• Sola13

Vi som startar IVF 2023

J000ssan skrev 2024-11-18 13:13:18 följande:
    Tack🙏🙏
    vi Fick se hjärtat picka🙈🙈Dock hade han svårt och mäta korrekt så han var osäker på om det växt tillräckligt:( så ska dit igen på torsdag!❤️❤️
    Hur gick det idag? ❤️
  • Sola13
    TheC123 skrev 2024-11-22 15:36:05 följande:
    Tack tack tack Sola13, du ger mig hopp!! ❤️ tog ingen sig innan eller hade du också missfall? 
    Av de fyra tidigare insättningarna blev en MA och en kemisk graviditet, två blev inget. Men femte gången gillt ❤️
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-23 16:27:22 följande:
    Åh! Hjärtat slår fint och mätte exakt på rätt dag 🙏den hade flyttat sig lite så lättare att mäta! ❤️❤️
    Åh, underbart!! fantastiska nyheter! Stort grattis igen ❤️ om man ser hjärtat slå och allt ser fint ut vid denna tiden så ökar chanserna jättemycket att det ska gå bra även framåt sa de till mig! Vilken vecka/dag är du i nu?
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-24 20:35:45 följande:
    Tack🙏❤️❤️
    åh hoppas verkligen det, har haft lite små blödningar/bruna flytningar men sett bra ut på vul, men stressar klart en! Nu koll imorgon!
    v7+2 idag! 
    Det är väl rätt vanligt med små blödningar i det skedet! Så länge det ser bra ut på VUL så borde det inte vara några konstigheter! Hur gick det idag? ❤️
  • Sola13
    Quincey skrev 2024-11-25 17:51:38 följande:
    Vet du hur spermierna sett ut efter tvätt? Tror det är det viktigaste men med ICSI ska det ändå gå. Känner igen det där med att vara steget före 🥲 Gör ni återföring december eller januari?

Stimulerades i 15 dagar totalt vilket är 5 dagar längre än vad jag brukar ha. Äggen växte sååå långsamt. Fick ut 7 ägg, tidigare omgångar har det varit 12-18 så var helt förstörd trots att jag vet att det inte säger något om kvaliteten. Men med tanke på hur svårt det varit för oss att få blastocyster vill jag gärna ha många ägg. Sist var liksom 1 av 18 ägg bra på dag 5..
    Håller tummarna för fina blastocyster! ❤️ 
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-25 20:23:44 följande:
    Ja de är det! Alltså såg fint ut idag och växer som den ska🙏på fredag ska vi på rmc på de vul dem gör innan man ?lämnar? dem! ❤️❤️❤️❤️
    Underbart! Blir det uppehåll i UL sen innan kub, eller kommer du fortsätta gå ofta? 
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-11-28 10:23:22 följande:

Nej ska på nytt nästa fredag sen fredagen efter det gör vi nipt! 

så det blir ju en del🙈🙏
    men lugnar mig så mkt!!

Haha förstår det, så skönt att få regelbundna kontroller! Vad sa de på RMC? 😍
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Men wow!!! Det är verkligen så märkligt på denna resan, ens situation kan ändras så snabbt! troligtvis det embryo med bäst chans som du någonsin fått återfört? och 3 fina blastocyster i frysen!! Håller verkligen tummarna för dig nu, att den fäster inom kort ❤️ så spännande! När har du testdag? Tänker du börja testa tidigt eller hålla dig? Jag gjorde olika varje runda 😂
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 02:46:37 följande:

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

Yay!! STORT grattis!!! ❤️ så fantastiskt! om jag hade varit i den sitsen hade jag nog försökt få det tidiga ultraljudet innan då åker iväg, i vecka 8 någon gång, sen är du ju hemma igen innan det är dags för kub 🥰 
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2025-01-08 02:46:14 följande:

Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt? 

Det tycker jag låter klokt med hänsyn till att du varit med om utomkveds tidigare! har du fortsatt ta tester eller håller du dig borta från det innan första VUL? 
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2025-01-08 20:07:30 följande:
    Tack Hjärta ! Har kontaktat Gynmottagningen i Lund för att få tidigt ultraljud där  pga tidigare utomkved efter råd från barnmorskemottagningen - och de skrev imorse att de skulle göra en bedömning och återkomma. Trodde jag skulle få bekräftat direkt att det ska göras.. Särskilt då jag har viss värk till och från i vänster sida. Förhoppningsvis bara växtvärk och inte ett nytt X. 

Testade idag med vanligt test som gav ett starkt streck Hjärta Plus en veckoindikator som visade vecka 2-3! Skulle haft mens igår om det varit vanlig cykel så är jättenöjd med resultatet Hjärta I somras fick jag bara som mest vecka 1-2.

Imorgon blir det Hcg-blodprov på Sellmers!
    Låter ju strålande, verkar som att hcg stiger fint i kroppen då, milstolpe med första 2-3 ❤️ Du kommer säkert få tid i Lund, annars Kanske Emmakliniken vid Erikslust kan vara ett alternativ, man kan boka UL där utan remiss, jag gjorde det själv (dock v 6+2 om jag minns rätt). Fick betala själv men de hundralapparna var det lätt värt och ingenting jämfört med vad man betalat i övrigt för ivf haha
  • Sola13
    LMSM skrev 2025-02-27 09:34:01 följande:

Sent igår bestämde vi oss för att gå enligt läkaren på Olgas rekommendation och avbryta stimuleringen ( lutheal phase stimulering) efter 5 dagar då det var två ledande blåsor på 17 mm och resterande små som inte verkade ha börjat reagera på stimuleringen. När min mens börjar (antagligen idag) ska jag börja äta p piller i en månad innan jag påbörjar nästa stimulering. Hon menar att detta är ett annat sätt att få med synkroniserade blåsor. 

Känner dock inget hopp till det. Enligt läkarna på Olga och andra jag läst om så ska stimulering som börjar i luthealfasen (ca dag 21) göra så blåsorna blir med synkroniserade och dessutom bättre kvalitet. I mitt fall var det ju totalt motsatsen då jag aldrig haft två så pass stora blåsor efter 5 dagar stimulering tidigare. Känns så jobbigt att inte få testa om lutheal stimulering kanske gjort mina blåsor möjliga att bli basocyster men aja. 

Är så rädd att p piller under en månad ska leda till att mina äggstockar inte svarar allts på behangligen nästa gång. 

Känner mig bara helt tom hade nästan kunnat vara beredd på att bara testa på de två blåsorna bara för att få det överstökat och kunnat påbörja behandling för donation i april istället. Men såklart mkt pengar och jag hade ju bestämt mig för att testa Olga innan. Men allt som sker under den här resan gör så man ändrar sig hela tiden känns det som. Man orkar bara så mkt. 

Det låter jättetufft!! Det tär så mycket, både fysiskt och mentalt. allas resor är ju unika, för mig tog det 4 år av kämpande, men ni ligger jag här i soffan med min bebis sovandes på mitt bröst. Fanns många stunder när jag trodde att det aldrig skulle gå vägen, men så
    plötsligt en gång så gjorde det faktiskt det. Och då är det ju värt allt och jag känner stolthet över mig själv och alla andra som går igenom samma sak, jäklar Vad starka vi måste vara hela tiden. Och helt ok att inte orka vara det konstant. 

Men av allt man hört om Olga ska de Ju vara jätteduktiga. vem vet. Kanske är det nu det helt plötsligt bara funkar! Om du hade bestämt dig för att testa det en gång innan ni går vidare till donation så kanske det är klokt att fullfölja det nu? Även om jag vet så väl hur kämpigt det kan vara när allt flyttas framför en hela tiden! kanske du och din partner kan hitta på något roligt nu i mars? Om du inte kan springa, kanske köra lite yiga eller meditation för att göra något för dig? 

håller alla tummar för alla här inne ❤️❤️

• Sola13
    Noelani skrev 2025-03-07 20:02:34 följande:
    Jaa, nästan 11 tom.. 
    Nej vi körde IVF igen och ny runda då vi aldrig lyckats få något till frysen. Och även denna gång blev det få ägg och återföring av 2 dagars. Helt galet när jag tänker på det nu att vi för 2 år sen trodde vi aldrig kommer lyckas och snart kommer vi ha 2 st. Man ska verkligen aldrig ge upp! 

De kommer vara ca 16 månader mellan dem ungefär lite beroende på när kejsarsnittet blir bokat. Och jag kommer hinna fylla 42 år.. crazy! 😅
    Så otroligt Roligt, stort grattis! Det innebär alltså att ert barn var 7 månader när du blev gravid? har du ammat, och gjorde du det fortfarande vid tiden för återföringen? När kom din mens tillbaka? 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023