• Macbookpro

Vi som startar IVF 2023

J000ssan skrev 2024-07-05 07:27:26 följande:
    Okej, så fantastiskt! ❤️Dålig koll på bisolvon!! Såg du också bor i Skåne! Gör vi med! Vi får se var det landar för oss! 3 kvar i frysen och läkare på rmc sa nu att man kan börja kolla på lite annat om det inte går vägen denna gången med tester.. så får se? men fasen vad dagarna går långsamt!! RD 3 idag, men men ska försöka att bara låta det vara? kan inget göra? låter hemskt men om de nu ska gå skit denna gången med vill jag nästan hellre ha minus direkt? så jobbigt när man först blir glad sen ledsen?❤️❤️❤️

Jag har insett att jag blir lika ledsen oavsett om jag försöker hålla mig pessemistik och tänka att det inte kommer gå denna gång, som om jag är glad och tänker att det kommer att gå. Så nu kör jag stenhårt på känslan att jag redan är gravid! Så mysigt att känna att man ska få en bebis i mitten av mars :) Tänkte testa på måndag, så vill helst att helgen bara ska vara över nu så jag förhoppningsvis kan få ett + på riktigt

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-07-05 20:41:02 följande:

Jag förstår precis vad du menar!!! 🙏mysigt och gå och tänka så ändå:) det gör du rätt i! 

åhhh snart måndag ju🙏så spänd för dig! Har du några symptom? Vilken rd är du på?❤️

hade uttagning den 20e och insättning den 23e. vad blir det för RD? 

har mått illa två mornar, vilket jag inte brukar. Sen idag känner jag hur det ?drar? kring livmodern. 
    skulle fått mens idag så kan ju ha något med det att göra men vem vet!! :) 

Hoppas hoppas! 

brukar 

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-07-07 10:07:53 följande:

Då är du på rd 14 idag!🙏😄
    åh det låter ju lovande!!!! Jag har med mkt spänningar och att det drar vid livmodern! Men sen vet man ju inte om progestoronet lurar en!! 

håller alla tummar🙏🙏❤️

Jag tog precis ett testa tidigt test och fick negativ på det. Så himla tråkig. funderar på om man ska sluta på progestoronet nu direkt istället för att vänta tills testdag. pallar inte med så ont i brösten som jag fått och känns fett onödigt nu när man vet att det är nej. 
  • Macbookpro

J000ssan skrev 2024-07-07 10:07:53 följande:

Då är du på rd 14 idag!🙏😄
    åh det låter ju lovande!!!! Jag har med mkt spänningar och att det drar vid livmodern! Men sen vet man ju inte om progestoronet lurar en!! 

håller alla tummar🙏🙏❤️

vilken rd är du på jossan? När tänkte du testa?
  • Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-07-07 21:19:35 följande:
    Jag är bara på rd 5! Kommer vänta tills testdagen eftersom det är den som gäller! Haft kemiska innan så pallar inte se ett ev positivt som sen blir negativt innan testdag! Kliniken räknar dem inte ens 💔💔
    har ni fler i frysen el hur tänker ni vidare? 

Yes, 3 kvar! Så fort Sofiahemmet är igång efter semestern så kör vi igen. 

ah, fattar det där med det kemiska. ha är inte varit med om det själv så är inte bränd där än. Men lär väl komma dit.

håller tummarna för att det går för dig! har ni gjort många försök?

• Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-07-08 16:08:24 följande:

Åh! Underbart🙏🙏🍀🍀🍀
    ja dem är inte roliga! Men de är inget förutom ett plus som blir en bäbis!❤️
    tack snälla, börjar bli sugen på att testa kanske onsdag? men får se!! 

detta är vår 5:e insättning, har gjort 2 plock och fått totalt 10 till frysen, 5 på varje! Dock dog 2 i upptiningen förra omgången. Nu har vi 3 kvar i frysen!❤️

Trodde du skulle vänta tills testdag haha :D 

har du fått ett barn tidigare med ivf i så fall? 

jag har ont som mensvärk idag, vet inte om det betyder att mensen kommer då? Trodde inte den skulle komma så länge man tog sitt progesteron? Men det kanske den kan?

åh, man vill ju bara att resten igår ska vara ett misstag. Har suttit ich googlat mest hela dagen för att få bevis för att man kan få - på rd 14 för att sedan få + på festdagen men blir ju inte direkt övertygad. I princip alla säger att den långa marginalen endast är till för att undvika kemiska
  • Macbookpro
    J000ssan skrev 2024-07-08 20:39:38 följande:

Haha jag vet! Men samtidigt orkar jag inte bry mig! Hade varit skönt med ngn indikation, men man blir ju inte klokare för det🙈
    nej har aldrig fått ett barn! Gjort 5 insättningar med nu, 1 minus, 2 kemiska och ett MA! 

jag har aldrig fått mensen förrän jag slutat med progesteronet men tror det är sjukt olika! Vissa fårr nog och vissa inte! Vilken dag var nu testdag? 

ahh denna hemska ovissheten och ja Google man kan bli knäpp när man letar efter tecken! ❤️

Testdag är den 11e. Tog ett till test idag som var solklart negativt så är helt inställd på att det är negativt nu. Vill helst sluta med progestoronet så jag får mens nu men jag vågar inte riktigt gå emot läkarnas rekommendationer. 

Känner mig helt deppig, men drar mig till minnes hur det var när man började testa naturligt, då var jag också döbesviken när det inte gick - sen sådär försök 6-7 så hade man vant sig vid det hela. Härdad kallas det väl. 

De nya tankarna jag fått är rätt otrevliga, jag tänker mycket på att min partner och jag inte är kompatibla och jag känner mig väldigt arg på honom för det. Jag är arg på honom för att han har spermier som simmar lite dåligt. Skäms över att jag har sådana tankar och kan ju inte riktigt prata med någon om det, vet ju att det inte är hans fel och det är helt förfärligt att jag har sånna tankar. Tar verkligen fram det värsta ur en själv. 

Att testa på dag 7 som du gjorde känns väl jättetidigt eller? Jag som precis googlat mig blodig ser ju att i princip alla skiver att det är på tok för tidigt. Vad använde du för test? ett vanligt eller ett testa-tidigt? 

• Macbookpro
    Mathilda88 skrev 2024-07-10 23:07:35 följande:

Vid 11 ringde läkaren från gynmottagningen i Malmö. De hade kollat igenom bilderna igen och provsvaret. Konstaterat utomkvedshavandeskap. Kom in så snart som möjligt till gynakuten så de kan förbereda dig inför akut operation.

Så nu ligger jag inlagd på gynavdelningen, varit fastade från 10:15 till lite drygt 19:30. De hann inte med mig idag så bli imorgon istället. Jag som skulle till Falsterbo imorgon.. Visste att risken var hög att inte opereras idag så var nästan på väg att gå hem, dra till Falsterbo imorgon och återkomma till gyn imorgon kväll (vilket läkaren såklart starkt avrådde ifrån). Men när jag förstod via en vän att man tydligen kan förblöda rätt snabbt om det spricker så vågade jag inte längre, särskilt inte långt ute på Falsterbo. 

Så nu ligger man här och väntar. Tacksam för att de tar det på så stort allvar. Har haft värk/ont på vänster sida trots att embryot sitter på höger, men vännen hade tydligen samma sak - smärtan satt på andra sidan. Vilket skrämmer mig, såklart. Hoppas inget händer inatt. 

Hoppas du mår bra ❤️❤️ tänker På dig !
  • Macbookpro

Tycker alltid att många verkar ha så mycket info om sina värden osv. jag vet inget alls. vad är en NK-cell?

igår lämnade jag in ett negativt besked till Sophiahemmet . Så jävla trist. Nästa gång vi kan återföra blir i augusti. slutade med progesteronet igår och längtar bara tills dess att mensen kommer nu. Vill att kroppen ska vara normal. 

BaeA skrev 2024-07-11 13:16:45 följande:
    Din kämpe, känner med och tänker på dig och alla känslor du går igenom just nu. ❤️hoppas allt går bra med operationen och att du under sommaren hinner landa och läka i vad som känns bäst för dig att gå vidare med. förstår att det blir en ovisshet nu när ni kommit såhär även även om det krävts många ägg.

Själv förbereder jag mig inför min 4:e återföring som troligtvis blir nästa fre-lör håller på mäta LH nu och det borde pikea i morgon eller lördag. är dock lite skeptisk att vi bara ska köra på, när det inte gått innan. Men har gjort hystro och biopsi som sett normalt ut. det enda avvikande jag hade senast (mars) var Ureaplasman som jag fick antibiotika för, och den kuren slutade precis när jag gjorde tredje ÅF i april, men gjort uppföljning och den är borta.

Men eftersom jag hos Marie på FP också haft förhöjda NK celler i blodet så kommer jag faktiskt gör intralipd idag och sedan efter ÅF. För känner iaf att jag vill ha gjort något extra även om allt ?ser bra ut?. för när de skickade mina prover till Spanien via uterus kunde de inte se något där. Men min magkänsla säger ännu immunförsvaret. men vi får se hur det går! 

håller tummarna för er andra som kämpar, men också grattis till er som plussat. som man längtar efter den dagen ❤️
  • Macbookpro
    QUINCEY SKREV 2024-07-15 13:46:09 FÖLJANDE:
    Tack ❤️ Ja, hoppas på det bästa nu.
    Verkligen ångest, tack jag hoppas det ❤️
    Ja, det var fint att se lilla bebisen, gick från att gråta av glädje till att gråta av sorg? Vi fick 1:163 för trisomi 13 och 18, det var blodprovet som drog ner resultatet, 1:39 visade det. 200-nånting för trisomi 21. Ja skönt att jag kunde göra NIPT direkt ❤️
    Ta hand om er, kan inte tänka mig hur det känns faktiskt. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023