Noelani skrev 2023-07-07 15:16:53 följande:
Haha ja, det var bra tajmat av oss ;)
Det vågar nog inte höja min dos eftersom detta är första riktiga gången och de verkade nöjda med hur det såg ut.. men de säger dem säkert alltid till alla för att lugna en.. Haha
Jag hade nästan hoppats på höjning - om man nu tar fyremadel för att motverka ÄL så borde man väl trycka på med mer stimulering än att bara få upp en 3-5 st... Samtidigt borde jag kanske sitta lugnt i båten också...
Jag tror du kanske missförstod mig ang måndag. Hon menade att jag nog kommer ta ovitrelle på måndag och då blir det väl plock för mig också på onsdag... Hur vet du att dem slarvar? Ber du dem tömma även dem som är för små ?
Jag tyckte också min slemhinna var väldigt tjock redan och oroar mig nu för att för tjock kommer göra att inget ägg kommer vilja fästa..Sist på dag 13 var den 12, nu på dag 7 redan 11... Har dem sagt något om detta till dig hur tjock det max bör vara? Jag hittar bara info om hur tjock den som minst bör vara...
Ja vi gör alla scanningar i Köpenhamn - vi bor lite över en 1 timme från kliniken så känns överkomligt och läkaren som gjorde vår utredning i Sverige skriver ut medicinerna till oss så vi slipper den kostnaden och tar ut på svenska apotek. Hade ju varit helt orimlig kostnad annars..
Visst har du några kvar i frysen också ?
Vad är ditt AMH värde?
Hade du fler folliklar idag än vid första scanningen?
Har du tidigare fått fram fler folliklar på scanning 2 och 3 jämfört med första scanningen ?
Hur många av dina nuvarande 14 folliklar var över 10 cm ?
Hur många återföringar hade du gjort när dem lät dig sätta tillbaka 2?
Känns som du sitter på svaren till alla mina funderingar, sorry för så många frågor :)
Min läkare sänkte dosen de sista dagarna nu senaste omgången, då hann de andra växa till sig och mogna ikapp och de som redan var mogna saktade in, så min dos blev sänkt de sista 3-4 dagarna.
enda gången av 4 vi gjorde så, och visade sig vara ett vinnande koncept:D