Mathilda88 skrev 2024-07-02 12:04:39 följande:
Stort tack alla för era fantastiskt stöttande ord ❤️❤️❤️ Ni betyder så mkt ❤️❤️❤️
Och Nu blev det jobbigt. Min läkare från Sellmer ringde för att höra hur vi tänker framöver, om vi helt bestämt oss för äggdonation eller vill prova igen.
Jag sa att vi tänker äggdonation då vi iallafall gissar att mina ägg nog troligen inte klarar sig längre än så här. Han höll med om att det är tydlig äggfaktor, samt att han just nu är velig - han hade inte avrått från att göra fler äggplock då han ser det finns potential då det nått hit, men samtidigt inte heller kan ge några som helst garantier att det faktiskt kan gå längre. Men att denna gången ändå gjorde att han har mer tro om mina ägg än efter första försöket i vintras.. Alltså hur jobbigt blev inte detta nu.
Samtidigt som jag fortfarande kan se krasst på det - inget bra förut i Malmö, en 3AB till frysen försök fyra som inte klarade upptiningen, inga graviditeter nån gång. Nu körde vi dock för första gången med både assisted hatching och embryoglue, vilket verkade funka. Men embryot klarade sig ändå inte längre än så här. Är det ens rimligt att försöka fler gånger?
Tankar kring annan klinik i Sverige för att prova igen men ha mer pengar över? Typ CVL, men sen tillkommer resor och hotell, samt utebliven inkomst av att vara borta flera dagar med kort varsel. Vet att sambon kommer må jättedåligt över det, känns som att jag kommer pusha honom för långt med en sådan lösning..
Mathilda88 skrev 2024-07-02 12:04:39 följande:
Stort tack alla för era fantastiskt stöttande ord ❤️❤️❤️ Ni betyder så mkt ❤️❤️❤️
Och Nu blev det jobbigt. Min läkare från Sellmer ringde för att höra hur vi tänker framöver, om vi helt bestämt oss för äggdonation eller vill prova igen.
Jag sa att vi tänker äggdonation då vi iallafall gissar att mina ägg nog troligen inte klarar sig längre än så här. Han höll med om att det är tydlig äggfaktor, samt att han just nu är velig - han hade inte avrått från att göra fler äggplock då han ser det finns potential då det nått hit, men samtidigt inte heller kan ge några som helst garantier att det faktiskt kan gå längre. Men att denna gången ändå gjorde att han har mer tro om mina ägg än efter första försöket i vintras.. Alltså hur jobbigt blev inte detta nu.
Samtidigt som jag fortfarande kan se krasst på det - inget bra förut i Malmö, en 3AB till frysen försök fyra som inte klarade upptiningen, inga graviditeter nån gång. Nu körde vi dock för första gången med både assisted hatching och embryoglue, vilket verkade funka. Men embryot klarade sig ändå inte längre än så här. Är det ens rimligt att försöka fler gånger?
Tankar kring annan klinik i Sverige för att prova igen men ha mer pengar över? Typ CVL, men sen tillkommer resor och hotell, samt utebliven inkomst av att vara borta flera dagar med kort varsel. Vet att sambon kommer må jättedåligt över det, känns som att jag kommer pusha honom för långt med en sådan lösning..
Du betyder också så mkt som du stöttat alla i det här! Så tacksam för er alla när man känner sig ensam i världen har det varit en oerhörd lättnad att kunna skrivs med er !
alltså jag förstår att man inte orkar fortsätta med egna ägg längre! Allt beror på hur mkt man orkar försöka hur mkt man har råd med och hur bråttom man har.
du har ju kommit längre än mig (betydligt) men min läkare säger fortfarande att det är möjligt för mig och att vi kan fortsäyta försöka om vi orkar. De säger Att de har varit andra par som haft så här många misslyckade försök men att de tillslut efter många försök lyckats. som sagt ingen vet om det händer på 8e eller 14r eller ännu senare eller om man hinner ge upp innan. Ni måste själva avgöra om ni orkar för det är ju extremt påfrestande och kan ta många försök till. Det kan ju också gå nästa gång! Ingen vet. känn efter vad du / ni orkar under sommaren. Ställ er i kö så länge.
jag har kommit fram till att jag inte är redo att ge upp ännu, donerade ägg blir inte för sent på många år och jag känner mig faktiskt inte redo att ge upp mina egna ännu trots 6 misslyckade försök utan att vara i närheten av en graviditet. kanske har de ägg jag fått tillbaka blivit blastocyster vem vet. Jag vill SåkLrt ha ett barn nu längtan är ju enorm men jag tror Man känner själv när man är redo att sluta försöka med egna. Det måste vara bgt man själv kommit fram till Tror jag.
vad du än gör så kommer det bli bra tillslut det är vad jag försökt tänka på Nu.