• J000ssan

Vi som startar IVF 2023

Awesomeginger skrev 2024-10-30 04:30:20 följande:

Hej tjejer.

Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
    Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt. 
    Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.

Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.

Wooow stort grattis till lilla knytet och bra kämpat🙏❤️❤️så härligt när ni flikar in att allt gått bra, de ger en hopp🙏
  • J000ssan

Hej tjejer ❤️
    plussade igår på rd8 med en blasto! så livrädd jag ska förlora det igen med min bakgrund, usch, nästan mer orolig nu än innan jag visste! Symptom kommer och gå verkligen, ömma bröst ibland, väääldigt lite molvärk ngn dag bara men annars inget! 

testdag på måndag och sen ska jag ringa min privata gynekolog och be om flera tidiga ultraljud så man kan följa och slipper gå för långt som sist med mitt MA! 

hoppas ni alla mår bra!❤️❤️

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-01 10:57:31 följande:

ÅÅÅH vad kul ändå J000ssan! :D

Ser så fram emot att se ett plus. Fattar att du är orolig men försök att se det som positivt att du kan få ett plus :) 

Tack fina du🙏🙏 TD idag och stark positivt än så länge iaf!! 

ja men verkligen!
    åh håller så tummarna för dig! Tror dem sätter längre fram för att slippa massa kemiska! Sen verkar ju alla kliniker ha olika antal dagar! 

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-05 07:36:40 följande:

Negativt på RD 10. dock med ett 25 mIU/ml. hur Mycket borde jag tänka att det är kört denna gång och gå vidare och fokusera på nästa försök? 

Det är ju så svårt och veta hur kroppen och hgc ökar och reagerar! Så kan ju skilja så mkt! Jag har känt när det var negativt och litat på testet rd 10! Men som sagt det är ju sjukt olika!!! Håller alla tummar fortsatt 🙏❤️
  • J000ssan
    Quincey skrev 2024-11-05 10:52:47 följande:
    Grattis!! Håller tummarna att allt ska gå bra!
    Tack snälla🙏
  • J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-11-08 10:22:57 följande:

Gav upp detta försök igår när jag fick negativt på rd 12. 

har slutat ta proggisarna nu så hoppas på mens snart. hoppas på nästa. 80-90% chans att det bör ha funkat då. 

Beklagar💔💔
    Håller tummarna för nästa runda🙏🙏
  • J000ssan
    Milstolpe för oss idag att få 3+ på veckoteste!är i v 5+1 om jag räknat rätt!  aldrig fått det innan🙏men fortf försiktigt glada🙏❤️
  • J000ssan
    Sola13 skrev 2024-11-09 19:25:08 följande:
    Men wow, vilken milstolpe! Så roligt, och verkar ju som att hcgt stiger snabbt och fint då, inte ovanligt att många får vänta längre på att det ska slå om! Har ni fått tid till tidigt ultraljud? 
    Ja verkligen🙏🙏 dock börjar jag noja för att det sitter fel nu, för molande sitter mer åt höger och hugger ibland, men kan ju va tarmarna med😴
    ja vi ska faktiskt på en första titt imorgon bitti redan hos min privata gynekolog, IOM mitt MA sist som hade slutat redan 4+5 ungefär! Han är så snäll! 🙏❤️har tid på rmc 29/11 i v 8+0!
  • J000ssan
    Quincey skrev 2024-11-10 09:39:26 följande:
    Härligt med 3+! Så ?sent? kommer jag aldrig våga testa 🙈

Jag hade huggande värk både på höger och vänster sida till och från under flera veckor sist. Jag tog det som ett tecken på att embryot levde så länge jag kände något, så tror det är ett bra tecken så länge det inte gör jätteont och är relativt kortvarigt ❤️
    Hur menar du med så sent?🙈
    åh vad skönt att höra🙏❤️❤️
  • J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-11-10 12:01:09 följande:
    Vad underbart att läsa!! Verkligen en stor milstolpe med 3+ på stickan!! Nu håller vi alla tummar på fortsatt positiva besked på VUL ❤️
    Ja det är det verkligen🙏❤️❤️tack snälla❤️
  • J000ssan
    Sola13 skrev 2024-11-10 14:05:49 följande:
    Hcgt brukar väl stiga mer långsamt om den inte sitter rätt? Och jag kände också en del hugg i i början och att det var mer på ena sidan. Tror verkligen inte det är något att oroa sig över, men skönt att ni ska dit imorgon och kolla så får ni förhoppningsvis veta att den är där den ska ❤️ jag gjorde också ett tidigt innan det vanliga tidiga (Har också ma i bagaget) men i v 6+2. Då kunde de se hjärtat ticka vilket var helt otroligt! ska man kunna se hjärtat imorgon, eller är det för tidigt? 
    Ja du har rätt, jag som nojjar över precis allt just nu🙈❤️❤️åh vad underbart, jag tror inte man kan se hjärtat så tidigt som imorgon, utan mer att det sitter där det ska och är rätt storlek på säcken Kanske? Tror vi kommer få åka dit igen en vecka efter för att se om hjärtat slår med🙏❤️
  • J000ssan
    Quincey skrev 2024-11-10 18:44:16 följande:
    För mig slog det om från 1-2 veckor till 2-3 veckor sent typ 4+6, höll på få en hjärtattack av nervositet då så skulle inte våga testa senare än vid testdagen om jag skulle få plus igen 🙈😅 Men måste vara skönt att se ett 3+!

Lycka till imorgon! ❤️
    Ah nu förstår jag🙈❤️det var första testet jag tog med veckoindikatorn denna rundan! Sist gick de aldrig till 3+! tack Fina du🙏❤️
  • J000ssan
    Sola13 skrev 2024-11-11 11:08:41 följande:
    Hur gick det idag? ❤️
    Bra🙏🙏🙏den sitter där det ska och säcken och gulesäcken mäter som det ska, men så tidigt så svårt och se mer! Ska tillbaka om 1 v och då sa han man ska se hjärtslagen om det fortf är bra🙏❤️❤️sov flera timmar när vi kom hem, är helt slut fortf, så mkt anspänning❤️❤️
  • J000ssan
    Sola13 skrev 2024-11-11 20:15:14 följande:
    Åh, vad underbart att höra, här och nu är det så bra som det kan vara ❤️ så skönt att du ska dit igen om en vecka, att inte behöva gå och undra under lång tid utan faktiskt få besked hur det ser ut och håller alla tummar att ni ser ett fint tickande hjärta nästa vecka ❤️
    Jaaa verkligen🙏❤️ja min privata gynekolog är så snäll och förstår oron och att man vill följa det! Så tacksam för honom🙏❤️tack snälla du!! Hoppas verkligen det är vår tur nu!
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023