• Sk85

Vi som startar IVF 2023

Hej på er!

Hoppas det går bra för alla. 

Var in och läste i denna tråd inför att jag skulle starta min IVF.
    Men oj så mycket inlägg det har skrivit sedan dess.

Så de jag frågar om nu kanske redan har diskuterats.
    isf ber jag om ursäkt och tar jag hänvisning till sid nr. 🙏🏻☺️

Jag har börjat med ivf, och hade äggplock 26/6 och insättning 29/6. 

Nu till min fråga, jag skall göra test den 14/7, men enligt hur min mens kommit tidigare så skulle den ha kommit för 1-2 dagar sedan. (Jag har kort Intervall, vad det känns som iaf). 

Jag har hittills fått symptomen som jag brukar få vid mens, dvs dålig hy, dålig mage m.m 
    Till er som fått att ni blivit gravida, hade ni också era vanliga symptom fast ni blev gravida? 

Min farhåga är ju att jag inte är gravid med tanke på alla symptom men mensen har ju dock inte kommit, men den kanske ändras iom insättningen? 

• Sk85
    Noelani skrev 2023-07-09 09:55:42 följande:

Är det någon som vet om man kan bli överstimmulerad trots få folliklar ? 

Mår jävligt dåligt. Både illamående och känner mig svullen i magen. Illamåendet är värst dock men om svullnanden/ känslan är så här redan nu och ÄP skulle kunna bli som tidigast på onsdag.. bör man oroa sig ?

Eller är det kanske såhär det ska vara ? 😅🙈

Jag vet inte svaret på det.

men jag var också otroligt svullen och trodde jag var överstimulerade men de var jag inte. 

så himla svårt att veta, när man inte gjort detta tidigare. 

Vet inte om det svaret hjälper dig men blir det värre bör du kolla upp det. ☺️

• Sk85

Hej på er kämpar!

Jag har en fråga om ni andra har fått likadant.

I fredags skulle jag ta gravtes, var sjukt taggad då mensen var försenad en vecka 😃😃😃
    Men så visade det på negativt och jag fick lära mig att progresteronet kan tydligen skjuta på mensen väääldigt många dagar (enligt mig då det kändes så bra när den var borta i så många dagar). 

Slutade med cyclogest och två dagar senare kom mensen 😭😭😭

Men nu till mitt problem, har sån sjuk j*vla mensvärk, har inte haft sån här värk på säkert 20 år 😅😅
    Någon mer som fått så? 

• Sk85

Tack Quincey.

Nu är det bättre efter cirka 4 dagar.

Så taggad att få sätta in igen, men så segt att kliniken har sommarstängt. 😭😭😭😭 
    Får hoppas att något av de fyra i frysen kommer att fungera 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Grattis Sola13😍😍😍

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023