoppfullt att resultatet blev betydligt bättre nu senast :) Det är så inspirerande att läsa om er andra som kämpar på och så småningom lyckas!
Kan du inte?
hur gör jag då?
var en som skrev till mig privat förut och jag har inte ändrat något ?
så glad för din/ eran skull ❤️❤️❤️
Tack så mycket! <3 Kan tänka mig alla blandade känslor, håller verkligen tummarna att det ska gå hela vägen för er nu!!
Kan tillägga om mig att jag fyller 39 om en månad och vi har försökt i snart två år. Gjorde en utredning i november förra året som visade på trolig endometrios samt relativt lågt AMH. Som jag har sett en del andra nämna i tråden har jag också läst It starts with the egg och har tagit en massa kosttillskott som rekommenderades i den efter första IVF:en och jag hoppas det ska ha hjälpt äggkvaliteten! Fick ju betydligt bättre resultat på andra omgången iaf men det kan ju såklart absolut ha berott på byte av mediciner också. Första gången fick jag Bemfola 300 ie och andra gången Menopur 200 ie + Gonal-F 150 ie.
Zaro,
Tack!! Så jäkla sjukt!! Är så lycklig och förvirrad samtidigt.
Typ när vågar man lita på att det är sant liksom...
Orkidé8181,
Testade du innan RD11 eller hade du starkt direkt på den dagen? Är svagare ett tecken på att något är fel?
Ni som gjort IVF privat - hur har det varit för er efter ni plussat?
Jag ser att de i vårt paket ingår ultraljud i v7 men vi lär ju inte pendla till Köpenhamn för diverse undersökningar..
När gör man första ultraljudet hos barnmorskan? Är det typ vårdcentralen man vänder sig till?
Tänker man kanske annars kan använda det vi har o Köpenhamn som ett extra för att stilla oron där i mellan.. 😅
Tack Enya och BaeA,
Tack snälla ni!! ❤️❤️
Humlaaan,
Tack ❤️❤️❤️
Jah tänker mest vad som är standard... men skönt att veta att man kan få fler tider om man pröjsar själv..
Jag är inte så insatt i nipt och kub men måste väl sätta mig in i det. Är det några hemska sjukdomar man också screenar efter eller mest downs ?