Vi som startar IVF 2023
Blev lite besviken efter dagens ultraljud. 9 äggblåsor har blivit 28 på 3 dagar, plus en del små som dom inte räknade med.. Det blir äggplock på tisdag och totalfrys.
Dom kommer köra ICSI med våra frysta spermier, och sen kommer den långa väntan för att se om något klarar sig till frysen. Jag är så himla ledsen och nervös.
Har som en rejäl mensvärk och är svullen över magen, ultraljudet gjorde ont och var väldigt obekvämt så nu är jag livrädd för plocket och tiden efteråt. Visst brukar man kunna få ta mer än bara Alvedon om man ändå inte ska göra återföring? Klarar ju knappt en vanlig mens på bara alvedon.
Hoppas att det går bra för er andra som ruvar och ni som har plussat redan! ❤️
Förstår att du är besviken att det inte blir någon återföring. Men försök vara glad för att du har så många ägg, det är ju toppen och kommer säker bli flera fina blastisar att frysa! 🥰
Du behöver inte vara orolig inför äggplocket, du får massa härliga mediciner och bedövning! Har gjort två äggplock och inget har varit obehagligt eller gjort ont. Jag gjorde äggplock med totalfrys förra veckan och fick ta både Ipren och Alvedon om jag ville. Dessutom fick jag morfin med hem, men det behövde jag aldrig ta. Så var inte orörlig, det kommer gå toppen! 😊