• Tingel

Vi som startar IVF 2023

Hej på er igen!

Har försökt gjort en recap på vad som hänt i trådarna sedan jag hängde här inne i vintras, men lite svårt att få koll🙈 Grattis till er som plussat och kramar till alla andra kämpar här❤️

Extra stor kram till de namn jag är bekant med sedan förra hösten och som fortfarande är här? 

Lång historia kort: Fick första besök med KK 11/4 och ett andra besök för ul och kontroll av mig den 25/10. Så många månaders väntan på ja, ingenting typ. 

Därefter gick det snabbt som tur är och remissen skickades ÄNTLIGEN till Livio och nu idag är jag inne på dag 2 med Gonal F. SJUKT att äntligen vara här efter väntan sedan september förra året? Tiden går ju faktiskt framåt. 

Ul är planerat den 11/12  

Kände iaf att jag längtat tillbaka hit till att få ta del av era resor och kunna hjälpa till i de fall jag kan. 

Det är nog någon mening med att det är just vi som ska genomgå det här, för vem som helst hade ju inte pallat. Men alla vi gör❤️

• Tingel
    Mathilda88 skrev 2024-12-06 17:48:55 följande:
    Välkommen tillbaka! Hjärta

Oj så himla lång väntan! Så underbart att ni äntligen är igång då! Det är helt otroligt vad tiden rusar iväg i denna resan.. 

Stort lycka till med stimuleringen!

Tack! Ditt namn är ett av de jag känner igen och har ju läst nu att ni gått vidare med donator❤️ Hoppas återföring blir i december, håller alla tummar och tår!

Ja. Innan besöket den 11/4 hade vi också väntat sedan september året innan att jag skulle fylla 25 för att få det finansierat, vilket jag gjorde i februari. Så allt har blivit onödigt utdraget, än vad det redan är om man säger så. 

Har nog längst vägen någonstans stäng av längtan och känslorna kring barn, för har bara blivit besviken gång på gång att vi aldrig ens har kunnat starta igång, trots sjukvården sagt annat. Det var första gången idag som det verkligen slog mig, på riktigt, att vi är här nu och känslorna välde över. 

Tack!

• Tingel
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Wow vad underbart!! Håller alla tummar och tår nu❤️
  • Tingel
    Noelani skrev 2024-12-31 15:15:42 följande:

Har försökt läsa i kapp så gott det går.. lider med er alla som ännu inte plussat och håller tummarna för er som är i aktiv fas att det fastnar och tar sig ❤️ Ge aldrig upp! 

Jag hade ALDRIG trott att vi skulle lyckas första gången och nu har vi precis fått ett nyårsmirakel här! Om allt går vägen får vi vårt andra barn i september 🥰 Därför säger jag det igen: GE ALDRIG UPP!

På bara ett försök och med endast ett ägg totalt som klarade sig till dag 2 så är vi gravida igen. Så oerhört tacksam för Copenhagen fertility center som jag nu verkligen kan känna vet vad de gör. Både jag och mannen hade mycket sämre siffror än sist och jag är snart 42 år så det är helt otroligt. Kan vi så kan ni!!

Önskar alla ett fruktsamt 2025 👶????

Stort stort grattis! Minns ditt fl-namn sedan något år tillbaks, och nu syskondags. Helt fantastiskt ju!!❤️
  • Tingel
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 02:46:37 följande:

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

Stort stort grattis!❤️
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023