Vi som startar IVF 2023
Hej allihopa.
Jag har följt tråden lite då och då men aldrig skrivit.
I maj 2022 fick jag reda på att jag hade väldigt lågt amh 0,71 (vågar inte tänka på vad det är nu 1,5 år senare)
Vi startade vår första IVF i februari 2023 och har nu precis hunnit göra vår tredje misslyckade behandling.
IVF 1 korta metoden Gonal F 375 och fick endast ut 4 ägg 2 befruktade en återföring dag 3 -
IVF 2 Korta metoden Menopour 375 igen eller max 8 ägg men endast 2 befruktade. Återföring dag 3 -
IVF 3 Långa metoden fick en spruta Pamorelin då sprayen var slut i hela landet.
GonalGF 375 i 14 dagar.
14 ägg och 10 befruktade. Var så glad och kliniken bestämde sig för att vänta med återföring tills dag fem. På morgonen dag fem ringde dom och sa att alla embryon utom ett slutat dela sig dag 3 igen och att det som fanns inte gick att sätta in då det var en för tidig blasto. De ville vänta till dag sex för att se om den skulle gå att frysa men den utvecklades inte till en blasocyst.
Nu är jag såklart helt förkrossad och vet inte vad nästa steg är. Att få så många ägg men ingenting dag 5 känns som om kvaliteten är alldeles för dålig för att någonsin lyckas. Finns det någon som har varit med om ngt liknande men ändå lyckats tillslut?
Jag funderar på om den höga dosen hormoner kan ge sämre kvalitet då jag läste en studie om den men läkaren avfärdade det med att det är för de som behöver så hög dos från början redan har sämre kvalitet.
Har någon en klinik de vill rekommendera som har fler individuella alternativ? kanske utomlands.
<3