• gbgregn

Vi som startar IVF 2023

Hej! 

Behöver skriva av mig och höra hur det varit för andra och det här verkar vara en aktiv tråd! Skönt!

Har en 2,5-årig dotter (ET vid första IVF:en funkade 3 år sen), och vi fick då 3 blastocyster till frysen. Har gjort FET med första i naturlig cykel nu i höst, som inte tog. Det blev negativa tidiga tester, och mens idag. 

Jag har redan panik. Det känns som att de bara kommer slumpa bort de två resterande embryona (om de också klarar upptining) utan att göra något? Det är ändå anmärkningsvärt att man inte få progesteron, immunsänkande, blodförtunnande... sådant som inte skadar? Min lutealfas är 11dagar. Just progesteron tog jag på eget bevåg (efter inrådan av en dansk gynekolog som är vän till mina föräldrar).

Tänker bara att jag innan vår dotter aldrig varit gravid. Regelbunden mens sedan alla år, känner när jag ägglossar, och med så fint resultat är det ju uppenbarligen inget fel på cellerna. Min hemmasnickrade teori är att cellerna "aldrig träffats" pga dåligt sekret och whatnot, men nu börjar jag bli besatt av tanken på att det handlar om implanteringen. Därför är jag bara skitnervös inför detta med återföring i naturlig cykel. Naturlig cykel har ju inte gjort något för mig hittills?!

Vi betalar alltså nu för syskonbehandling på Sahlgrenska i Gbg. Träffade en läkare för ett år sedan, men avvaktade sedan ett år. Men ett år... Är det normalt att inte ta nya tester? Får man bättre bemötande på privata ställen? Vet nån vad det kostar att ta blastocystbusinessen elsewhere? 

Jag har en feeling av att det kommer misslyckas med båda återföringarna, och att vi kommer få göra om skiten med ägg som är 38 år gamla istället för 35. I så fall säljer vi väl lägenheten och åker till Olga i St Petersburg. Känns som att de är de enda som får barn gjorda. 

Mkt "känns" och högst ovetenskapliga gissningar här, men ni vet ju hur det är, jag ska bara försöka att inte bli galen. 

Skriv om ni har råd osv <3

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023