AnnaWZ skrev 2024-02-22 11:35:02 följande:
En fundering ang att ta flera test efter ett positivt test.
Hur har ni resonerat? Har ni tagit ytterligare test eller avvaktat UL.
Tyckte det var så jobbigt när jag första återföringen, mot bättre vetande, testade rd 10 för att få ett positivt test för att sedan rd 13 få ett negativt. Ångrar mig bittert då det satte djupa sår, som jag kunnat undvika.
Nu har jag fått positivt på testdag, dvs rd 18 och i v 6 och blivit inbokad på ett UL om två veckor. BM jag pratade med på kliniken sa uttryckligen att man inte ska hålla på att testa mer då det bara skapar stress och oro, och att det är så lätt att testet inte blir pålitigt (beroende på urinets koncentration osv som är svårt att fullt ha koll på). Har också googlat mig till att även om man fått MF så kan testet visa positivt ett tag efter. Så rationella jag säger att jag borde avstå, medan känslomässigt styrda jag bara vill veta och få någon form av bekräftelse alt redan nu få veta att det inte gick vägen (även om rationella jag då vet att det kanske är omöjligt att få besked idag).
Hur har ni i samma sits resonerat/gjort?
Jag är med i vecka 6, hade TD igår och då testade jag positivt efter testet förra veckan och även då positivt. Har inbokat UL 12/3 och planerar inte att testa fram till det. Sist fick jag ett väldigt tydligt missfall men mitt gravid hormon var högt i 5 dagar efter, så tänker att gravtest testet är de sista som visar om man håller på att få missfall.