Vi som startar IVF 2023
Jag skrev till kliniken för att be om plan om detta försök (gjorde IUI i förrgår med en äggblåsa..) misslyckas. Fick kort svar att de rekommenderar byte från gonal F 300 E till Menopur 375 E , bara för att testa något annat och lite högre dos eftersom Menopur är lite svagare än Gonal F.
Jag hade också frågat ang dosen jag fick nu sist, eftersom det är lätt att tänka att om jag fått högre dos kanske jag iaf fått 2 äggblåsor.
Fick svar att en högre dos inte hade gett fler äggblåsor, bara fler biverkningar.
Jag har bokat en konsultation med Stork nu iaf. Bara för att höra om de rekommenderar en annan approach.
Jag är som sagt inte helt nöjd med Sellmer heller, på så sätt att jag ont tycker de tar sig tid.
Tex nu så hade jag ju gärna haft en konsultation ang hur de tänker- vad som är skillnaden med Menopur? Varför dosen inte går att höja ännu mer om ni 375 ungefär motsvarar 300 gonal F? Jag har ju inte haft några som helst biverkningar, och ingen risk för överstimulering i mitt fall. Hade varit bra för mig att förstå.
Nu i svaret stod det inte ens vilken läkare som skrivit, bara "team Sellmer" längst ner. För mig känns det lite konstigt att inte få namnet på den som gör bedömningen.
Så jag vänder mig till er här istället- har ni själva märkt någon skillnad på gonal f och Menopur?
Jag läste att Menopur innehåller LH också, men förstår inte vad det innebär. LH är väl hormonet som gör att man har ÄL..?