• Smilla93

Vi som startar IVF 2023

Tefat skrev 2023-05-06 21:33:28 följande:

Blev lite besviken efter dagens ultraljud. 9 äggblåsor har blivit 28 på 3 dagar, plus en del små som dom inte räknade med.. Det blir äggplock på tisdag och totalfrys. 
    Dom kommer köra ICSI med våra frysta spermier, och sen kommer den långa väntan för att se om något klarar sig till frysen. Jag är så himla ledsen och nervös. 

Har som en rejäl mensvärk och är svullen över magen, ultraljudet gjorde ont och var väldigt obekvämt så nu är jag livrädd för plocket och tiden efteråt. Visst brukar man kunna få ta mer än bara Alvedon om man ändå inte ska göra återföring? Klarar ju knappt en vanlig mens på bara alvedon. 

Hoppas att det går bra för er andra som ruvar och ni som har plussat redan! ❤️

Förstår att du är besviken att det inte blir någon återföring. Men försök vara glad för att du har så många ägg, det är ju toppen och kommer säker bli flera fina blastisar att frysa! 🥰 
    Du behöver inte vara orolig inför äggplocket, du får massa härliga mediciner och bedövning! Har gjort två äggplock och inget har varit obehagligt eller gjort ont.  Jag gjorde äggplock med totalfrys förra veckan och fick ta både Ipren och Alvedon om jag ville. Dessutom fick jag morfin med hem, men det behövde jag aldrig ta. Så var inte orörlig, det kommer gå toppen! 😊

• Smilla93

Hej allihopa! 

Jag har inte varit inne här sedan i våras då jag gjorde min andra IVF för att förhoppningsvis få ett syskon. Då blev det totalfrys och ingen återföring pga överstimulering. I samma veva blev jag varslad och därför valde vi att skjuta på återföring. I tisdags gjorde jag första återföringen med ett 5 dagars blasto och har nu ruvat ett par dagar. Undrar om det är fler som är i samma sist? 
    Jag tycker själv att ruvningsperioden är jobbig då man bara går och känner efter och tiden går sååååååå långsamt. 

• Smilla93
    Bella2023 skrev 2023-10-29 09:00:06 följande:

hej alla!

Jag är på dag 13 efter otrivelle-sprutan och har senaste dagarna fått svagt positiv resultat, och känner att resultatet blev ngt starkare idag (men osäker). 

kan det möjligtvis vara ett positiv resultat? ♥️♥️♥️♥️

Jag tror definitivt att du är gravid! Grattis!! ❤️ 

Min första ivf testade positivt dagen innan testdagen med 5dagars och jag tror det va typ två veckor efter insättningen. Det var så svagt att det knappt syntes och samma sak var det på testdagen. Köpte då digitalt med veckoindikator som visade 2+ och efter lite mer än en vecka visade det fortfarande 2+ när det borde stått 3+. Den graviditeten resulterade i en son som nu är drygt 1,5 år. Så svaga test behöve inte betyda något negativt, tror bara det är olika för alla. 

• Smilla93

Blir tokig av ruvningsperioden.. kan inte slappna av alls utan tänker och känner efter hela tiden.. Jag som tänkte att jag skulle ?ta det som det kommer och inte stressa upp mig?. 
    Är nu på RD 8 och det är dag 14 efter positivt äl-test och ovitrelle. Undrar nu hur lång tid efter ovitrelle man brukar få mens? Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för mensen att komma.
    Och ytterligare en fråga.. Någon som vet hur snabbt efter FET man kan göra nytt FET?

kämpa på alla krigare här i gruppen!  

• Smilla93
    ivf90 skrev 2023-11-01 09:06:20 följande:

Smilla93: ruvningsperioden är så extremt påfrestande. Man får väl mens runt 14 dagar efter ägglossning, så den borde dyka upp närmaste dagarna om du ej är gravid. Men tar du lutinu/liknande kan mensen bli lite uppskjuten. Jag började testa på RD9, men det där gör man ju som man själv vill. 

På min klinik måste man vänta en cykel efter ett stimulerat FET, men man kan köra direkt efter naturlig FET. Det skiljer sig nog åt mellan kliniker. 

Hoppas att du får en missad mens och positivt test snart!

Hej! 
    Tack för svar. Ja ruvningen är det absolut jobbigaste. Trodde att jag skulle vara mer lugn denna gången för att vi fick många embryon till frysen, men det är lika jobbigt ändå.. Jag har börjat få känningar att mensen är på g och har ingen bra känsla alls, tyvärr? Kommer nog testa idag oavsett om mensen kommer eller inte bara för att få någon form av svar.
    Såg att du hade varit på vul och fått se ett litet tickande hjärtat, STORT GRATTIS till det!! :) var inte orolig, det kommer gå bra!!  

• Smilla93
    Awesomeginger skrev 2023-11-01 09:56:58 följande:

Smilla93: Är på RD 7 så du är en dag före mig. Jag vill att tiden ska springa iväg men känner dock ligger glad. Känns som man vela så länge att komma hit så äntligen få känna att de är ett litet ägt där gör mig aldrls varm. Försöker skicka kärlek till de så det vill vara kvar. 
    Jag har ingen aning om när BIM skulle vara med stimulerad FET som jag har så vet inte när jag ska tänka att de är gott tecken att den inte kommit.

Hej! 

Tack för svar och peppande ord! Vad skönt  att du ändå känner dig glad och är så positiv! Jag vill vara positiv men känner att mensen är på g och har inte alls en bra magkänsla.. Jag tror att jag testar idag oavsett om mensen dyker upp eller inte, har egentligen inte testdag förrän måndag. När har du testdag? :) 
    Jag har också gjort i stimulerad cykel och pratade med kliniken nyss och då passade jag på att fråga ungefär när mensen brukar komma i stimulerad, det kunde hon inte svara på då det är olika.. 

• Smilla93
    Vågade inte testa igår? Men eftersom jag hade samma stressiga känsla tog jag ett test idag (RD 10, dag 16 efter ovitrelle). Ett extremt svagt streck. Dock ändå lite hoppfull eftersom det va supersvagt dagen innan testdagen när jag var gravid med min son. Ska göra nytt på söndag och se vad det blir då.  
  • Smilla93
    Awesomeginger skrev 2023-11-03 12:00:28 följande:
     När man äter Progynon så har man inte ägglossning utan endast bygger slemhinna, men ha det blir rikigt mycket sekrets vid ca en vecka och  det är normalt. 
    Smilla93 skrev 2023-11-03 11:40:27 följande:
    Vågade inte testa igår? Men eftersom jag hade samma stressiga känsla tog jag ett test idag (RD 10, dag 16 efter ovitrelle). Ett extremt svagt streck. Dock ändå lite hoppfull eftersom det va supersvagt dagen innan testdagen när jag var gravid med min son. Ska göra nytt på söndag och se vad det blir då.  
    Ser helt klart posetivit ut, Grattis!! 
    MeIMyself skrev 2023-11-03 12:35:16 följande:
    Ser helt klart ut som ett positivt test :)

Grattis :) 
    Zaro skrev 2023-11-03 12:09:51 följande:

Lite nyfiken - vilka av er har barn sen tidigare, och vilka siktar på att bli förstagångsmammor? Måste kännas lite tryggare när det är barn nr 2 då man vet att man har förmågan att bli gravid!?

Första gången för mig :)
    Har lyckas bli gravid en gång innan via IVF som slutade med MF, är nu inne i vecka 10+3 så hoppas att det går hela vägen denna gången. 
    Noelani skrev 2023-11-03 12:54:37 följande:

Smilla, mina streck var lika svaga (även långt efter TD).. grattis ❤️❤️

Bella2023 skrev 2023-11-03 13:19:08 följande:

smilla 93, ser klart positivt ut ☺️ Grattis! ♥️

Tack! ❤️ Vågar dock inte hoppas på för mycket när inte ens testdagen har passerat, men jag håller mina tummar. 

• Smilla93
    Zaro skrev 2023-11-03 12:09:51 följande:

Lite nyfiken - vilka av er har barn sen tidigare, och vilka siktar på att bli förstagångsmammor? Måste kännas lite tryggare när det är barn nr 2 då man vet att man har förmågan att bli gravid!?

Vi fick vårt första barn genom IVF via regionen för drygt 1,5 år sedan och har nu gjort första återföringen för att skaffa syskon via privat klinik. Allt förutom ruvningsperioden har helt klart varit enklare denna gången, inte samma stress som första. Man är ju såklart jätteglad och nöjd med att man redan fått den största gåvan av alla!! ❤️
  • Smilla93
    Awesomeginger skrev 2023-11-05 06:57:17 följande:
    //

Testade nu på morgonen, rd11. Det här känns helt overkligt. Aldrig fått positivt svar innan. Officiella testdagen på fredag. Nu hoppas jag att den lilla vill vara med oss hela vägen. 
    Wow! stort grattis! ❤️ 

Jag har officiell testdag idag, fortfarande positivt och kan inte riktigt fatta det ännu. Hoppas nu det går bra för oss båda, kul att följas åt! 
  • Smilla93
    Nomen123 skrev 2023-11-05 17:57:27 följande:

Hej alla. 

Vi har inbokad tid för "injektions skola" nu på onsdag, sen är mensen beräknad onsdagen veckan efter.. Så antar att det är då vi ska köra igång med sprutorna?

Hur går allting till sen?

Hur har ni fått in all info i huvudet? 🤯 Är så nervös för att inte komma ihåg allt..

Alla recept har kommit nu till apoteket på det som ska hämtas ut, ska allt hämtas ut som ligger där eller hur vet man det? Jag tänker även dem preparat som det är fler förpackningar av? 🤔

Jag håller så alla tummar för att allt det här ska gå bra 🙏

Hej! 

Vad spännande med introduktionsmöte! Går du via Regionen kommer de att kunna neka dig att starta upp till 3 gånger, så det är något att vara beredd på. Tror att de allra flesta blir nekade åtminstone i en gång. Håller tummarna att du får köra igång direkt! 😊

Dom kommer gå igenom att med dig på plats och du kommer få papper med alla information! Det är mycket att hålla koll på, men som sagt du kommer få allt nedskrivet. 

Om ni behöver lämna kompletterande prover komme enl nog göra Det vid detta besöket. Ni kommer träffa både läkare som bestämmer behandlingsplan och sedan går en sjuksköterska igenom allt med er. 

Lycka till! 😊

• Smilla93
    Awesomeginger skrev 2023-11-12 08:25:18 följande:

Hej.

Känner att de jag kommer fråga har blivit frågat tidigare. Men man blir så orolig! Är någonstans i slutet av vecka 5 eller början av vecka 6. 
    Nu på morgonen när jag gick på toa var de rosa på pappret, viss behöver det inte betyda något? 
    Varit riktigt sjuk sen i onsdags och hostat galet mycket och så oroliga att de kan trycka ut embryot på något sätt, har kollat upp det och de ska inte cara möjligt.
    Inget förberedde mig på den här sortens oro när man väl lyckats få två streck på pinnen. 

Hej! 

Jag blödde från vecka 5 fram till typ vecka 15-16 under min förra graviditet. Det kom till och från och det var extremt psykiskt påfrestande. Förstår din oro till fullo, men som andra skriver behöver det inte betyda något alls! ❤️

• Smilla93
    Awesomeginger skrev 2023-11-16 13:32:35 följande:

De var ett missfall. Var säker på det igår, aldrig blött så mycket i hela mitt liv. Nu känns allt bara tomt! Dum som man är hade jag börjat tänka på våran framtida lilla familj och livet vi skulle leva ihop. 

Nej så tråkigt att läsa detta!!! Förstår dig till fullo, missfall är ju det värsta man kan vara med om när man kämpar för att ens bli gravid. Jag lovar att det blir lättare med tiden men tillåt er att vara ledsna. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023