BaeA skrev 2024-02-10 07:46:49 följande:
Tänkte faktisk skriva och fråga hur du mår/hur det går. Så himla olägligt att du blivit sjuk just nu vid återföring. Men ta inte ut förlusten i förskott även om du såklart känner din kropp bäst, men alla symptom är olika.
Jag har t ex gjort två aborter för massa år seden (vilket man kan ångra idag, men det var inte läge). Första gången visste jag direkt att jag var gravid, kände det i hela kroppen och andra gången kom det som en chock. Så för att försöka vara lite tröstande så är ju alla situationer olika och unika.
Försök att landa i allt positivt med din kropp istället. Du kan bli gravid, du kan få blastocyster. Allt annat är bortom vår kontroll. Kanske inte mycket till tröst men ångesten äter upp en!
Krya på dig!
Tack för positivten. För hoppas på att de är att de bara beter sig annorlunda den här gången.
Tror jag år betingad efter missfallet, jag var sjuk med feber och hosta veckan innan jag fick mitt missfall och även om alla säger att de inte ska ha påverkat kna jag inte släppa det.
Hur känns de för dig? Dragit igång med progesteron och återföring på måndag, känns de bra?
Angående aborterna, tycker inte du ska känns ånger för det, förstår att de kan känns så nu. Men du gjorde ett val efter vad som var bäst då. Du kunde inte veta att de skulle bli såhär svårt sen.
Har en vän som gjorde två aborter strax efter gymnasiet, nu fick hon tre barn på 4 år och tänker nog aldrig på att hon känner ånger, och de kunde lika bra varit så de gått för dig! Man kan inte se in i framtiden.