Vi som startar IVF 2023
Hej!
Jag hoppar också in här, även om vi påbörja vår IVF i vintras.
Hoppas kunna hitta en förståelse här inne som bara man kan förstå om man går igenom det, då vi alla går igenom samma sak, för jävlar vilken känslomässig resa detta är.
Har velat ha barn i minst 10 år. Blir 35 i år och hittade den stora kärleken sent i livet. Ingen av oss hade barn sedan innan men ville jättegärna ha. Då jag har endometrios i botten som troligen ställer till det fick vi gå före i kön för IVF direkt (landstingssubventionerat men vi går privat) när jag väl ringde samtalet (vi försökte sjävla ett tag först). Själva processen från första besök till att vi kunde påbörja behandling tog ungefär två månader. På vårt första försök fick vi ut sex ägg varav tre blev befruktade, ett sattes in dag tre och resterande två långtidsodlades till dag sex, tyvärr satte det sig inte och bara ett överlevde som nu ligger i frysen. Just nu går jag och väntar på mensen för att sedan tracka ägglossning inför vårt FET men den lyser med sin frånvaro? Jag har tagit gravtest som är negativt. Stressen börjar krypa sig på att vi kanske inte hinner göra någon FET innan sommaren och dem stänger. Denna eviga väntan...