• J000ssan

Vi som startar IVF 2023

BaeA skrev 2024-10-09 14:04:18 följande:

Då var ruvardagarna över för mig denna gång, och så även vårt femte och sista embryo. Fick tyvärr min mens idag, hade egentligen testdag 16/10. Gick på utrogestan denna gång, trots det kom min mens ändå enligt sitt schema. Blir det så för er andra med?

Kör direkt på äggplock, så tanken är att köra i morgon på CD2, väntar bara på stimschema och kontrakt! Är lite nojig, men ändå hoppfull! 

Åh vad tråkigt 💔💔💔
    grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången! 

❤️❤️

• J000ssan
    BaeA skrev 2024-10-10 21:19:08 följande:
    ja, så tråkigt! men var typ inställd på det, så när mensen kom så kände jag bara att nu kör vi 3.0 och hoppas på att äggen och stim kommer fungera bättre denna runda. jag vet ju faktiskt att jag kan bli gravid och det är det som håller mig motivationen och hoppet uppe. har precis tagit min första spruta. menopur 225, ska tillbaka på tisdag för att se hur det går. men betydligt lägre dos än sist, för nu är ambitionen att få 5-7 st istället för 30st som senast. Hur mår du? 
    Men va härligt och tänka så🙏hejja dig!❤️ 3.0 låter magiskt och klokt med färre bra ägg ist🙏🙏håller alla tummar för denna omgången, uppdatera gärna 🙏

jo jag mår helt ok, mkt tabletter varje kväll och onsdag är det dags för kontroll inför insättning, tyvärr inte alls peppad denna gång, nog undermedvetet att skydda sig för ännu ett misslyckande! ❤️💔
  • J000ssan
    JohannisenIVF skrev 2024-10-11 17:40:13 följande:

Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla. Hjärta

kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar. 

Åhhhh så tårögd jag blir! Stort stort grattis till er❤️❤️❤️❤️
  • J000ssan

Hej alla fina tjejer❤️
    idag gjorde vi FET av fin blastocyst! Testat progynon denna gång bara för och göra något annorlunda🙏
    testdag 4/11! Låt tiden gå fort🙏

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-10-26 10:28:26 följande:

Insättning kl 14 idag. Önska mig lycka till! 

Åhhhh🙏🙏🙏 sjukt då ruvar Vi samtidigt igen 🙏❤️
  • J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-10-26 18:40:57 följande:

Ja kul att följas åt! Nu håller vi tummarna.har du några embryon kvar i frysen nu?

de har stoppat ett till i frysen och odlar vidare på 3 stycken tills imorgon. får reda på om de kan frysa någon till imorgon. 

Har testdag 11e men kanske fuskar lite och testar den helgen istället tänker jag. snarare än att göra det på måndag morgon innan jobbet🤗

Ja verkligen🙏börjar dock redan bli knäpp! Dag 4 idag, blir fan aldrig lättare trots 7:e gången nu! 

åh håller tummarna för dina andra små ✨
    vi har 1 kvar i frysen nu! Använt 4 denna gång omgång! 

ja men det hade jag med gjort! Jag har testdag 4/11! Men kommer testa i helgen, min magkänsla har haft rätt varje gång? pallar inte heller ha det en måndag! 

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-10-26 18:40:57 följande:

Ja kul att följas åt! Nu håller vi tummarna.har du några embryon kvar i frysen nu?

de har stoppat ett till i frysen och odlar vidare på 3 stycken tills imorgon. får reda på om de kan frysa någon till imorgon. 

Har testdag 11e men kanske fuskar lite och testar den helgen istället tänker jag. snarare än att göra det på måndag morgon innan jobbet🤗

Heeej
    hur går det för dig?🙏
  • J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-10-29 16:43:14 följande:

Det går bra! Eller jag är såklart dunderpirrig och trött på att vänta men har räknat ut att mina ackumulerad odds för att bli gravid denna gång är 63-80% ungefär så försöker tänka positivt. Än gladare blev jag när jag insåg att om detta inte fungerar så är oddsen att det går bra nästa gång 80-90% :) 

Hur går det för dig? Snart testdags för dig va? Eller har du redan tjuvtestat? 

Åh jag med håller heeelt med! Har du kännt ngt?🙏
    nej först 4/11, men får se när jag testar, har visat korrekt typ från rd7/8 varje gång! Är idag på rd 6! Men testar tidigast på torsdag morgon! Har haft sjukt ömma och stora bröst men eftersom jag äter progynon denna gång vilket jag inte gjort innan är det svårt att avgöra! 

Vilken dag är du på nu?

• J000ssan
    Macbookpro skrev 2024-10-29 16:43:14 följande:

Det går bra! Eller jag är såklart dunderpirrig och trött på att vänta men har räknat ut att mina ackumulerad odds för att bli gravid denna gång är 63-80% ungefär så försöker tänka positivt. Än gladare blev jag när jag insåg att om detta inte fungerar så är oddsen att det går bra nästa gång 80-90% :) 

Hur går det för dig? Snart testdags för dig va? Eller har du redan tjuvtestat? 

Hur räknade du ut oddset?
    vår läkare sa de var 50% chans för oss med det embryot! 7:e insättningen och jag är 38 år
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023