Vi som startar IVF 2023
vi Fick se hjärtat picka🙈🙈Dock hade han svårt och mäta korrekt så han var osäker på om det växt tillräckligt:( så ska dit igen på torsdag!❤️❤️
Nej ska på nytt nästa fredag sen fredagen efter det gör vi nipt!
så det blir ju en del🙈🙏
men lugnar mig så mkt!!
Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️
Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då.
Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller!
Tack så jättemycket! ❤️❤️ Ja jag ska nog göra så ❤️ En i vecka 5/6 för att se positionen och en i vecka 8 för hjärtat innan avfärd låter väl rimligt? Eller tänker jag rätt?
Sent igår bestämde vi oss för att gå enligt läkaren på Olgas rekommendation och avbryta stimuleringen ( lutheal phase stimulering) efter 5 dagar då det var två ledande blåsor på 17 mm och resterande små som inte verkade ha börjat reagera på stimuleringen. När min mens börjar (antagligen idag) ska jag börja äta p piller i en månad innan jag påbörjar nästa stimulering. Hon menar att detta är ett annat sätt att få med synkroniserade blåsor.
Känner dock inget hopp till det. Enligt läkarna på Olga och andra jag läst om så ska stimulering som börjar i luthealfasen (ca dag 21) göra så blåsorna blir med synkroniserade och dessutom bättre kvalitet. I mitt fall var det ju totalt motsatsen då jag aldrig haft två så pass stora blåsor efter 5 dagar stimulering tidigare. Känns så jobbigt att inte få testa om lutheal stimulering kanske gjort mina blåsor möjliga att bli basocyster men aja.
Är så rädd att p piller under en månad ska leda till att mina äggstockar inte svarar allts på behangligen nästa gång.
Känner mig bara helt tom hade nästan kunnat vara beredd på att bara testa på de två blåsorna bara för att få det överstökat och kunnat påbörja behandling för donation i april istället. Men såklart mkt pengar och jag hade ju bestämt mig för att testa Olga innan. Men allt som sker under den här resan gör så man ändrar sig hela tiden känns det som. Man orkar bara så mkt.
Det låter jättetufft!! Det tär så mycket, både fysiskt och mentalt. allas resor är ju unika, för mig tog det 4 år av kämpande, men ni ligger jag här i soffan med min bebis sovandes på mitt bröst. Fanns många stunder när jag trodde att det aldrig skulle gå vägen, men så
plötsligt en gång så gjorde det faktiskt det. Och då är det ju värt allt och jag känner stolthet över mig själv och alla andra som går igenom samma sak, jäklar Vad starka vi måste vara hela tiden. Och helt ok att inte orka vara det konstant.
Men av allt man hört om Olga ska de Ju vara jätteduktiga. vem vet. Kanske är det nu det helt plötsligt bara funkar! Om du hade bestämt dig för att testa det en gång innan ni går vidare till donation så kanske det är klokt att fullfölja det nu? Även om jag vet så väl hur kämpigt det kan vara när allt flyttas framför en hela tiden! kanske du och din partner kan hitta på något roligt nu i mars? Om du inte kan springa, kanske köra lite yiga eller meditation för att göra något för dig?
håller alla tummar för alla här inne ❤️❤️