Björkenli skrev 2024-09-18 16:20:01 följande:
Det är för att jag inte har så många ägg tyvärr.
6 ägg på 2 äggplock... Och det var över förväntan.. jag har o.11 i AMH...
Jag har fått följande resultat med stimuleringar i msxdos: 3 äggblåsor, 1, 0, 1, 6.
Så bara en gång jag fick 0 äggblåsor på max stimulering.
Nu körde jag Letrizol cykelväg 2-7, sen Gonal-f 250 cykeldag 8-12.
Ja du borde absolut få prova med Letrozol. Eller jag vet ju inte dina förutsättningar, men det ger ju lite fler äggblåsor och om man inte har råd med ivf men har viss chans att bli gravid med vanliga metoden så ökar ju chansen om man får fler äggblåsor iaf.
Letrizol är inget dyrt läkemedel, till skillnad från Gonal-f.
Jag förstår, men 6 en gång är ju jättebra för så lågt amh. Jag fick bara 4 en gång på 375 gonal f. Sen dess har jag dock fått mellan 8-14 blåsor men mina ägg (totalt 33 befruktade) SUGER när det kommer till delningen.
Tänkte jag kunde testa letrizol hemma och försöka själva bara för det är ju inte omöjligt för oss vad vi vet än så länge men chansen är nog väldigt väldigt VÄLDIGT liten. Så om jag skulle få 3 ägg på det är nog sannolikheten att tre befruktas och fäster typ obefintlig.
Kan fortsätta med ivf rent ekonomiskt (sån otrolig tur att vi fick ca 180 k av min pojkväns jobb det hade vi inte räknat med) men det är snarare en fråga om hur mkt man orkar mentalt och fysiskt och om man ska vara realistisk. Någon gång måste jag släppa mina egna ägg och gå vidare. Antingen när jag själv känner att det räcker och kan gå över till donation eller om läkarna säger nej. Antagligen kommer vi inte fortsätta med fler försök men om läkarna säger att det finns en chans ändå så vill jag gärna testa med lägre dos eller "mild stimulering!" kanske inte så lågt att man försöker få ut endast 3 stycken men mkt lägre än vad jag haft. Jag hittade den här länken
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/core/lw/2.0/html/tileshop_pmc/tileshop_pmc_inline.html?title=Click%20on%20image%20to%20zoom&p=PMC3&id=4986677_dddt-10-2561Fig2.jpg
enligt den bör jag ligga på max 287,5, eller 300gonal f nu efter att ha gått upp några kg efter så många ivf försök och inte velat kämpa för att gå ner efter hehe.
sen tänker jag att jag vill ligga i lägre för att stressa äggen mindre ( om det ens är en sak) så max 287,5 hade jag velat testa. Kanske är högt ändå