Vi som startar IVF 2023
Noelani:
Jag blev så ledsen av att höra att det inte gick vägen för er denna gången.
Förstår man blir hur nere som helst men ge inte upp! <3
Håller med om det SierraLeone skriver! Minst 300iu Gonal F inte mindre med det resultat du fått, samt ICIS.
Fick du veta något om graderingen på embryona? Mer ingående angående kvalitet osv? STYRKEKRAM från mig! Du har varit i mina tankar idag även om vi inte känner varandra.
Mrslek: Stort grattis! Hoppas kunna göra som du och få ett plus på stickan om några veckor :)
Myran1234: Stort grattis till även dig!
Quinsey: Hur vad det hade du gjort någon återföring? Hur många fick ni till frys eller ruvar ni än? Jag har som du fått tillbaka embryo på dag 3, (fast återfört 2st), men man vet ju att de säger att chanserna är få att det ska bli något på ett återfört 3dagars embryo är liten. Återför man en blastocyst är chanserna så mycket större.
Humlaan: Hur går det för dig? När du odlade förra gången satte de tillbaka på dag 3 eller 5?
Idag är det dag 5 för mina "frön" i magen hoppas det tar sig. Önskar så att de återfört på dag 5 istället. Men pga min ålder ville de inte vänta utan få dem i rätt miljö omgående.
Är det någon här som fått återföring på dag 3 och blivit gravid? (Förutom du då Quinsey;) )
Så pirrigt detta! Är inställd på att det inte kommer bli något men så blir jag inte besviken framöver sen.
Hur mår ni andra efter stimulering och så? Jag har inte haft en riktig natts sömn på 15 dagar nu sedan jag började stimuleringen. Jag har så ont i brösten, öm i magen, ser ut som en ballong och framför allt så måste jag upp och kissa minst 1ggr/timme varje natt. ANNOYING!
För er som är intresserade av embryos utveckling, gradering m.m, så är det här en superbra film från en embryolog.
Absolut sevärd så kan man ju själv också få lite bättre koll.