GrönaLjuslyktan skrev 2024-08-12 15:32:05 följande:
Förlåt, var otydlig när jag skrev, tänkte mer på vad det var för mått, tex kIE/L och om refernsintervallet var <60? I så fall, ligger 32 under, vilket är bra!
Tack för att du delar med dig. Förstår att du avvaktar med undersökning av livmoder för att se om det går utan att det behöver göras.
Baserat på det du nämner kring de blodprov du fått göra, så tror jag att jag faktiskt tagit dessa prover tidigare, men på annat sätt. Tog tex sköldkörtel-prover via primärvården (tar levaxin för att hålla TSH på en bra nivå) och koalugations-prover privat via FertilitetPlus (det såg bra ut) efter vårt 3e misslyckade IVF i vintras.
I mitt fall, så tror jag att det som skulle kunna vara av värde är en undersökning av livmodern, då det finns endometrios i släkten (men har inga typiska symptom själv) och för att jag gjorde en skrapning efter mitt MA. Fick först remiss för att ta tabletter inlagd på sjukhus, men jag var helt förstörd efter mitt MA och ville att det skulle komma ut ur min kropp så fort och smärtfritt som möjligt, så bad om skrapning och var sövd, så allt gick väldigt ?smidigt?. Men i efterhand har jag förstått risken för ärrvävnad efter skrapning (inget jag visste då).
Har inga problem med vanliga ultraljud och återföringar, men upplevde äggledarspolning och äggplock som väldigt smärtsamt, så vill gärna undvika undersökning av livmoder om det inte behövs, även om jag samtidigt känner att jag kan göra vad som helst för att få barn. Ska ändå påpeka att jag vill göra undersökning av livmoder pga skrapningen nästa gång jag pratar med läkare.
Har efter mitt MA haft 3 cyklar och försökt naturligt utan resultat. Ska försöka 1 till cykel naturligt, och annars blir det nytt äggplock i slutet på September.
Så glad att vi har varandra i det här forumet ❤️❤️ Lycka till med nästa insättning, håller tummarna 🍀
Åh, exakt som du skriver!🙏var värdena och referens 60🙏🙏tack snälla för förtydligandet!
ja alltså jag tycker med spolningen var hemskt, har gjort 2 ggr! samt äggplock 2 ggr? håller helt med, och insättning funkar fint! så slipper helst🙏men som du säger vill man ju kolla allt man kan!
Usch stackare , jag slapp skrapning och tog tabletter bara, men bara det gjorde fruktansvärt ont:(
vi kan tyvärr inte försöka naturligt då jag har stopp i äggledarna? så våra chanser är bara ivf:(
håller alla tummar för att ni lyckas själva🙏🙏❤️❤️
ja eller hur det är sååå skönt och kunna prata här och dela med er som förstår❤️❤️