Vi som startar IVF 2023
Ja läkarna tyckte allt såg så bra ut på mina prover att de rekommenderade mild stimulering... därav mild IVF...
@Noelani jag förstår dig,...det är viktigt att inte ge upp och försök hitta bästa för dig själv 🌼
Tack så mycket 💛
När det gäller Amh resultat är jag också dåligt på att läsa exakt mått, hos mig det var ca 5..och det räknades som låg, bl a är anledning att dosen med Gonal F var 300 mg.
Nästa gång fråga din läkare att förklara till dig lite för er resultat på alla tester.
Enligt den som jag läste och känner till finns några kriterier som avgör vilken typ av terapi en kvinna får - bla AMH, åldern, om det var tidigare missfall osv. Så det är bra att vi delar med varandra men bästa er att i slutet fråga allt. Jag brukar ta med mig lite anteckningar (första gång läkaren sa till mig att han aldrig haft någon med en lista frågår ????), självklart finns olika läkare men jag lärt mig igenom andra saker (min hälsa) att om jag inte ställer upp för mig själv och insisterar på några saker ingen ska.
Nästa försök kommer rätt snabbt för dig, stör lycka till 🤞
Nästa dos de satt för mig är 225 istället för 150...
Ja jag ska vara duktigare framöver och ställa konkreta frågor och inte bara förvänta mig svar. Jag tror att iom att vi väntat 10 år på att komma hit så blev jag så jäkla säker på något sätt att det skulle fungera på första försöket. Galet jag vet, men så blev det hahah
Det blev ju bara ett embyro. Ingen klassiering ännu. Ska fråga nästa gång. De sa att det var bra bara men ju bara ett. Nästa dosering blir 225 Gonal F och fyrmadel som tillägg.. Ingen aning vad det är.. Jag är dock osäker om 7,7 pmol /L verkligen är så lågt som SierraLeone skriver...stämmer inte med beräkningar jag fått upp.. Har du någon koll där?
Hur gick det för dig i övrigt? Ser allt bra ut?
Stort grattis till er som plussat, så glad för er skull! <3
Den sidan du har länkat till verkar lite mysko för den räknar inte rätt. Använd nedanstående länk istället.
När jag skrev in din siffra innan idag så måste decimalen inte räknats med så med decimalen med hamnar den på 1.078 istället :) vilket räknas som lågt normalt.