• TheC123

Vi som startar IVF 2023

Det var tidig mens.. :( god jul allihop! 

• TheC123

Alltså nu är jag så nervös, ruvardag 8 idag med 6 dagars blasto. Gjorde ett testa tidigt som ser ut som nedan. Är de inte för svagt för att vara ett testa tidigt 3 dagar innan BIM?
    vill även tillägga att jag tog ovitrelle som var positiv på vanligt test i lördags (ganska svagt) och idag är det 14 dagar sen tag tog ovitrelle. Har inga direkta gravsymptom som sist vid denna tid heller.. därav är jag rädd att de är missfall på g igen. 

Förra gången hade jag starka ?menssmärtor? nu knappt något (lite) men de skyller jag på proggisarna.. 

• TheC123

tack Mathilda, Åh jag hoppas verkligen de. Så nervigt när man har ett MA i bagaget.. 

tack Femling för de lugnande orden, ska köpa fler och testa imorgon och fram till BIM. 

Men ni tror inte att de kan vara Ovitrellen som jag tog för 14 dagar sen? IOM att de gav utslag typ lika svagt som detta i lördags på en vanlig sticka?  <3 skönt att ha denna grupp! Är inte så aktiv, men läser ikapp flera dagar i veckan.

• TheC123

Stort stort grattis till plusset Quincey! {#emotions_dlg.flower}

själv kommer jag med vad jag tror är negativa besked.
    Är idag i v 5+3, ruvardag 18 och 7 dagar efter BIM. 

såhär ser mina test ut (sista är fortfarande blött och samma nyans som gårdagens) alltså knappt någon stegring och jag misstänker att mitt andra MA är ett faktum.. har haft lite symtom i början med nattliga kissrundor, molande värk i rygg och svettningar på natten. Bortsett från de inga andra symtom, men även de ovan är nu nästan som bortblåsta. 

de digitala säger fortfarande 2-3 v och har inte blivit starkare på 1 v. 

tagit blodprov i fredags som jag väntar svar på + ett uppföljande imorgon. 

alltså jag vet inte hur man ska orka? är helt förstörd, redan tagit ut allt i förskott men känns som det inte finns något hopp. Har en sån stark känsla nu att de är som jag misstänker, speciellt efter mitt senaste MA i November med liknande tecken.. 

förlåt för långt negativt inlägg. Någon med en solskenshistoria, eller är hoppet ute?  

• TheC123

@björkenli jo de från igår är lite starkare, men de är också 3 dagars mellanrum me de ovan. Känns som att de bör vara starkare vid denna tidpunkt..  men tack för lite hopp! 

• TheC123

Noelan,

tack tack tack för lite hopp ❤️❤️  hur var det med dina symtom? Hade du några och isf när kom dem? Jag känner ju knappt någonting och har till och med avtagit de senaste dagarna.. 

• TheC123
    Noelani skrev 2024-02-25 15:11:24 följande:
    Hade inga symptom alls förrän i v.9... 😅 bebis mår och har mått hur bra som helst hela vägen..

Jag skulle nog säga att v.5+3 och ruvardag 18 är så otroligt tidigt att många knappt vet om att de är gravida då. Varför är du så säker på missfall? Några blödningar eller smärta? 

Ok.. ja det inger ännu mer hopp!! ❣️ Nej inga blödningar eller smärta men det kände jag inte sist heller IOM MA. 

nej mest som sagt mest pga inga symtom och de Jag haft har avtagit Senaste dagarna. Brukar vara 🖍️väldigt känslig för förändringar vid pms, mens etc. Känner efter mycket.

Men kanske hjärnspöken, jag hoppas innerligt på de! Oron och de negativa tankarna har kidnappat mig helt. 

men du fattar inte hur mycket dina svar har betytt för mig idag, så ännu ett tack ❤️❤️

• TheC123
    Mathilda88 skrev 2024-02-26 04:46:52 följande:

TheC123: 
    Tycker dina tester visar på tydlig ökning! Och det behöver inte alls synas mer, det där är bra. 
    För övrigt instämmer jag helt med Noelani ❤️
    Stort grattis! ❤️

Tack fina för peppen, ska försöka tänka positivt men har vara en dålig magkänsla ❤️

åh vilken svår sist du är i, och förstår att det är ett tufft beslut. Tyvärr ingen annan som kan ta det förutom ni. Men med tanke på att ni för första gången fick en till frysen, finns det ju stort hopp med dina ägg! Att få en till frysen är ju inte alla som får, så de tyder ju också på någonting.. ????
  • TheC123

@hannahq så otroligt ledsen för er skull. Så otroligt orättvist ❤️❤️  

• TheC123

Hej alla kämpar,
    jag har tidigare varit aktiv i tråden när jag började IVF resan i juni 2023, men på senaste tiden bara följt. 

jag och min sambo har försökt få barn i snart 3 år. 3 IVF som resulterat i totalt 5 blast och 4 hittills insättningar, varav 1 inte fäste, 2 & 3 MA och nu 4e som inte fäst (dag 7 idag) Och ett väldigt negativt tidigt test. 

mina förra har jag haft symtom och fått positiv vid detta laget så nu tänkte jag sluta med proggisarna för att få mens så fort som möjligt.. 

fan för denna resa.. hur ska man orka kämpa?.. 7 st vänner/bekanta är gravida samtidigt, helt spontant, direkt efter att de tagit ut spiralen. Fan vad jag bara hatar just nu, är så otroligt trött på gravid-besked gång på gång.. 

ville mest bara skriva av mig inför er som fattar, förlåt för negativt inlägg, men känner mig så arg, besviken och förtvivlad.  

• TheC123
    LMSM skrev 2024-11-18 15:26:03 följande:
    Hej!

beklagar att det inte gått för dig! 
    Jag har själv gjort 8 iver 79 ägg utan en enda blastocyst och börjar känna hur jag börjar bli riktigt riktigt deprimerad.

Samma här, min pojkväns bror och hans tjej fick barn förra veckan. Min bästis meddelade i helgen att hon är gravid. Ingen av dessa par hade ens träffat varandra när vi gjorde vår första ivf för två år sedan. Är så jäkla arg och ledsen för min egen skull. Är så orättvist att man kämpar med exakt allt man har så går det inte medan andra bara råkar få till det... Jag hatar också. så mkt. Det är så svårt att v ara glad för ens sorg är så himla stor. Så får man dåligt samvete för det också. Vet inte vad jag ska säga mer än att du inte är ensam

Tack LSM för ditt svar och så ledsen för din skull. Fyfan vilken pärs att gå igenom 8 IVFer kan inte ens föreställa mig.. och tack för att du delar med dig om ilskan. Den liksom tar över en helt, och håller med om det dåliga samvetet.. 
    får jag fråga hur gammal du är och vad ditt nästa steg är? vart har du gjort dina IVFer? såg Att du verkar vara på g till Olga? Vad säger dem, vad kan man göra annorlunda Om inte äggdonation där? 

• TheC123
    LMSM skrev 2024-11-19 12:03:35 följande:

Ne det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle behöva göra eller orka men det är väldigt väldigt svårt att slita sig då det känns som om man bara står helt still om man inte fortsätter. Ja jag vet verkligen helt och hållet det är fruktansvärt. 

Jag där 36 fyller 37 i april. Jag gjorde den första när jag var 34 skulle snart fylla 35. 

Jag vet inte riktigt nästa steg ännu, har tagit en massa nya tester och ska prata med lite olika kliniker om vad de föreslår. En del har sagt att de rekommenderar donation och en del andra att jag kan fortsätta försöka men hittills har ingen gett ngt helt annat upplägg än i Sverige. Väntar just nu på datum för konstulation med Olga. Deltog i ett webinarium med dom förra veckan och de pratade då om att det tar en del ultraljud innan de bestämmer sig för att börja med ganirelix eller liknande läkemedel för att se att man börjar den dag då blåsorna uppnått en viss storlek. Detta låter ju smart så man inte hämmar äggen onödigt tidigt. SÅ de är en hel del extra ultraljud innan man beslutar för att ta nästa steg i själva stimuleringen och ägglossningspritan. Sedan är det ju hur de kollar livmodern osv innan   man gör återföring. Den delen är jag inte lika orolig för då dt i mitt fall främst gäller att kunna få en blastocyst.

Mina värden har förändrats en del senaste året fick svar på nya blodprover idag. 

FSH har stigit från 5,5 till 10 vilket gör mig väldigt ledsen och orolig. Kanske är det at man tvingat kroppen gå igenom 8 iver med höga doser som gör så alla värden blir helt bananas. 

TSH är också mkt lägre nu på 0,7 från att ha legat spå kanske 1,5. 

AMH är dock något högre från 0,71 22 till 0,9 nu. Antal blåsor var 13 igår så amh har inte sjukt drastiskt på 2,5 snart 3  år i alla fall 

Vilken resa alltså.. men spännande med Olga. känns ju ändå som att de vet vad de gör. Hörde om en tjej som aldrig får blastisa, åkte till Olga och fick 3?! Vet inte vad de gör där, men något magiskt Måste det vara. De man också ska tänka på är att många Olga patienter har ju redan gått igenom IVF behandlingar hemma, och ändå har de så fina resultat! 
  • TheC123
    Sola13 skrev 2024-11-18 20:41:51 följande:
    Höll på lika länge, för mig tog det sig på femte insättningen (4e ivf-rundan), Heja dig, den dagen det tar sig är det värt ALLT ❤️
    Tack tack tack Sola13, du ger mig hopp!! ❤️ tog ingen sig innan eller hade du också missfall? 
  • TheC123
    Mathilda88 skrev 2024-11-19 15:20:14 följande:
    Sluta inte än! Läste så sent som idag en som testade negativt ända fram till rd 11 innan hon fick posititvt, starkt då dessutom! Så ge det dom dagarna, oavsett tidigare resultat, varje gång kan variera ❤️

Förstår precis vad du menar.. 3,5 års försök, 5 IVFer sen maj -23 och nu gått vidare till dubbeldonation. Som inte heller vill sig.. Fem vänner väntar barn i januari och februari och jag bara hoppas hinna bli gravid innan..! Du är välkommen att skriva av dig, man behöver det. ❤️
    Gulle dig! Tack för peppen 🙏 fick min mens igår.. så det är kört för denna gången.. 

alltså åååh vad jag känner igen mig i det där!  Mina två bästa vänner föder i februari och de enda jag har tänkt är att snälla kan jag bara få bli gravid innan, så känns det inte lika jobbigt. 

nu har vi bara 1 kvar i frysen av våra 3 IVFer som jag tänker sätta in nu i nästa cykel om det går som planerat. Efter den blir det inget ägguttag förens slutet av januari och sen behöver jag vänta 2 månader på insättning.. blir alltid överstimulerad. Den här jäkla väntan tar ju kål på en, känns som de enda man gör är att vänta medan mållinjen flyttas fram konstant?! 

Har som sagt följt tråden mer el mindre sedan start och Mathilda du måste fa vara den starkaste personen jag vet. Alla motgångar du gått igenom med missfall, misslyckade IVf cykler, din sambo och nu ska det även vara motgång med donator?! Men du håller modet uppe och fortsätter kämpa varje gång. Det inspirerar mig att fortsätta! Det kommer bli din tur, det är jag helt säker på, du kommer ju inte ge dig fören det sker, eller hur? Så då måste de ju ske förr eller senare. 

förstå hur starka vi kommer bli efter detta. Det måste ju finnas en mening med allt kämpande.. så väljer jag att tänka iaf idag :)  

tills dess får vi iaf dricka vin och snusa i mitt fall, de är ju posititv 💪😅
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023