Vi som startar IVF 2023
Awesomeginger:
Wow, så du har också 1,9 i AMH men behöver helt andra doser och resultat. Inte konstigt det är svårt för RMC för att hitta rätt 😅. Spännande! Själv tog jag första rundan Gonal-F 175 (17 ägg, 4 befruktade, dålig kvalité) och andra rundan Menopur 200 (15 ägg, 8 befruktade) på AMH 1,9.
Grattis till de två blastisarna i frysen!! 🥳❤️
Loidi: Gud så spännande!! Grattis!!
Zaro: Jag fick både Ovitrelle och Gonapeptyl - sistnämnda för att motverka överstimulering vilket verkar ha fungerat bra hittills ❤️. Upplevde inte mer bubbel i magen mer än förra gången, det har varit pga smärtstillandet som stoppar av tarmarna under själva äggplocket.
Lutinus har jag inget specifikt tidsintervall mellan, men försöker fördela det jämnt från uppvak till läggdags.
Man brukar inte få börja direkt igen (om man kör landsting iallafall) utan skall få en bortfallsblödning och en cykel innan man kör igång nästa mens (oktober för er om det mot förmodan inte tar sig denna gång). Varför skulle inte livmodertappen kunna sänka sig även om du är gravid? 😊 Många verkar få menssymtom men mensen uteblir. Men förstår känslan av uppgivenhet, denna resan är en enormt berg-och-dalbana?!
Sandralinnea123: Wow stort grattis!! Ja jisses det var extremt tidigt!