Vi som startar IVF 2023
Först tänkte jag att jag inte ville men nu blir jag kluven :)
Jag fick också frågan om att vara med i studien. efter att jag läst på om den så tolkade jag det som att det idag ofta skrivs ut progesteron till kvinnor som gör FET i naturlig cykel trots att det inte finns belägg för att det skall göra någon skillnad. Nu vill man undersöka detta för att isåfall sluta skriva ut progesteron som ger onödigt obehag, om det ändå inte finns effekt. :)
@berget89 jag plussade svaaaagt på RD4 och fick ?gravid? på digitalt på RD5.
Jag testade med babyplan. Svagt positivt igår ❤️
Är på sprutdag 7 med Gonal-F, detta är mitt första försök. har första ultraljudet imorgon och är så nervös! Jag har som en ganska rejäl mensvärk idag och känner mig svullen. Bär ganska mycket tunga saker på jobbet och känner att det gör lite ont i magen, ska ska man undvika att bära tungt?
Jag har endometrios och polycystiska äggstockar så dom har varnat för risk för överstimulering eftersom dom även ger mig en rätt hög dos. Ska bli intressant att se vad som har hänt hittills på ultraljudet.
Hur har ni alla som håller på/har genomgått stimuleringen mått? Jag fick rejält ont första natten, två timmar efter första sprutan och illamående, sen lättade det under resten av dygnet, men kliniken var på väg att avbryta då de var rädda för att ngt var fel med mig. Lyckades övertala att kollas upp först iallafall. Hittades inget på gynakuten och fick ok att fortsätta. Men imorgon så är det första ultraljudet och jag vet inte om jag vågar svara ärligt på om hur jag mår - inte lika illa som första natten, har kunnat sova bra nattetid, men har mkt molande som i vågor är molvärk/kraftig mensvärk och med det kommer illamående. Har svårt att äta normala portioner och tappat lite i vikt pga det. Sökt mig lite igår och idag men blir bättre/bra när jag går ut o går. Är så rädd att de ska få för sig att avbryta det om jag är ärlig! Jag är dessutom väldigt känslig sen innan då jag ofta spytt de två första menstruations-dagarna - men det är det ju aldrig ngn som lyssnar på att man är känslig när man berättar.
Har ni fått ngt mot smärtan eller illamåendet? Alvedon biter inte på smärta relaterat till livmodern för mig tyvärr.
Hur har ni alla som håller på/har genomgått stimuleringen mått? Jag fick rejält ont första natten, två timmar efter första sprutan och illamående, sen lättade det under resten av dygnet, men kliniken var på väg att avbryta då de var rädda för att ngt var fel med mig. Lyckades övertala att kollas upp först iallafall. Hittades inget på gynakuten och fick ok att fortsätta. Men imorgon så är det första ultraljudet och jag vet inte om jag vågar svara ärligt på om hur jag mår - inte lika illa som första natten, har kunnat sova bra nattetid, men har mkt molande som i vågor är molvärk/kraftig mensvärk och med det kommer illamående. Har svårt att äta normala portioner och tappat lite i vikt pga det. Sökt mig lite igår och idag men blir bättre/bra när jag går ut o går. Är så rädd att de ska få för sig att avbryta det om jag är ärlig! Jag är dessutom väldigt känslig sen innan då jag ofta spytt de två första menstruations-dagarna - men det är det ju aldrig ngn som lyssnar på att man är känslig när man berättar.
Har ni fått ngt mot smärtan eller illamåendet? Alvedon biter inte på smärta relaterat till livmodern för mig tyvärr.
Har nu genomgått äggplock och slutat med allt hormonstimulerande. Vet inte om någon annan upplevt samma men känner mig lite deppig i humöret nu efteråt. Kan det bero på att alla hormon stimulerande mediciner har lämnat kroppen och man nu får liten dipp efteråt?
Hej hej,
Vi har börjat planera vår andra IVF-omgång och denna gång ska jag ta högre dos av både Gonal-F och Menopur. Vi fick 12 befruktade ägg sist men ingen blastocyst av bra kvalitet som kunde frysas. Trodde dosen höjdes om man hade få ägg men kanske har missförstått?