• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Sophiee92

Hej alla!
    Hoppar in här jag med. Första IVF-försöket gjort här under februari, korta protokollet. Hade ÄP förra fredagen för exakt en vecka sedan där dom fick ut 9 ägg. På måndagen fick vi veta att 9 utav 9 hade blivit befruktade och skulle odlas till dag 5. Så i onsdags blev det återföring av en liten blastocyst. Alla 9 hade fortsatt klarat sig men skulle odlas vidare till dag 6 innan dom frystes ned. Idag får vi förhoppningsvis hem ett brev med info om hur många det blev, är så spänd!

• Sophiee92
    Lazzy skrev 2023-02-22 22:31:25 följande:

Hoppar in i denna tråd. Jag (33 snart 34 k) och min sambo (28 m) påbörjade våran ivf resa december/januari. Körde vad jag tror är korta programmet, men helt ärligt så är jag inte säker. Nåväl det slutade iaf i en kemisk grav/misslyckat (hur man nu vill se på det) och ett embryo i frysen. Har redan haft min blödning efter den kemiska graven, så nu väntar vi på nästa mens. Den borde komma nu snart. Runt den 2/3. antar att det blir en ostimulerad fet då.  håller alla tummar och tår att det ska gå vägen.

annars är det dags för att bli en nåldyna igen 

Är så svårt med alla känslor och att uppe på alla dem jobba på att sluta röka. ( jag behöver inga moral predikningar kring detta, och nej det är inte bara att sluta för min del. Jag gör så gott jag kan!) 

Håller tummarna för din nästa återföring!
  • Sophiee92
    armj87 skrev 2023-02-24 07:36:48 följande:

Jag är på RD3 och jag känner egentligen typ ingenting mer än enstaka ilningar nere i livmodern. Initialt hade jag en superbra feeling inför denna återföring men nu är jag mer orolig. Jag har varit förkyld med lätt halsont och snuva sedan RD1. Kan det ha påverkat?

Hur har era ruvardagar sett ut? Har ni kännt några symtom tidigt? I så fall vad?

Då är vi nästan i fas med varandra, jag är på RD2. Förstår precis vad du menar med att ha en jättebra känsla inför återföring och sen börja tvivla, jag känner precis samma. Hade dessutom en hel del molvärk och otroligt ömma bröst innan återföring och sedan dess har det i princip försvunnit :O... Vet tyvärr inte om en lätt förkylning kan påverka men man har ju hört om många som blivit gravida just när dom blivit sjuka pga att immunförsvaret inte är så starkt då men jag vet inte.
  • Sophiee92
    severine skrev 2023-02-23 07:20:32 följande:
    Hej på er alla! 😍
    Nu kliver även jag in i tråden, är 32 år gammal- vi har en dotter sen innan som vi fick med hjälp av Ivf/ICSI 2020 💕
    Med vår första ivf gick vi hos en privatklinik i Finland, men denna gång har vi valt att gå via landstinget(kommunalt som det kallas i Finland)
    Idag går jag in i sprutdag 3 av Menopur 225IU. 
    Men känner att jag även denna gång kommer att behöva bolla tankar och ideer med andra i liknande situation.
    Stort lycka till, alla vi som kämpar 💙💛🧡💚
    Stort grattis till ert tidigare lyckade IVF försök 💕 Tog det sig på första försöket då?
  • MeIMyself
    Adelei skrev 2023-02-23 18:39:07 följande:

Ringde kliniken , sa att kunde börja med återföringen i mars :). Hoppas att det blir denna gången.. 

Hoppas vi blir gravida denna gången, vi kommer nog också få tillbaka vår i mars :) 

ska du få tillbaka den under naturlig cykel?
  • Dumlan

fick se ett pickande hjärta idag :,,) v. 6+5, 9mm och citat - allt ser perfekt ut. kan inte tro att det är sant. Nytt ultraljud om 10 dagar pga hysterisk och livrädd. 

• Mathilda88
    Dumlan skrev 2023-02-24 15:54:19 följande:

fick se ett pickande hjärta idag :,,) v. 6+5, 9mm och citat - allt ser perfekt ut. kan inte tro att det är sant. Nytt ultraljud om 10 dagar pga hysterisk och livrädd. 

Men så fantastiskt!!! 😍😍😍 Grattis!!!
  • Dumlan
    @mathilda88 Tack <3 Vågar inte tro att det skall gå vägen och lär vara hysterisk innan nästa ultraljud också. Puh. När ska man våga pusta ut och njuta egentligen.. 
  • Adelei
    MeIMyself skrev 2023-02-24 08:29:12 följande:
    Hoppas vi blir gravida denna gången, vi kommer nog också få tillbaka vår i mars :) 

ska du få tillbaka den under naturlig cykel?

hoppas hoppas 🙏🏻🙏🏻

Ja det ska va så tror jag,  men hon sa att jag ska behöver börja använda progesteronet 3-4 dagar innan återföringen. Så jag tror att det ska bli i april om jag får mens islutet av mars. 

• Agult

Hej igen alla! Nytt försök igen, idag satte vi in en 6 dagars blastocyst 🤞🏽 nervöst såklart! har skett i naturlig cykel så tar inte progresteron som sist, hur har det sett ut för er som aldrig tagit progresteron men varit gravida? Specifika symptom?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023