Vi som startar IVF 2023
Då var sista fyremadeln tagen och bara ovitrelle kvar ikväll. Skönt! Så efter ÄP på lördag så behöver man inte lida mer denna månad 😅
Hur går det för dig Gvk?
Då var sista fyremadeln tagen och bara ovitrelle kvar ikväll. Skönt! Så efter ÄP på lördag så behöver man inte lida mer denna månad 😅
Hur går det för dig Gvk?
Så var plocket gjort!
Av någon anledning ville bedövningen inte ta idag.
AJ SOM F*N säger jag bara! //
Men 14ägg utplockade!
Någon frågade mig om doserna. Max att ta av båda är 450iu. Jag har tagit 225iu Gonal F och Menopur 225iu.
Får se om det har någon betydelse nu på kvaliteten vilket generellt är mitt problem i min ålder.
Ni som spolat äggledarna, gör inte det väldigt ont?
Har läst att det ska vara fruktansvärt!
Noelani: Hur gick det för dig idag?
Jag har tänkt på dig!
Gud så bra Gvk! Tänkte på dig också och blev så glad när jag såg att det var Gitte som plockade och hoppades att även du fick henne (vet ju att du gillar henne).
Ja satan vad ont detta plock gjorde! Vissa stunder trodde jag att jag skulle gå sönder men det gick ju så snabbt.. men konstigt nog har jag inte alls så ont nu efter som jag brukar ha.. iaf inte ännu.
Nu till stora chocken.. 10 st plockades ut! 🤭🤭 Trodde hon skämtade först eftersom de i onsdags sa att max 5 skulle ha chans att växa till sig. Nu är ju troligen några för små men man vet ju ändå aldrig... noga hon verkar vara Gitte 🙏
Jag har spolat äggledare under narkos (gjorde titthålsoperation under utredning för endrometrios) så kan tyvärr inte svara på hur det känns medans men kände iaf inget alls efteråt 😊
Tack alla för stöd och lyckönskningar! Ni är alla guld värda ❤️
Orkidé8181,
Haha ja det kan man ju nästan tro 🤣
Sist märkte jag inte ens när de tagit ut alla men denna gång var det också den sista som satt lite knepigt (det var då det gjorde som värst ont) sa läkaren och efteråt sa hon att hon bara tog ut den för att jag var så lugn typ annars hade det inte gått. Så nu tänker man ju att tänk om det är den lilla jäkeln som blir vår efterlängtade bebis ❤️🙏
Direkt efteråt var det hur lungt som helst. Kände ingenting på ett par timmar tills nu då jag ser höggravid ut och det känns som både äggstockarna, tarmarna och övriga organ har bytt plats med varandra 😅
Vi fick 2 tillbaka!! Och en tredje som nu skall odlas till torsdag. Vi är nästan i chock 😍
Allt gick så bra med insättningen denna gång också.. och vi fick veta att alla embryon såg bra ut.. Ingen fragmentering eller så..
Testdag 28/8. Konstigt nog 2 dygn mindre än sist 🤭
Wow😍
stort grattis, nu MÅSTE det gå!!❤️
tack, jag mår faktiskt helt ok idag 😊😊
hoppas du också mår bra🥰
tar du cyklogest nu eller något annat hormonstöd?
när jag slutade med cyklogesten i v 11 så försvann typ hälften av alla mina biverkningar/ symtom? så jag kanske varit mer påverkad av dem än jag trott?
jag trodde all trötthet mm berodde på grav?
Sola13,
Nej de sa de inte och vi glömde fråga för vi blev så chockade.. haha.. men jag ska kolla med dem imorgon och se. Minns inte heller hur många de sa var mogna eller som blev befruktade 😅
Quincey,
Tack snälla ❤️ Ja hoppas på det, men känner mig också så nöjd över att 3 klarat sig och vi fick två tillbaka så kommer inte bli ledsen om det inte går...
Orkidé8181,
Jaa tack ❤️❤️❤️ Har en sån oförskämt bra känsla nu.. nästan så jag tror det här verkligen är gången det sker. Kände inte alls så förrän efter plocket i fredags. Då var jag helt övertygad om motsatsen.
Ja, jag ska börja med cyclogest nu igen ikväll och jag tror verkligen det kan ge massor med biverkningar. Mina försvann också när jag slutade med dem.
Ska bli intressant att se om jag får den där krampen igen eller om den kanske kan bero på att min första insättning var lite svår. Tänkte på det idag nu när jag fick något att jämföra med. Det tog minst10 min sist och de fick greja och hålla på en massa för att komma in. Kändes så märkligt och jag kände allt. Denna gång tog det 30 sekunder och kändes ingenting.
Har ditt illamående släppt? Kan de varit påverkat också av cyclogest?
Herregud vad duktiga ni är allihop med siffror, hur många celler osv 👍🏻👍🏻
man kan nästan undra om vi ens gjort ivf för jag kan ingenting om sånt där?
jag som trodde jag hade googlat mycket 😂
Gvk- men stackare, har som sagt inte koll på allt du skriver, men bemötandet och det där fumliga, jag hade blivit jätte nervös 😱
hoppas det blir önskat resultat ändå, håller tummarna för dig såklart ❤️
vi fick svar på KUB testet idag och allt var tack och lov normalt, allt såg bra ut ( normala fosterrörelser, normalmängd fostervatten och normala hjärtslag ) och låg sannolikhet på samtliga avvikelser de tittar efter 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
känns så skönt!
men man undrar ju hur någon i ens kropp kan må så bra när
man själv mår/ mått som om man levde sin sista dag 😂
jag är inte inne och skriver så ofta längre eftersom jag börjat jobba, sen är jag så trött så jag orkar knappt göra någonting 😂
men Jag tänk på er och håller såklart tummarna för er alla ❤️❤️❤️