Vi som startar IVF 2023
LMSM
Läste ikapp lite nu. Beklagar verkligen.
Var befinner du dig nu känslomässigt? Och vet du hur du vill gå vidare?
LMSM
Läste ikapp lite nu. Beklagar verkligen.
Var befinner du dig nu känslomässigt? Och vet du hur du vill gå vidare?
Negativt test idag igen på TD! Så inrapporterat till rmc och nu tar vi semester och en paus Från detta!
tänker på er alla❤️❤️❤️
Natten inför op blev ngt skrämmande faktiskt.
,......
Sellmer försök 6, CVL, äggdonation???
Matilda,
I region Stockholm får man inte längre ta prover på annan vc utan måste gå till provtagningsställen, som är anslutna till samma labb som man får remissen från.
I Stockholm är det antingen Karolinska labb eller unilabs.
Skönt att smärtan är lite bättre!
Har några frågor. Hur har era menscyklar tett sig efter ägguttag?
Jag fick mens 5 dagar sent som bara varade i 3 dagar. Funderar när min ägglossning kommer att vara, så jag och min man kan försöka på det vanliga sättet ;) Han ska bort innan ägglossnign så är rädd att ägglossningen kanske kommer tidigare än väntat.
Sen så tänkte jag höra om ni har några åsikter kring att ta progrestoron efter nästa ägglossning? Är ju inget jag har pratat med min läkare om men tänker att det kanske inte kan skada? Har läst om kvinnor som ökat chanserna på så vis.
På Sellmer kostar det 5000 dlkk att ställa sig i matchningskön .... Jag funderar på att ställa mig där även om jag vill försöka lite till med egna...
Men min ekonomi är så usel nu att tom 5000 dkk är mycket pengar...
På Olgakliniken har de ingen kö utan man ser katalogen på en gång. Då kan man boka en donator för typ 15 000 sek... som dras av från totalkostnaden...
På Sellmer är d en extra kostnad på 5000 dkk.....
Många val hela tiden...
Quincey- fy vilken jobbig situation!!! Hur går tankarna? Har du alls tänkt över i förväg hur du tror du skulle agera i en sån situation?
Jag har jobbat med unga vuxna med Downs sen jag var 13 år som extra jobb och har tänkt sedan jag var ung att jag definitivt skulle behålla barnet. Men nu när han är äldre så kan jag inte säga självklart. Speciellt som enastående. Vissa har ett väldigt stort hjälpbehov... medan, I undantagsfall , kan intelligensnivån faktiskt vara normal. Det är ett väldigt stort spann på nivån vid Downs syndrom. Vissa jag jobbat med har knappt haft något språk, enstaka ord och en väldigt låg nivå, och andra har varit relativt högfungerande.
Hoppas ni får bra stöttning och rådgivning kring detta. Bokstavligt talat över liv och död. Finns inriktning svårare.
Mcbook
Jag fick blödning först 6 v efter äggplock! Kollade inte äl. Sen efter den bortfallsblödningen tog det 6 v igen till nästa normala mens..
Detta var mitt avses äggplock. Efter första kom mensen precis som vanligt.
Tydligen kan det bli så efter äggplock.
En cykel kom den jättetidigt för mig. Jag tog inte test men gick på vul under stimulering.. på första vul typ dag 5 fanns ingen växande. Sen träffade jag ett ex jag fortfarande är väldigt attraherad av när jag var ute och dansade, och hormonerna kom ihåg rejält av bara en kort interaktion... sen på måndag vul 2 och do fanns redan en guekropp... missat ägg!
Om man har en partner är det ju bra att ligga varannan dag from att mensen tar slut.